Gå til innhold

Kjole frå Etsy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har forelska meg heilt i ein kjole på etsy, laga i Kina. Pris ca 1800, laga etter mål. Problemet er at eg ikkje veit om eg tør... Har googla reviews og generelt om kjolar frå Etsy, og finn ingen særlige varsellamper, anna enn om prisen er langt lågare. 1800 blir ansett for å vere ein dyr kjole, og har etter alt å dømme ok kvalitetsstoff.

Eg har jo ikkje eingong vore i salong og sett på kjolar der (det skal eg prøve å få gjort innan januar er omme, og uansett før kjøp), men det passar lommeboka mi veldig godt å skaffe ein kjole til godt under 5000 (det er budsjettet mitt for kjole inkl tilbehør). Alternativet er brukt kjole på finn, men det må jo vere meir gambling! Umulig å finne fin kjole i rett størrelse jo, og brukte kjolar er heller ikkje særlig billige...

Eg har forresten tilgang på svært kompetent syerske, som kan hjelpe meg med å tilpasse kjole, anten det er kina-kjole eller brukt.

Tenker å bestille brudepikekjolar hos Kina-dama og, kanskje eg skulle kjøp dei først, og sett korleis kvaliteten på dei er? To brudepikekjolar blir kr 1250 + frakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt kjole på etsy. Kommer om 6 uker tror jeg. Kan fortelle da om Jeg blir fornøyd eller ikke. Er litt spent da, men det var såpass billig så jeg tok sjansen :)

Anonymous poster hash: c999f...f97

Skrevet

Har du en god syerske kan du jo ta sjansen.

Selv kjøpte jeg på outlet i Warszawa, superfin brudekjole av kjent merke, til 3200kr.

Men så kostet turen litt også da. Men - flyr man med Ryanair fra Rygge kan man få billetter for noen hundrelapper, og hotell kan være veldig billig der. Så at jeg brukte mer penger på turen enn på kjolen var helt eget valg, tok en lang jentetur med forloveden min. Hennes søstes var der noen uker før, kjøpte flott kjole for 1500 kr (alt inkl søm forresten) og hele turen kom på under 3000 kr. Ganske tøft egentlig. Har vi ikke slike outlet brudebutikker i Norge?? Burde vært mer av :) For hvilken årsmodell brudekjolen er spiller for de fleste ingen stor rolle. De hadde faktisk et mye bedre utvalg også! Fant vintagekjolen jeg drømte om, noe jeg ikke fant i salongene i Oslo, de hadde bare 2014-mote. Pent nok, men ikke stilen jeg så etter.

Grunnen til at jeg ikke kjøpte på nett var at jeg fort oppdaget at alle kjoler passer ulikt, jeg måtte kjøpe noe jeg fikk prøve og som jeg så at passet nettopp meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...