AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har nettopp fått en jrt-tispe på 2 år i hus, og så vidt begynt å trene enkle kommandoer med henne. Hun kan ca. ingenting fra før, eneste er vel "sitt". Som første forsøk har jeg lært henne "dekk", men problemet nå er at det virker ganske tilfeldig hva jeg får, uavhengig av kommando. Er det bare å fortsette å terpe, eller finnes det noen gode triks for å lære henne forskjellen? Og vil slike ting gå enklere etter hvert som hun blir mer vant til treningen (klikkertrener), eller er hun for gammel til å ta til seg så mye nytt? Har selvfølgelig tenkt oss på kurs så fort som mulig, men er ingenting i området før mars/april Anonymous poster hash: e1a4e...e00
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Ingen problem å lære henne nye komandoer. Hun er ung og av en kvikk rase, så vil nok lære dette fort. Når jeg trener sitt og dekk med hunder, som ikke er helt stø i hva som er hva, så får jeg de til å legge seg ned, og ber om "sitt" og får de opp i sittende med å føre en godbit opp forran hunden. Så får jeg de til å legge seg ned med hjelp av en godbit. Fører da godbiten opp for sitt og helt ned for dekk. Ikke for mye så de blir stressa, men litt nå og da.
la Flaca Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Hvordan lærte du inn dekk med klokkeren? Hvis hun ikke greier å skille så kan hun ikke kommandoen heller. Det er absolutt ikke for sent å trene henne må nei, er vel egentlig bare en fordel at hun er over ungdomstida og mer moden i hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå