Tanntrollet Skrevet 20. januar 2014 #21 Skrevet 20. januar 2014 Det skjønner jeg jo.. Jeg vil jo garantert gjøre det uansett, men jeg har liksom ikke 7000 kr sånn *knips!* .. Jeg sliter med å få betalt alt av regninger og spare en tusenlapp i mnd.. Tror nok jeg skal få krangla meg til det der, de sponser jo gratis silikon til folk med dårlig selvfølelse, da får de pokker meg betale for at jeg går rundt og har vondt i tenner jeg overhodet ikke vil ha Det er jo ikke min skyld at jeg har fått dem liksom Vet jo om ei bekjent som fikk det der "gratis" hun betalte bare for narkosen osv, fordi hun hadde visst krav på å fjerne dem i narkose.. Det jeg har uthevet synes jeg er en dårlig holdning. Vi er mange som har slitt med tannlegeskrekk, smerter og dårlige tenner i tillegg til dårlig råd over veldig mange år, så du er nok ikke unik der. 1
Sjokoladenøtt Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #22 Skrevet 20. januar 2014 Det jeg har uthevet synes jeg er en dårlig holdning. Vi er mange som har slitt med tannlegeskrekk, smerter og dårlige tenner i tillegg til dårlig råd over veldig mange år, så du er nok ikke unik der. Nei, men det burde da være likt for de fleste. Jeg sa aldri at jeg er unik osv. Hvis de synes det er viktigere å betale for silikon til 35000 kr fordi en eller annen har litt dårlig selvtillit og ikke gidder å spare penger til det f eks.. Men nei, det å hjelpe noen som faktisk har problemer og har det vondt, det blir overhodet ikke prioritert.. Blir litt oppgitt over at noe som ALLE har (tenner altså..), og mange har problemer med ikke skal være gratis/billigere.. Det er jo helt sinnsyke priser hos tannleger, de færreste vil jo gå dit da.. Tro meg, jeg vet godt at det er mange som sliter med dette
Tanntrollet Skrevet 20. januar 2014 #23 Skrevet 20. januar 2014 Nei, men det burde da være likt for de fleste. Jeg sa aldri at jeg er unik osv. Hvis de synes det er viktigere å betale for silikon til 35000 kr fordi en eller annen har litt dårlig selvtillit og ikke gidder å spare penger til det f eks.. Men nei, det å hjelpe noen som faktisk har problemer og har det vondt, det blir overhodet ikke prioritert.. Blir litt oppgitt over at noe som ALLE har (tenner altså..), og mange har problemer med ikke skal være gratis/billigere.. Det er jo helt sinnsyke priser hos tannleger, de færreste vil jo gå dit da.. Tro meg, jeg vet godt at det er mange som sliter med dette Skjønner at du er provosert over systemet, men det er så lite vi kan gjøre med, dessverre. Nå kom det jo nye refusjonsregler i 2011 - som gjør det mer overkommelig for også de med store tannlegeutgifter å få utført nødvendig tannbehandling. Men jeg har også skjønt at også mange tannleger ikke er klar over de nye refusjonsreglene, å mange har ikke direkte oppgjør med Helfo, så der må pasienten selv sørge for å søke Helfo om refusjon.
Sjokoladenøtt Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #24 Skrevet 20. januar 2014 Skjønner at du er provosert over systemet, men det er så lite vi kan gjøre med, dessverre. Nå kom det jo nye refusjonsregler i 2011 - som gjør det mer overkommelig for også de med store tannlegeutgifter å få utført nødvendig tannbehandling. Men jeg har også skjønt at også mange tannleger ikke er klar over de nye refusjonsreglene, å mange har ikke direkte oppgjør med Helfo, så der må pasienten selv sørge for å søke Helfo om refusjon. Får nok ordnet opp i det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå