AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #21 Skrevet 20. januar 2014 Jeg foretrekker å stole på legemiddelfirmaenes dokumentasjon som det er ekstremt strenge krav til. Aner du hva som kreves av f.eks FDA for å godkjenne et medikament? Det er også noe forskning gjort av eksterne aktører som er publisert som gir grunnlaget for informasjonen i felleskatalogen. Står det at medikamentet ikke er testet på gravide, ja så er det ikke tilstrekkelig testet. Grunnen til at det meste av dokumentasjonen er fra produsenten er at få andre tester ut medikamentet de ikke kan tjene noe på. Selvsagt må de sikre seg, hvis ikke blir de saksøkt.. Vet du hvordan man får mange nok gravide til å delta i å teste ut et medikament? Man antar at det er trygt, leger skriver det ut selv om legemiddelfirmaet skriver at det ikke er testet på gravide, og etter X ant år samler man inn data via ulike registre om hvordan det gikk med de gravide som fikk dette medikamentet. Jeg vil iallefall ikke være en del av et slikt forsøk. Relis sitter for øvrig på info om all forskning på medikamenter og tall på pågående studier. Det er ikke noe du finner i felleskatalogen Opplys deg selv istede for å drite deg ut! Anonymous poster hash: ea4a2...99b
Mihi Skrevet 20. januar 2014 #22 Skrevet 20. januar 2014 Relis sitter for øvrig på info om all forskning på medikamenter og tall på pågående studier. Det er ikke noe du finner i felleskatalogen Opplys deg selv istede for å drite deg ut!Anonymous poster hash: ea4a2...99b Jeg sier ikke at relis ikke er greit å bruke eller noe negativt om siden i det hele tatt. Jeg reagerer bare på måten du omtaler felleskatalogen på og at andre som ikke har peiling på medisin kan tro at dette ikke er en pålitelig kilde, noe det i aller høyeste grad er.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #23 Skrevet 20. januar 2014 Jeg sier ikke at relis ikke er greit å bruke eller noe negativt om siden i det hele tatt. Jeg reagerer bare på måten du omtaler felleskatalogen på og at andre som ikke har peiling på medisin kan tro at dette ikke er en pålitelig kilde, noe det i aller høyeste grad er. Nei, det er egentlig ikke det. Anonymous poster hash: ea4a2...99b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #24 Skrevet 20. januar 2014 Hmm, hvorfor behov for å skrike og skrive med store bokstaver? og hvorfor er du så på angående at det er frarådet å bruke faktisk? Det beste er jo å ikke ta noe som helst. Jeg sliter selv med migrene og under svangerskap kan jeg selvfølgelig ikke ta noe, og folk med migrene vet jo at paracet uansett ikke fungerer, men at man vil risikere det uansett? Hvor skal man si at grensen går? Anonymous poster hash: 28a89...d4e Hvorfore r det en selvfølge å ikke ta noe for morgenen i svangerskapet? Jeg hadde i perioder kraftig migrene i svangerskapet og måtte bruke medisiner for det. Legen skrev ut noen som var greit å bruke når jeg var gravid, så da stolte jeg på at det kunne brukes slik som foreskrevet. Det samme gjelder paracet. Jeg brukte det om det var nødvendig men aldri over lengre perioder. Anonymous poster hash: 4f8be...801
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #25 Skrevet 20. januar 2014 Migrenen* autoretting -.-Anonymous poster hash: 4f8be...801
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #26 Skrevet 20. januar 2014 Hvorfore r det en selvfølge å ikke ta noe for morgenen i svangerskapet? Jeg hadde i perioder kraftig migrene i svangerskapet og måtte bruke medisiner for det. Legen skrev ut noen som var greit å bruke når jeg var gravid, så da stolte jeg på at det kunne brukes slik som foreskrevet. Det samme gjelder paracet. Jeg brukte det om det var nødvendig men aldri over lengre perioder. Anonymous poster hash: 4f8be...801 Jeg gikk til gyneklog og jordmor i svangerskapet pga blodtrykk og migrene som bare ble verre og verre, men ville ikke g meg noe. De er vel forskjellig praksis da.Anonymous poster hash: 28a89...d4e
Barcelone Skrevet 21. januar 2014 #27 Skrevet 21. januar 2014 Jeg ringte legevakten i dag for å høre om jeg kan ta noe smertestillende, og i tilfellet hva og i hvilke doser. Fikk da beskjed om at jeg fint kunne bruke paracet i henhold til pakningsvedlegget. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå