Gjest Samvittighetskongen Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Plutselig befant jeg meg i Kvinneguiden, men hvem bedre å spørre om dette enn kvinner? Det har seg slik at jeg har ei fantastisk kjæreste. Vi har det utrolig bra sammen, og alt er som en dans på roser. Allikevel klarer jeg å gjøre noe dumt. Jeg vil ikke gå i detaljer her, men det dreier seg faktisk hverken om sex eller "klining". Det kunne i utgangspunktet ført til det, men det satte jeg selv en stopper for, og hadde kontroll på dette hele tiden. Problemet er at jeg "la lista litt for lavt". For å hendelsen av mitt hjerte, og selvfølgelig av respekt for min kjære, fortalte jeg henne hva som hadde skjedd. Ho ble som forventet lei seg, men tilga meg fordi jeg sa sannheten. Problemet er at jeg holdt tilbake en liten detalj, fordi den antakeligvis ville fremstått mye værre enn den i virkeligheten var. Men det plager meg nå at jeg har holdt igjen dette. Bør jeg fortelle dette i ettertid?
Gjest Myumi Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 Dette ble veldig mye tåkeprat. Du må nok være mer klar på hva dette dreier seg om.
Gjest Lea Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Jeg synes at det er greit at du ikke forteller om denne lille detaljen hvis DU har samvittighet til å la være. Om dette er noe som plager deg og som du tenker mye på, så bør du nok tilstå. Men fortell det da på en gjennomtenkt måte.
Gjest Samvittighetskongen Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Du har nok rett i det. Var litt redd for å bli litt for lite anonym her. Problemet oppsto på et nachspiel, der jeg ble med på klespoker med to jenter og en kamerat. Hvor faktisk alle endte nakne, utrolig nok. Min kamerat var interessert i mer, og begynte å stryke litt på den ene jenta. Samtidig ba han ho andre sette seg på fanget mitt. Og det gjorde ho. Jeg burde øyeblikkelig sagt nei, men ho satt der i noen sekunder før jeg sa stopp, og sa tydelig i fra at jeg ikke var interessert i dette, eller noe annet. Som igjen førte til at nachspielet tok slutt. Jeg har fortalt min kjære alt, uten om ho som satt på fanget mitt.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Hvis du sier at du ba henne flytte seg, skulle det ikke være så stort problem. Jeg husker på skoleballet rett før jul, typen min satt vakt der, og ei eller annen full berte kom og danset lapdance på han uten at han registrerte 3-4 sek hva som skjedde men hun flyttet seg selv ja jeg ble forbanna, men har glemt det nå. Nesten. Og de var ikke nakne heller.. nei jeg vet faktisk ikke lengre hva du bør si.
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Jeg synes det er et godt tegn at du angrer på dette og at du sa ifra. Men ( nå tror jeg at jeg blir skutt altså) Jeg tror at du vil gjøre vondt verre ved å si noe mer.. DU har allerede inrømmet aktiviteten og hun vil bare bli mer lei seg ved mere detaljer... Hold deg unna sånne situasjoner i fremtiden er mitt råd.. En opptatt mann bør da alldeles ikke spille klespoker :D
Gjest Sterksvak Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Tja, dette var jo kanskje litt dumt gjort. Hadde min hypotetiske kjæreste gjort noe sånt, så hadde jeg sikkert - hvis jeg var i beste humør (og det er jo gerit å passe på) - sagt noe sånt som "herregud, hvorfor ble du med på det der, da? Den var litt drøy!" Jeg hadde satt pris på at han hadde fortalt det. Du høres ut som en skikkelig fyr det går an å stole på. Og man bør jo stole på kjæresten!! Men sett grenser... Forteller du mer, så sørg for å veie dine ord og ikke skap tvil om at det aldri var noe mer og at du aldri tenkte på noe mer og at dette ikke var din idé!!!!
Gjest Samvittigheten Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Det er nettopp det jeg er redd for, å gjøre det værre. Det er liksom en mager trøst at jeg holder dette tilbake for å ikke såre henne. Skal si jeg har lært av dette. Kan ikke fatte og begripe hva som gikk av meg, det er for patetisk å legge skylda på alkoholen, så det må rett og slett være dumskap. Vi har jo et perfekt forhold, så det var overhodet ikke for å tilføye noe som helst. Jeg er en heldig mann som har en så fantastisk kvinne. For å se det positive i det, så er det jo en lærepenge som over tid er overkommelig. Det hadde vært værre om jeg hadde latt det gått lenger.
Mossa Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 Vet du..jeg synes ikke at du skal fortelle henne det. Jeg tror at dersom det kommer småting i etterkant, er det sannsynlig at hun vil forvente at det kan dukke opp enda mer! Å si noe vil lette din samvittighet, men såre henne enda mer...
Krølltoppen Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ville ikke ha likt å fått den siste informasjonen om hun satt på fanget ditt, hvis jeg var kjæresten din!
Nightgrl Skrevet 20. mai 2004 #11 Skrevet 20. mai 2004 Vet du..jeg synes ikke at du skal fortelle henne det. Jeg tror at dersom det kommer småting i etterkant, er det sannsynlig at hun vil forvente at det kan dukke opp enda mer! Å si noe vil lette din samvittighet, men såre henne enda mer... Enig... :enig_animasjon:
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2004 #12 Skrevet 20. mai 2004 Jeg ville ikke ha likt å fått den siste informasjonen om hun satt på fanget ditt, hvis jeg var kjæresten din! Enig, ikke når du angrer skikkelig. MEN: om det er mulgi hun vil få høre dette av andre ville jeg nok fortalt det.
Gjest Samvittighetskongen Skrevet 20. mai 2004 #13 Skrevet 20. mai 2004 Det jeg er mest redd for, er at hun skal se i øynene mine at det er noe galt. De har jo til nå bare strålt av kjærlighet, jeg er jo tross alt på vei til å fri til henne. Jeg er enig i det dere skriver, at det er bedre å skåne henne. Hun hadde nok tvilt om det kom mer nå i ettertid. Jeg kommer nok i utgangspunktet ikke til å si noe, men ser hun på meg at noe er galt blir det kanskje nødvendig. Så er det jo en annen ting å da, hvis hun spør "det er helt sikkert at det ikke skjedde noe mer?". Jeg har jo da god samvittighet for at jeg ikke lot det gå lenger, men så er det den filletingen. Da må jeg jo vurdere en "hvit en". Men jo lenger tiden går, jo mindre lurt er det å fortelle det. Uansett, takk for svar! Det var godt å høre noen synspunkter.
LilleBille Skrevet 20. mai 2004 #14 Skrevet 20. mai 2004 Det virker skrekkelig dumt at du ikke fortalte alt med en gang - for forteller du resten nå - har du på en måte gitt signaler om at du bare forteller det du må... og holder tilbake resten.. - og forteller du resten nå vil hun nok tvile på om du denne gangen har fortalt alt... Men... ting han en veldig lei tendens til å komme ut .. så sant det er mer en kun en som vet om ting.. og i og med at dere var fire involvert .. vil dette likevel fort kunne komme til henne.. og hva tror du hun da tenker...? Jeg synes du burde fortelle det. Det er kanskje å lette din egen samvittighet ... men du sørger også for at det ikke er hemmligheter mellom dere .. som du vil være redd for at skal komme frem..
Gjest Samvittighetskongen Skrevet 21. mai 2004 #15 Skrevet 21. mai 2004 Det skal sies at jeg ikke bevisst lot være å fortelle henne alt. Da jeg fortalte hva jeg hadde gjort, var hun sikker på at jeg hadde vært utro, og jeg ble så opptatt av å forsikre henne om det motsatte, at denne detaljen rett og slett ble glemt. Men sett i det store og hele, for å prøve og lette min samvittighet. Er dette virkelig en detalj som kan ruinere et forhold? Jeg kan da ikke tenke meg det? Det er vel også drøyt å kalle det utroskap? Dessuten var det ikke noe jeg ønsket, og det ga meg overhodet ingenting. Jeg angrer jo som en gal, og har lært av dette. Intensjonen var jo å fortelle alt, selv om noe uteble. Det vil nok såre henne mer, enn det letter min samvittighet. Jeg tviler jeg sterkt på at hun får vite det, om ikke jeg forteller det selv. Så det store spørsmålet er om jeg kommer over det, og det er det bare jeg som kan finne ut av. Pokker så vanskelig dette er. Jeg kan ikke fatte å begripe hvordan folk holder ut utroskap.
Gjest Phair Skrevet 21. mai 2004 #16 Skrevet 21. mai 2004 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest, både av Samvittighetskongen og av dere andre. Det dere reagerer på er om hvorvidt hvor galt det er at en jente satt på fanget hans! Han spilte klespoker med andre enn kjæresten sin for pokker!!!
Gjest Ikke innlogget Sissi Skrevet 21. mai 2004 #17 Skrevet 21. mai 2004 Det du gjorde var dumt. Du fortalte det til kjæresten - fordi du hadde dårlig samvittighet. Den har du fått lettet - nå er det hun som er såret i stedenfor. Da du begynte på bekjennelsen din, trodde hun selvsagt at du skulle fortelle at du hadde vært utro. Ergo ble hun midt oppi det hele lettet over at det i det minste ikke hadde skjedd. Så da glemte du en detalj..... Skjønner du ikke selv at dersom du nå kommer å forteller henne dette "øøøø - forresten, det var noe jeg glemte......" at da blir hun helt sikker på at du faktisk har vært utro? At du nå etterhvert har fått så dårlig samvittighet at du MÅ lette din samvittighet? Når du ikke fortalte det med en gang så la det ligge! Slutt å tenk på deg selv, du høres utrolig egoistisk ut med at du har så dårlig samvittighet, kan hun se det på meg..... Ta ansvar for det du har gjort og IKKE gå inn for å såre kjæresten din enda mer! DU var dum, da får DU ta konsekvensene av det, og ikke skyve det over på henne!
Bitte Skrevet 21. mai 2004 #18 Skrevet 21. mai 2004 Nei - vet du hva! Hvis du kun vil fortelle det for din egen del - skal du absolutt ikke gjøre det. DET synes jeg er for egoistisk. Jeg synes dessuten er det stoor forskjell på å havne naken i klespoker - til at en NAKEN dame sitter på fanget ditt. Det høres bare så mye værre ut. Hvis du er sikker på at hun ikke får vite det via andre - bør du ikke tvile på hva du skal gjøre. Riktig nok kan alle gjøre feil - ingen grunn til at du ikke skal komme over dette.
Gjest Samvittighetskongen Skrevet 21. mai 2004 #19 Skrevet 21. mai 2004 Selvfølgelig var jeg dum, jeg var vanvittig dum! Derfor legger jeg meg jo helt flat. Jeg mener da ikke at jeg kun skal si det for å lette min egen samvittighet. Og jeg ønsker jo heller ikke å si det til henne. Men hvis hun kan se på meg at noe er galt, blir jeg jo nødt til å si noe før eller siden! Derfor prøver jeg å finne noe i denne driten, som kan lette min samvittighet noe. Egoistisk eller ei.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 21. mai 2004 #20 Skrevet 21. mai 2004 Jeg syns det er utrolig egoistisk om du ikke klarer å skjule det, når du VET at hun kommer til å bli veldig såra/enda mer såra av at du forteller det NÅ. Å være "dum" har sin pris. Jeg står på at det høres ut som om du vi lette din samvittighet når du sier "at hun kan se det på deg". At hun IKKE kan se det på deg er kanskje den prisen du må være villig til å betale for denne dumheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå