Gå til innhold

Gode blogg-bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal starte blogg som vil handle om trening og mote. Noen med tips om hvordan ta gode bilder som fungerer bra på blogg ? Jeg kommer til Å måtte ta både rene 'produktbilder', men også av meg selv..

Jeg har skaffet meg et fotostativ, samt et gammelt cannon speilrefleks. Andre Tips? :-)

Anonymous poster hash: 470bf...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lær deg litt generelle ting om foto, som for eksempel hvordan du stiller ISO, lukkertid og blenderåpning. Stativ er fint, kjøp gjerne en fjernkontroll til kameraet også. Bilder du legger på bloggen bør være lyse med fine farger, i fokus og relevant for innlegget du skriver. Et godt tips er å ta så mange bilder som mulig utendørs, da bilder inne ikke blir helt det samme.

Anonymous poster hash: d16a6...1a5
  • Liker 1
Skrevet

Lær deg å komponere bilder, å velge gode utsnitt, bakgrunner som fremhever produkt/deg, lyssetting osv.

En måte å lære på er å studere bilder på andre blogger rett og slett. Hvilke bilder tiltrekker blikket ditt? Hva ser bra ut? Studer nøye de bildene du selv liker, og tenk over hva som gjør dem bra. Da øver du etterhvert opp blikket ditt for det gode bildet :)

Anonymous poster hash: 4c9b6...4ac
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode svar AB 1 og 2! :-)

Anonymous poster hash: 470bf...e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...