Gå til innhold

Er det alltid galt å ta tilbake en utro eks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 1 1/2 år siden mannen min var utro. Vi hadde vært i lag i 22 år og har barn sammen. Vi hadde et normalt samboerforhold, hvor det etter hvert ble ganske hektisk, med det til følge at det ble mindre og mindre tid til oss som par, dessverre. Hadde også en del ting som trykket på oss utenfra og som slet på oss. Men allikevel følte jeg meg trygg på han og at vi var et sterkt par som skulle bli gamle sammen....

Plutselig en dag var han utro og ville prøve ut et forhold med henne. Hun var forøvrig en god bekjent av oss, så begge svek meg på et vis.. Det var en grusom tid som fulgte. Han bare dro, uten at vi fikk snakka sammen, og jeg har ennå ikke fått snakka ordentlig med han. Han flyttet omtrent på dagen rett inn til henne, og det gikk ikke lang tid før han sa at han aldri har hatt det bedre.. Han levde tydeligvis i sin egen boble og glemte både meg og barna.. Barna ville ikke ha kontakt med faren heller. Sviket fra han er stort, både mot meg og barna.

Har kommet godt i gang med mitt og barnas nye liv. Men så.... Plutselig blir det slutt med denne damen, og eksen min faller sammen. Nå angrer han som en hund på det han har gjort! Han savner familielivet, meg, barna etc... Han vil prøve på nytt. Han sier han var dum, han var lei av alt stress og jag, ville ha et mer spennende liv. Fornuften sier meg at jeg ikke bør tenke tanken en gang om å ta han tilbake, men så er det følelsene mine.... Jeg tror jeg elsker han.. Skulle ønske alt dette ikke hadde skjedd. Men han har gjort en tabbe, og er det feil av meg å vurdere å ta han tilbake ? Har vi en sjanse, eller er det dødfødt? Noen med erfaring, fra om det har gått både bra og galt ved å prøve på nytt?

Trenger konstruktive råd.

Anonymous poster hash: af910...8b5
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest TheRighteous
Skrevet (endret)

Han fortjener det så absolutt ikke, men du får gjøre det som gjør deg lykkelig. :) Ville ikke tatt ham tilbake selv. Og forresten, sa han virkelig at han aldri hadde hatt det bedre? For en helt forferdelig ting å si.

Endret av TheRighteous
  • Liker 1
Skrevet

Vet barna at han var utro? Tenk på hvilke signaler du sender dem, om dere blir i lag igjen også blir det slutt på nytt. Hvordan kan du stole på han? Har levd sånn selv, og jeg klarte aldri å stole på partner igjen.

Tenk hvis det går 3-4 år også "kjeder" han seg igjen og gjør samme greia.

Du må gjøre det som blir mest rett for deg. Du kjenner han best. Lykke til TS.

Skrevet

Jeg vil si at det ikke alltid er feil å ta tilbake en utro eks. Men i ditt tilfelle: absolutt en feil.

Han var ikke bare utro en gang, angret som en hund og prøvd å ordne opp. Han har sviktet deg og barna totalt og forlatt dere for å leve ut sin fantasi med en annen kvinne, og 1,5 år senere, når det forholdet ryker, så er han desperat etter å ha noen og tenker at det er enklest å prøve hos deg først.

Mitt råd: ikke ta han tilbake. Det at han oppsøker deg rett etter bruddet med elskerinnen tyder på at han ikke har lært og er ikke forandret.

Anonymous poster hash: ee98b...ecc
  • Liker 6
Skrevet

Jeg er i liknende situasjon som deg. Bortsett fra at mannen fremdeles er sammen med damen. Men om det ble slutt mellom dem? Jeg er usikker på om jeg ville latt han få en sjanse til. Alt inni meg forteller meg at han ikke har forandret seg og at jeg aldri vil kunne slappe av i forholdet igjen. Men jeg tror jeg ønsker meg at han skal angre, at han skal egentlig savne meg. Men om jeg ønsker å bo i et hus med han igjen? Det tror jeg ikke.

Var jeg deg ville jeg begynt å være litt mer sammen, både med og uten barn. Men jeg ville ventet med å flytte sammen og ventet med sex. Bare se om samværet og vennskapet fremdeles holder. Hvis han blir utålmodig og ønsker mer, er det nok fordi han er ensom og du er det enkleste kortet han har. Dessverre. Avviser du han nå, skal du nok se at han har ny dame innen påske.

Det dere derimot bør gjøre er å få skikkelig samværsavtaler på plass nå mens han ikke har dame. Og samarbeide godt, slik at dette er innarbeidet når han så får ny dame igjen. Få noen gode rutiner på beina.

Anonymous poster hash: a2311...3d1
Skrevet

Jeg husker det ble skrevet om dette for ei stund siden. Og jeg husker at jeg skrev at han kommer tilbake.

Når det har gått 1 1/2 år, da mener jeg at han ikke angrer fordi han savner dere. Det har gått alt for lang tid. Da kommer han tilbake fordi han ble dumpa og trenger å ha noen. Det er ganske sikkert at han vil gjøre det igjen.

Dessuten var jo dette noe som kom ut av det blå i første omgang, hvis ikke jeg husker feil?

En ting hadde vært hvis dere hadde slitt ei stund, det endte med utroskap og at han flytte og kanskje da etter en uke eller noe sånn hadde angra. Da viser det kanskje at han faktisk tok noen gale valg som han angrer på (sier ikke at han er mindre drittsekk av den grunn), men da hadde det i hvertfall virket som han angret.

Man bruker sjelden 1,5 år med ny dame for å angre på et brudd med den gamle.

Anonymous poster hash: 1fadd...fe5

• Liker 3
Skrevet

En ting er å gjøre opp for et feilgrep. Med riktig innstilling og en solid dose anger så kan det jo gå å få et forhold til å fungere igjen.
Men her var det ikke et feilgrep det var snakk om. Det var totalt oppbrudd av tilværelsen for dere begge og barna i tillegg. Og det kun fordi han ville prøve om gresset var grønnere på den andre siden. Når hun var lei (som jo ofte er saken når de kommer krypende tilbake slik) så vil han altså ha deg tilbake igjen. Da er det plutselig du som gjør ham lykkelig.

La ham bli voksen og lære seg å ta konsekvensene av handlingene sine. For meg så hadde dette definitivt vært det ultimate sviket. Jeg hadde aldri tatt ham tilbake igjen etter det her.

Skrevet

Det var jo fryktelig spontant og ansvarsløst av ham å flytte inn til hun andre med en gang.

Han svek jo ikke bare deg,men hele familien.

Hvis du vil ta ham tilbake,er det kanskje lurt å ikke forhaste seg med noe,og ikke la ham flytte rett inn igjen!

Hvis han virkelig angrer og vil tilbake,så gir han deg den tiden du trenger.

Anonymous poster hash: a5976...ace
  • Liker 1
Skrevet

Mange fortjener en ny sjangse, men din mann er ikke en av din.. Hvis han på EN dag flytter ut fra deg, og inn til hun andre, uten å i det heletatt tenke på barna og gjøre de vandt til tanken; da er han en egosentrisk dumrian.

Anonymous poster hash: 2c1b0...8d7
Skrevet

Mange fortjener en ny sjangse, men din mann er ikke en av de.. Hvis han på EN dag flytter ut fra deg, og inn til hun andre, uten å i det heletatt tenke på barna og gjøre de vandt til tanken; da er han en egosentrisk dumrian.

Ops, skrivefeil

Skrevet

Han vil tilbake fordi han ble dumpet,ikke fordi han savner deg eller barna. Det kan godt være at han savner dere,men det er ikke derfor han kommer tilbake..

• Liker 3
Skrevet

Synes du får gode svar her. Ta dem til deg, og la mannen få kjenne på det han savner og de valgene han har tatt. Familielivet ditt blir uansett aldri som før, det livet dere levde før han flyttet ut er over for godt. Å evt bli familie igjen vil når både han og du har endret dere er ikke bare enkelt. Og på mange måter er mye ødelagt som ikke lar seg reparere, bl.a. respekten for ditt liv og dine følelser. Han har behandlet deg svært dårlig, det han har gjort er det ulitmate sviket - tror du virkelig han elsker deg innerst inne når han har gjort noe sånt?

Anonymous poster hash: a2311...3d1
  • Liker 2
Gjest Passing by
Skrevet

Nei, det er ikke alltid galt å ta en eks tilbake, det kommer an på hele historien. Ut fra det du skriver så virker det som at han syns synd på seg selv fordi han ble dumpet, velkommen til din verden for det var sånn du hadde det da han flyttet ut.

Det er bare du som kan bestemme hva du gjør. Men hvis du gir han en sjanse til så start med sakte dating for å bli kjent med hverandre først, han får gjøre kur til deg og så ser du hva du gjør videre.

Skrevet

Jeg vil si at det ikke alltid er feil å ta tilbake en utro eks. Men i ditt tilfelle: absolutt en feil.

Han var ikke bare utro en gang, angret som en hund og prøvd å ordne opp. Han har sviktet deg og barna totalt og forlatt dere for å leve ut sin fantasi med en annen kvinne, og 1,5 år senere, når det forholdet ryker, så er han desperat etter å ha noen og tenker at det er enklest å prøve hos deg først.

Mitt råd: ikke ta han tilbake. Det at han oppsøker deg rett etter bruddet med elskerinnen tyder på at han ikke har lært og er ikke forandret.

Anonymous poster hash: ee98b...ecc

Dette er et veldig godt råd!! Vær forsiktig, ts. Det virker ikke som at denne mannen har gode hensikter i det hele tatt! Om du tar ham tilbake er det stor sannsynlighet for at du alltid vil gå rundt og lure på om han kommer til å svikte deg igjen eller ikke. For din egen del, og dine barns: gå videre uten denne mannen.

• Liker 3
Skrevet

Han kommer ikke tilbake til deg fordi han VIL, men fordi han ikke har noe valg da det ble slutt mellom han og dama. DET er ikke tegn på at han har forandret seg.. Da han hadde han valgt deg fremfor henne lenge, lenge, før. Og aldri dratt i utgangspunktet.

Han vil vel bare tilbake til det trygge familielivet ettersom han ikke har noe annet å gå til. Men hva om et par år når han kjeder seg igjen? Du må være forberedt på at om du tar han tilbake, så kan det skje igjen.

Vil du ta sjansen på at du og barna kanskje måtte gå gjennom det samme en gang til? Jeg tror både du og barna trenger en stabil fyr, og en bedre figur for barna enn den fyren der..

Anonymous poster hash: a803f...5d0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg reagerer også på at han vil tilbake nå, først når det er slutt med den nye dama. Hadde han angret og heller ville hatt deg og familien, så ville han vel tilbake før det?

Skrevet

Du har skrevet om bruddet her inne tidligere, ikke sant? Jeg synes din eks har oppført seg mildt sagt hårreisende og jeg tror faktisk at skulle du gitt ham en sjanse nå, ville du fort oppdaget at det er egentlig ikke det du selv ønsker! Det han gjorde mot deg kan nemlig aldri "slettes" og det tror jeg du vil raskt merke.

Du sier dessuten selv at du og barna har det bra nå; det er jo tegn på at du er allerede på veien videre og da tror jeg ikke det har noe for seg å vende tilbake til fortiden. Du har hele fremtiden i vente og du fortjener en mye bedre mann enn en som er villig til å behandle deg slik - og han fortjener i hvertfall ikke deg!

Skrevet

Å ville prøve ut noe nytt er ikke noe grunn til å være utro...

Skjønner meg ikke menn som er utro, kan liksom ikke tenke meg hvor de får de tankene fra? pluss at han har barn, da skal man tenke om før man gjøre noe dumt...

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis feil å ta tilbake en utro eks, men i dette tilfellet blir det helt feil. Jeg tror, som flere andre, at han er desperat og trenger NOEN mer enn han trenger DEG. Så da kommer det an på om du har lyst til å være trøstepremien hans, eller om du har for mye selvrespekt til å la deg bli behandlet sånn.

Anonymous poster hash: ae395...528

Skrevet

Jeg var utro 4 året. Var aldri utro mot han igjen (10 år) og kommer heller aldri til å være det igjen, ikke en gang om han skulle være utro mot meg. Den gangen lærte jeg virkelig.

Det var for øvrig et kort utroskap med kyssing. Stoppet da han skulle under klærne mine. Fortalte det til typen min dagen etter og reiste rett hjem til han.

Han ble knust... vil aldri se ansiktet hans så knust igjen i hele mitt liv pga noe slikt. Æsj, nei, aldri igjen...

Anonymous poster hash: 14397...c98
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...