Gå til innhold

Warszawa, Krakow eller Gdansk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i mange av de europeiske storbyene, i vår skal jeg ta turen til Polen, der har jeg aldri vært.

Jeg er usikker på hvilken by jeg ønsker å reise til. Til dere som har vært der, hva kjennetegner disse byene? Hva vil dere si er forskjellen? Eller, hva har dere hørt om disse stedene?

Setter stor pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun vært i Krakow av de 3, men har bare gode opplevelser, utenom en litt hard runde på byen. Det var en plass som het noe med "buddha" i navnet som lagde fantastiske Long Island drinker, men uansett.

Var der på høst/vinter. Men det er MYE å se, både i byen og utenfor. Jeg syntes selv at det var godt med shopping, jeg ble lei og jeg har egentlig ganske høy terskel for slikt. Veldig koselig bykjerne, med litt av alt. mye god mat, selv om polsk mat ikke akkurat er verdens mest spennende. Kan absolutt anbefale å få seg en liten intimkonsert i en av restaurantene før en 6-7retters middag. Tror ikke vi betalte mer en 5-600 kr for det, og det var fantastisk god mat.

Saltgruvene er et must hvis du drar til krakow, og anbefaler å ta en tur til konsentrasjonsleirene også, hvis dere har tid. Det er kaldere der ute enn det er i byen, og det blåser MYE mer (på høsten iallefall).

Anonymous poster hash: e3584...2aa
  • Liker 1
Skrevet

Har bare vært i Warszawa! Er en veldig fin by, den er ikke så stor, så man kommer over det viktigste på en langhelg. Gode shoppingmuligheter, ekstremt billig for mat og øl, og klær er også greit billige hvis du går på litt mer lokale butikker (HM osv koster det samme som her). Det er mye fin arkitektur i byen, og mye fine historiske monumenter å se på. Dyreparken kan også anbefales, var veldig fint der, den er ganske stor.

Skrevet

Har vært i både Warszawa og krakow, men favorittbyen min er definitivt Wroclaw. Så synes du burde vurdere denne byen også hvis du først skal til Polen :)

Etter min mening er det mye bedre shopping muligheter og en god del billigere for mat og opphold enn i de andre byene. Det finnes både dyrehage og japansk hage i tillegg til hala stulecia bare 10 min med trikk fra rynek. Det er masse fine museer og nydelige kirker. I tillegg har byen over 100 bruer hvor mange av dem virkelig er verdt en titt. Det er også muligheter for leie av motorbåt, kajakk eller kano for å se byen fra en litt annen vinkel.

Byen har en fantastisk historie og det gjenspeiles i både den nye og gamle arkitekturen! :)

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg ambefaller Krakow en fantastisk by

Skrevet

Vært alle tre stedene og alle er verdt et besøk. Men når det er sagt, har jeg kun dratt tilbake til et sted tre ganger: krakow!

Skrevet

Har bare vært i Krakow, og anbefaler den sterkt.

Besøk Saltgruven, jødekvartalet, konsentrasjonsleiren, Mariakirken, Wawel, markedsplassen osv .... mye å se på og oppleve med andre ord.

Har vært i en del byer rundt om i verden, men ingen kunne helt måle seg med Krakow. En by man har lyst til å dra tilbake til ;)

• Liker 1
Skrevet

Har vært i både Warszawa og krakow, men favorittbyen min er definitivt Wroclaw. Så synes du burde vurdere denne byen også hvis du først skal til Polen :)

Etter min mening er det mye bedre shopping muligheter og en god del billigere for mat og opphold enn i de andre byene. Det finnes både dyrehage og japansk hage i tillegg til hala stulecia bare 10 min med trikk fra rynek. Det er masse fine museer og nydelige kirker. I tillegg har byen over 100 bruer hvor mange av dem virkelig er verdt en titt. Det er også muligheter for leie av motorbåt, kajakk eller kano for å se byen fra en litt annen vinkel.

Byen har en fantastisk historie og det gjenspeiles i både den nye og gamle arkitekturen! :)

Den er ikke utelukket! Takk for tips!

Skrevet

Har bare vært i Krakow, og anbefaler den sterkt.

Besøk Saltgruven, jødekvartalet, konsentrasjonsleiren, Mariakirken, Wawel, markedsplassen osv .... mye å se på og oppleve med andre ord.

Har vært i en del byer rundt om i verden, men ingen kunne helt måle seg med Krakow. En by man har lyst til å dra tilbake til ;)

Jeg må google saltgruvene - jeg ble fryktelig nyskjerrig!

Skrevet

Jeg har kun vært i Warszawa og drar aldri tilbake. Sure folk overalt, og ikke en spesielt fin by heller.

Skrevet

Var i Warszawa i høst. Synes ikke det var en så fantastisk by for å være ærlig. Greit å ha vært der, men kommer ikke til å reise tilbake!

Skrevet

Jeg studerte i Berlin med ei polsk jente og en gjeng med (surprise) tyskere, og alle elsket Wroclaw. Polakken var ikke derfra selv, men anbefalte selv byen for vår klassetur (kunne dessverre ikke være med). Krakow likte jeg kjempegodt, det er en utrolig koselig by med mye å se på, men etter å ha konferert med disse fikk jeg kjempelyst til å dra til Wroclaw. Danzig ser jo nydelig ut på bildene, men ville nok dratt der når det er fint vær.

Anonymous poster hash: 797a6...f92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...