Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært kjæreste med en mann i ett år. Det er veldig delt, stort sett har vi det utrolig fint sammen, har samme humor og liker mye av de samme tingene, men det blir en de diskusjoner. Han er skuffet fordi jeg ikke er klar for å flytte sammen enda, jeg er usikker pga. en del ting.

Han er med i en motorsykkelklubb som tar en del tid, en dag i uken og en god del helger, dette har vært en ting som har gjort meg skeptisk fra begynnelsen av. Jeg har blitt kjent med miljøet og det er stort sett ok, ikke noe tull, selvom det blir en del festing. Nå begynner snart sesongen og jeg vil se at han kan prioritere vekk en del ting til fordel for meg, noe jeg tviler på. Vi har begge barn, og i sommer har jeg lyst til at vi reiser på en tur sammen, trenger ikke nødvendigvis å være så dyrt, men noe som barna synes er kjekt.

Han vil ikke bruke mye penger på ferie på den måten, han vil ta barna med på en omtrent gratis hyttetur og så vil han dra på en ukes motorsykkeltur med gutta alene. Noe som vil bli ganske dyrt. Han prioriterer altså det istedenfor meg og familieferie. Det skremmer meg, vi er helt i startfasen, det ville blitt våres første tur med barna, burde han ikke prioritert meg/oss? .

Nå har han begynt å prate om at han skal begynne med en ny hobby som interesserer han mye. Jeg er i mot det fordi han vil ikke ha tid til meg. Vi har barn annenhver helg og da barnefri annenhver helg. Hvis han går inn for denne hobbyen i tillegg til motorsykkelklubben så vil han bli opptatt hver eneste barnefrie helg pluss to dager i uken minst. Han mener at dette ikke er et problem fordi vi får jo barnehelgene sammen. Og det er ikke sikkert at disse helgene blir både fredag og lørdag (men mange av de blir det) jeg vil jo helst ha de barnefire helgene sammen til å gjøre kjæresteting, hvertfall nå som vi ikke bor sammen.

Hva synes dere om dette? jeg er så fortvilet og aner ikke hva som er best å gjøre.

Anonymous poster hash: 4ead3...51e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bor ikke sammen og allerede vil du endre hvem han er. Jeg forstår jo problemet, men dette er jo en fyr som tydeligvis liker å gjøre ting, og du vil endre på det.

Og det med de "barnefrie" helgene er jo rart. Hvis dere hadde barn sammen ville det ikke eksistert barnefrie helger, men dere hadde vel klart å gjøre kjæresteting alikevel?

Godta ham som han er eller finn deg en annen.

Akkurat det med ferien skal du få rett i, han burde nok kanskje heller latt ungene sine få litt opplevelser enn å spare alt til seg selv. (men det kan jo være at de får det fra moren, og han vil gi dem opplevelser på hytta)

Anonymous poster hash: 11102...7d3
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke giddi å vært sammen en som nedprioriterte forholdet såpass. Hvordan tror du det blir hvis dere flytter sammen? Du blir husmor som skal servere han alt han trenger på et sølvfat mens han gjør alt han vil, og så etterhvert blir du "degradert" til barnevakt i barnehelgene når han heller vil gjøre det han har lyst til.. Hvis dere får barn blir du totalt låst til hus og hjem mens han kjører sitt løp.......

Endret av Frisørdama
Skrevet

Dere bor ikke sammen og allerede vil du endre hvem han er. Jeg forstår jo problemet, men dette er jo en fyr som tydeligvis liker å gjøre ting, og du vil endre på det.

Og det med de "barnefrie" helgene er jo rart. Hvis dere hadde barn sammen ville det ikke eksistert barnefrie helger, men dere hadde vel klart å gjøre kjæresteting alikevel?

Godta ham som han er eller finn deg en annen.

Akkurat det med ferien skal du få rett i, han burde nok kanskje heller latt ungene sine få litt opplevelser enn å spare alt til seg selv. (men det kan jo være at de får det fra moren, og han vil gi dem opplevelser på hytta)

Anonymous poster hash: 11102...7d3

Men.. nå har vi ikke barn sammen og det er litt vanskelig å få til kjæresteting når man ikke bor sammen og vi ikke har felles barn. Han har ganske fullt opp med sine to barn og jeg med mitt. Jeg kan jo ikke tenke på de andre som har barn sammen og dermed ikke har barnefrie helger? nå er jeg i den situasjonen at jeg har det og da vil jeg ha en kjæreste som har litt tid til meg også. Jeg vil IKKE forandre han, men det handler jo om å gi og ta. ?

Anonymous poster hash: 4ead3...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...