Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en god bok?

Babyface

Anbefalte innlegg

Jeg har snart sommerferie :D og håper endelig å få tid til å lese noen bøker. Jeg elsker å lese og liker egentlig det meste, fra Harry Potter til Sagaen om Isfolket, fra skikkelig krim til tåredryppende kjærlighetsromaner. Jeg er forresten ikke så veldig glad i norske forfattere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ein del forslag innan fantasy (sidan du likar både Harry Potter og Isfolket :) )

[*] Terry Pratchett: Alt i hop. Masse humor.

[*] Terry Brooks: Landover-serien. Humor her òg.

[*] Mercedes Lackey: Har lest litt forskjellig av henne, og har sansen.

[*] J.V.Jones: Bakers Boy, A Man Betrayed, Master and Fool - ein tjukk mursteinstrilogi eg nett vart ferdig med.

Andre genrer kan vera... kan vera... Hmmm - Left Behind serien (9 bøker) om du likar bøker med utgangspunkt i profetiar.

Lenge sidan eg har lest noko anna enn fantasy no, forstår eg... :wink:

Sjølv om du ikkje er så glad i norske forfattarar, så nemner eg likevel Ingar Knutsen: Amasone trilogien (Våpensøstrene, Rød måne, Løvinenns sjel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Om du vil lese underholdene krim kan jeg anberfale bökene til Henning Mankell på det varmeste (og han er svensk, ikke norsk).

Jan Guillous böker om Carl Hamilton er også bra

Og bökene til Minette Walters!!

God sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan ABSOLUTT anbefale John Irving, helt supre bøker! Ellers er jeg veldig glad i en irsk forfatter som heter Maeve Binchy, kjempeflotte persongallerier. Prøv f.eks 'The Scarlet Feather'......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

*Ken follet har myyye bra krim bøker......den beste må vær en som heter : Den tredje tvilling..... 8)

*liker du filosofiske bøker kan du alltid titte litt på bøkene til Erik von deniken.....han skriver om utenom jordiske vesner i forbinnelse med kjennte historiske byggverk og historier.... :-?

*Margit sandemo har mye bra serier og bare vanelige romaner.....liker henne for da får man sjangsen til å flykte fra allt og inn i en mystisk verden der allt går ann og ingenting er kjedelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...