Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en mann for en stund siden. Det ble litt mellom oss, men jeg merket at det var noe som ikke stemte med han, så jeg holdt tilbake. Blant annet viste han seg som utspekulert og dominerende. Fordi vi omgås i samme miljø og fordi jeg vet han har gjort livet kjipt for andre tidligere, ønsket jeg å ha en grei tone.

Det kunne endt der, men han gjør det veldig vanskelig. Tror han er vant til å få alle han vil, og så takler han ikke at jeg ikke ville. Ihvertfall prøver han å overbevise meg om at jeg egentlig vil ha han, men at han dessverre ikke kan gi meg det jeg ønsker. Det gjør det veldig ubehagelig å omgås.

Jeg er alvorlig syk, derfor mye sliten og sitter med mye sorg som gjør at jeg bare ikke har overskudd til annet. Og kjenner jeg blir så sint og fortvilt for at han ikke bare kan høre etter. Han er vant til drama, og jeg tror han liker det. Jeg bare har ikke overskudd til å hanskes med det. Alt jeg sier og gjør tolker han til å være en del av et spill for å få han på kroken, men jeg er bare sliten.

Jeg har sagt hva jeg mener om oppførselen hans, men han tar det ikke til seg. I egne øyne er han verdens snilleste og mest velmenende, og synes det er helt normalt å si det han sier. Jeg opplever han utelukkende som ubehagelig.

Anonymous poster hash: acc76...4e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er: Hva kan jeg gjøre?

Skrevet

Hold deg unna denne mannen.

Ikke svar på telefon, melding eller andre henvendelser. - overse ham totalt!

Idioter som denne mannen, skjønner ikke normal tiltale.

Har du venninner eller kompiser som kan hjelpe deg?

Skrevet

Hold deg unna denne mannen.

Ikke svar på telefon, melding eller andre henvendelser. - overse ham totalt!

Idioter som denne mannen, skjønner ikke normal tiltale.

Har du venninner eller kompiser som kan hjelpe deg?

Det går ikke an å holde seg unna. Vi er en del av samme miljø og har felles venner. Har prøvd å overse han totalt, men da kommer han bare bort og sier jeg skal skjerpe meg og sånn. I tillegg er han veldig sjarmerende og det store midtpunktet som dominerer fullstendig. Overtar samtaler jeg har med andre f.eks. Det er greit nok, jeg bare er for sliten og tynnslitt til å håndtere de ekle blikkene hans. Han tro på fulleste alvor at han kan se igjennom meg og føle hva jeg tenker og vil. Det føles utrolig creepy, og jeg blir uvel av det.

Skrevet

Det går ikke an å holde seg unna. Vi er en del av samme miljø og har felles venner. Har prøvd å overse han totalt, men da kommer han bare bort og sier jeg skal skjerpe meg og sånn. I tillegg er han veldig sjarmerende og det store midtpunktet som dominerer fullstendig. Overtar samtaler jeg har med andre f.eks. Det er greit nok, jeg bare er for sliten og tynnslitt til å håndtere de ekle blikkene hans. Han tro på fulleste alvor at han kan se igjennom meg og føle hva jeg tenker og vil. Det føles utrolig creepy, og jeg blir uvel av det.

Kommer han bort til deg, overtar samtalene dine må du avvise ham.

Hvorfor må du være i samme miljø som denne mannen?

Det er garantert andre som har reagert på oppførselen hans.

Det må være noen du kan prate med her som kan hjelpe deg.

Skrevet

Kommer han bort til deg, overtar samtalene dine må du avvise ham.

Hvorfor må du være i samme miljø som denne mannen?

Det er garantert andre som har reagert på oppførselen hans.

Det må være noen du kan prate med her som kan hjelpe deg.

Det er gode grunner til at jeg må, men bare de neste to årene.

Hvordan avviser man noen som kommer og bryter inn i samtalene? Han tar totalt over min samtalepartner og har ikke bremser. Han hører ikke på noe.

Ja, jeg vet hva flere synes om han, men ingen ønsker dårlig stemning.

Skrevet

Fortell om den eller de "gangene"!!!!!!!!

F.eks den gangen du så en hjort/elg (du er ikke sikker, for det var veldig tåkete den dagen) mid på lyseste dagen, på veien til å kjøpe jasmin te på svartekatt butikken rett utenfor lofoten,-den ved siden av statoil vet du.. Eller hvorfor du liker menthol-sigg, selv om det streng tatt ikke er noe mentol i dem lengre( det var det førr i tiA), men pga. EU,krig, fred & politikk og sånt, så sluttet de dessverre med det, men at det har egentlig ikke har noe si uansett, for du skal jo slutte med røyk så snart du får det sesongkort i tryvannskleiva og de begynner å selge nikotin-fri snus på nærbutikken...

Forresten......disse dager er det t.o.m kunstig tilsettnings stoffer i makrel i tomat-boksene fra stabburet :vetikke:

Her er det bare fantasien din som setter grenser for hvor "kvitt" han du vil være altså...

• Liker 3
Skrevet

Det eneste som fungere på slike mennesker er å overse det i størst mulig grad, altså ikke svar på mails, telefoner, venneforespørsler osv osv. Deretter når han tar kontakt når dere befinner dere samme sted, gi samme svar gjentatte ganger, hver gang dere treffes. Altså at du ikke er interessert i et forhold med noen. Det er en tolmodighetsprøve men jeg har brukt metoden når mennesker ønsker å dominere meg. Snakket med en psykolog om dette og det var rådet jeg fikk.

Når han går inn og overtar samtaler så har jeg lite råd. Kanskje du kan trekke deg ut av samtalen og trekke med deg noen andre, eventuellt avslutte samtalen?

Er dette i et kristelig miljø?

Anonymous poster hash: c72f2...213
Skrevet

Fortell om den eller de "gangene"!!!!!!!!

F.eks den gangen du så en hjort/elg (du er ikke sikker, for det var veldig tåkete den dagen) mid på lyseste dagen, på veien til å kjøpe jasmin te på svartekatt butikken rett utenfor lofoten,-den ved siden av statoil vet du.. Eller hvorfor du liker menthol-sigg, selv om det streng tatt ikke er noe mentol i dem lengre( det var det førr i tiA), men pga. EU,krig, fred & politikk og sånt, så sluttet de dessverre med det, men at det har egentlig ikke har noe si uansett, for du skal jo slutte med røyk så snart du får det sesongkort i tryvannskleiva og de begynner å selge nikotin-fri snus på nærbutikken...

Forresten......disse dager er det t.o.m kunstig tilsettnings stoffer i makrel i tomat-boksene fra stabburet :vetikke:

Her er det bare fantasien din som setter grenser for hvor "kvitt" han du vil være altså...

Det rådet har jeg fått av et par kompiser også... :) Ga det et halvhjertet forsøk på et tidspunkt, men så fikk jeg høre at han hadde laget sosialt helvete for eksen sin for et par år siden ved å fremstille henne som gal.

Har til og med prøvd å gi han rett bare for å få han til å slutte, men da trodde han ikke på det heller. Begynte å mase om at jeg måtte bevise det.

Skrevet

Det eneste som fungere på slike mennesker er å overse det i størst mulig grad, altså ikke svar på mails, telefoner, venneforespørsler osv osv. Deretter når han tar kontakt når dere befinner dere samme sted, gi samme svar gjentatte ganger, hver gang dere treffes. Altså at du ikke er interessert i et forhold med noen. Det er en tolmodighetsprøve men jeg har brukt metoden når mennesker ønsker å dominere meg. Snakket med en psykolog om dette og det var rådet jeg fikk.

Når han går inn og overtar samtaler så har jeg lite råd. Kanskje du kan trekke deg ut av samtalen og trekke med deg noen andre, eventuellt avslutte samtalen?

Er dette i et kristelig miljø?

Anonymous poster hash: c72f2...213

Jeg er bare så redd for hva han kan finne på. Det fyrer han veldig opp når jeg til slutt har sagt jeg ikke kan være venn med han hvis det skal fortsette sånn. Da er jeg en dårlig person i hans øyne, som ikke ser han for den han er. Jeg har prøvd meg frem med å si samme ting hver gang, men han gir seg ikke. Han skal ha en bestemt reaksjon av meg føles det som, og tror alltid det motsatte av hva jeg sier.

Jeg har trekt meg ut av samtalene, snudd ryggen til og snakket med noen andre. Men det gjentar seg. Han skal alltid vise hvem som bestemmer, liksom.

Nei, ikke kristelig, men han er ganske fanatisk og tror han kan lese tanker.

Gjest navnelapp
Skrevet

Det høyrest ut som om han har ein diagnose, dette kan jo ikkje halde i lengda? Han kan ikkje halde på slik ift dei andre vennane sine, eller? Det høyrest utruleg slitsomt ut. Går dokke på same skule eller er på same arbeidsplass?

Skrevet

Det høyrest ut som om han har ein diagnose, dette kan jo ikkje halde i lengda? Han kan ikkje halde på slik ift dei andre vennane sine, eller? Det høyrest utruleg slitsomt ut. Går dokke på same skule eller er på same arbeidsplass?

Vil helst ikke si så mye mer på grunn av anonymisering, men kan si at han har skiftet tilholdssted unormalt ofte de siste årene. Det siste stedet bodde han i noen år, men jeg vet han var innblandet i drama der. Jeg vet at en del her ser på han som litt skrullete, men bærer over med han fordi de synes han er en ok fyr. Full av energi er han ihvertfall.

Skrevet (endret)

Det er gode grunner til at jeg må, men bare de neste to årene.

Hvordan avviser man noen som kommer og bryter inn i samtalene? Han tar totalt over min samtalepartner og har ikke bremser. Han hører ikke på noe.

Ja, jeg vet hva flere synes om han, men ingen ønsker dårlig stemning.

Du behandler ham som luft. Snu ryggen til og blås i hele fyren!

Han eksisterer rett og slett ikke for deg.

Når normal tiltale ikke fungerer da mannen er en komplett idiot, er det ikke så mye mer å gjøre.

Endret av Snuppi
Skrevet

Men hva synes egentlig de andre? Du sier dere er i samme vennegjeng, de må jo være klar over hvordan han er?

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare si at du strever så fryktelig med sykdommen din og har nok med deg selv. Du kan ikke gi det som han fortjener i et forhold og det syns du virkelig han fortjener og det det er veldig trist at du ikke kan klare det men det kan du bare ikke og da det riktig for deg å ta avstand fordi du virkelig ønsker han alt godt og han fortjener noen som ser han og kan gi han det beste i verden- og det klarer du ikke nå.....

Kan det funke?? Du vet jo, og alle andre, at det er ren løgn for å bli kvitt han..... Men om han er så egosentrisk som det høres ut kan det funke......?

Anonymous poster hash: 6732d...54a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...