Gå til innhold

Hotell i London - hvor bør man bo?

lulu87

Anbefalte innlegg

Skal til London i mai og prøver å finne et ålreit hotell til en rimelig penge. Jeg har aldri vært i London før så vet ikke hvor det lønner seg å bo for å bo mest mulig sentralt. Kunne tenkt meg å bo slik at man kan gå til flere typisk turistting. Har gått meg helt bort i hotelljungelen jeg!Blir bare forvirret!

Et av hotellene jeg har sett litt på er St. Giles hotel som ligger like ved Tottenham Court. Noen som har erfaring med dette hotellet?

Noen som har tips til hvor man bør bo? Må være rent der, eget bad på rommet, sentralt og ikke så altfor dyrt(maks 1000 pr natt for to stk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket flyselskap skal du reise med, og hvor lander du? Sjekk togforbindelsen med flyplassen og se hvor i London toget stopper. Så finner du et hotell i nærheten av stasjonen. Da slipper du å bruke lang tid ved ankomst og avreise på t-bane eller buss. Til den prisen du oppgir skal du finne godt brukbare hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere ganger bodd i nærheten av Gloucester Road (undergrunnstasjon). Synes det er veldig greit, rolig og relativt pent strøk. Det er en del mindre, billige hoteller i nærheten. Vi har der i sommer og betalte 2400 for to stk for tre netter. Det hotellet heter Avni Kenstington eller noe ligningene. Det er også et stort Holiday Inn i nærheten som man av og til kan få gode dealer på.

Anonymous poster hash: 622c0...421
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i London bodde jeg hos Novotel Blackfriars. Et veldig fint hotel med en utrolig sentral beliggenhet og bra service, i tillegg til at det var ganske så billig. Jeg planlegger å dra til London i sommer og akter å bo på Novotel atter en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på St. Giles flere ganger, og kan absolutt anbefale hotellet. Det ligger rett i Oxford Street, det er tar knappe to minutt til tuben. Hotellet har en helt grei standard.

Anonymous poster hash: d7b82...ca7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var i London i fjor og forfjor sommer, bodde jeg på Quality Crown Hotel Hyde Park, som er rett i nærheten av Paddington Station. ^^, Synes det var veldig koselig, fordi det er en liten park rett utenfor, og ikke så langt til stasjonen heller.

Link: http://www.hotels.uk.com/details/AAB104380/Quality%20Crown%20Hotel%20Hyde%20Park.htm

Fra Expedia: http://www.expedia.no/London-Hoteller-Quality-Crown-Hotel-Hyde-Park.h426227.Hotellinformasjon

Heathrow Express ( https://www.heathrowexpress.com/ ) går fra flyplassen direkte til Paddington.

Ellers kan det være greit med et kart over undergrunnen og eventuelle veier (stiplet linje) man kan gå istedenfor å bruke banen:

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på St. Giles flere ganger, og kan absolutt anbefale hotellet. Det ligger rett i Oxford Street, det er tar knappe to minutt til tuben. Hotellet har en helt grei standard. Anonymous poster hash: d7b82...ca7

St. Giles var i mine øyne et traaaagisk hotell..... Og rommene var SÅ små at vi fikk latterkula da vi åpnet døren inn...... ( og vi hadde oppgradert rom....hehe)

Beliggenheten er helt okay da!

Myyyyye mere fornøyd med The cumberland hotel , ligger ved oxford street, og tvers over veien er inngangen til hyde park..., og primark hehe!! :) tar 35 sek å gå til undergrunnen... Marble arch station!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, St. Giles har små rom. Men når jeg er i London er det viktigere med beliggenhet for hotellet, at det er rent der, og at det er en ok plass å sove/oppbevare bagasjen. Selv bruker jeg ikke tiden min på hotellrommet når jeg er i London ;)

Anonymous poster hash: d7b82...ca7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd på st.Giles to ganger, rommene varierer litt i standard og er litt små, men i forhold til pris og beliggenhet er det supert og jeg kommer nok til å bo der igjen. Det mest negative synes jeg var lange frokostkøer og heiskøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bodd på Novotel Tower Bridge og Oxford Hotel. Novotel er et firestjerners hotell og veldig fint utseendemessig! det ligger nær Tower Bridge og The Tower of London. under oppholdet besøkte jeg hele 15 turistattraksjoner. brukte for det meste beina for å komme oss rundt, tok banen bare bittelitt. anbefales! senere dro jeg dit kun for shopping og da bodde jeg på Oxford Hotel med gangavstand til Oxford Street og tok kun banen når vi skulle til og fra flyplassen. dette hotellet er trestjerners og veldig gammeldags og english i stilen, men synes det bare var sjarmerende. det var rent og pent. betalte litt over tusenlappen for fly og tre netter på dette hotellet i motsetning til 2500 for fly og to netter på det andre. vil anbefale deg å sjekke ut expedia.no - mange kupp å finne der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...