kaktusfruen Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Hva er dine sporty mål for 2014? Mine: 1. Trene mer variert og prøv en ny treningsform/gruppetime i måneden. 2. Holde vekten slik den er nå. 3. Klare å ta 30 armhevinger på tærene. 4. Bestille noen timer med PT for å lære skikkelig styrketrening + få et spesialtilpasset program. 5. Legge inn yoga/stretching i treningsregimet for å stresse ned og øke bevegeligheten. 6. Delta på et løp, fortrinnsvis bergen city maraton. 7. Stramme opp rompa!! Noen som er med å motivere hverandre og skrive ukentlig om hvordan en ligger an?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=804486 Anonymous poster hash: 8f0ea...40a
Gjest Solsmil Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 1: klare en hangups (og gjerne flere) 2: 80 kg knebøy 3: gå ned til idealvekt 4: "rulle" etter hver styrketrening 5: dra på yoga minst 2 ganger i uka 6: prøve trx 7: løpe masse
kaktusfruen Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=804486 Anonymous poster hash: 8f0ea...40a Dette er ikke samme tråd vel. Den er jo bare om hva du veier nå og hva din målvekt er :-P
kaktusfruen Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2014 1: klare en hangups (og gjerne flere) 2: 80 kg knebøy 3: gå ned til idealvekt 4: "rulle" etter hver styrketrening 5: dra på yoga minst 2 ganger i uka 6: prøve trx 7: løpe masse Bra mål hvordan er utgangspunktet ditt. Hva tar du i knebøy nå, og hvor mye yoga trener du nå f.eks? Litt om mitt utgangspunkt: 1. Trene mer variert og prøv en ny treningsform/gruppetime i måneden. - Trener nå mest spinning og pulstimer. 2. Holde vekten slik den er nå. - Den er på 53 kg. 3. Klare å ta 30 armhevinger på tærene. - Klarer ikke mer enn 5 nå:/ men har tidligere klart 30, så det bør være mulig med rask fremgang her. 4. Bestille noen timer med PT for å lære skikkelig styrketrening + få et spesialtilpasset program. - Har aldri prøvd PT. 5. Legge inn yoga/stretching i treningsregimet for å stresse ned og øke bevegeligheten. - Er ekstremt stiv, og trener aldri yoga el. per dags dato. 6. Delta på et løp, fortrinnsvis bergen city maraton. - Har aldri deltatt på et løp før. 7. Stramme opp rompa!! - Rompa har en ok størrelse, men trenger å bli litt fastere :-p Føler lårene får gjennomgå mye mer enn rompa under trening nå. Vanskelig å aktivere rompa skikkelig, men nå skal jeg fokusere mer på dette.
Gjest Solsmil Skrevet 21. januar 2014 #6 Skrevet 21. januar 2014 Bra mål hvordan er utgangspunktet ditt. Hva tar du i knebøy nå, og hvor mye yoga trener du nå f.eks? Haha, utgangspunktet mitt ja: 1: klare en hangups (og gjerne flere) - her klarer jeg ingen (ikke overraskende, og jeg har nok et stykke igjen). Men det er nok noe som blir lettere etterhvert som jeg klarer punkt 3. 2: 80 kg knebøy - her tar jeg 40 nå, men det er ikke lenge siden jeg begynte å trene det. Dette målet tror jeg er fult oppnåelig. 3: gå ned til idealvekt - dette er veldig viktig for meg, for Gud hver hvor mange år jeg har prøvd på dette allerede. Men 2014 er året 4: "rulle" etter hver styrketrening - dette hadde jeg prøvd en gang da jeg skrev dette innlegget 5: dra på yoga minst 2 ganger i uka - har aldri vært på yoga, men har veldig lyst 6: prøve trx - aldri prøvd 7: løpe masse - har et veldig godt løpsutgangspunk. Har alltid vært aktiv innenfor idretter med mye løping, og løping er ikke noe jeg sliter skikkelig med for å si det sånn. Jeg klarer fint å løpe 10 km i strekk, jeg løper det også på under en time. Men jeg synes løping er veldig morsomt, og vil prioritere det mer i en travel hverdag, fordi jeg føler meg bra etterpå (og forbrenner kalorier).
kaktusfruen Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2014 Haha, utgangspunktet mitt ja: 1: klare en hangups (og gjerne flere) - her klarer jeg ingen (ikke overraskende, og jeg har nok et stykke igjen). Men det er nok noe som blir lettere etterhvert som jeg klarer punkt 3. 2: 80 kg knebøy - her tar jeg 40 nå, men det er ikke lenge siden jeg begynte å trene det. Dette målet tror jeg er fult oppnåelig. 3: gå ned til idealvekt - dette er veldig viktig for meg, for Gud hver hvor mange år jeg har prøvd på dette allerede. Men 2014 er året 4: "rulle" etter hver styrketrening - dette hadde jeg prøvd en gang da jeg skrev dette innlegget 5: dra på yoga minst 2 ganger i uka - har aldri vært på yoga, men har veldig lyst 6: prøve trx - aldri prøvd 7: løpe masse - har et veldig godt løpsutgangspunk. Har alltid vært aktiv innenfor idretter med mye løping, og løping er ikke noe jeg sliter skikkelig med for å si det sånn. Jeg klarer fint å løpe 10 km i strekk, jeg løper det også på under en time. Men jeg synes løping er veldig morsomt, og vil prioritere det mer i en travel hverdag, fordi jeg føler meg bra etterpå (og forbrenner kalorier). Høres bra ut dette da Elsker å løpe selv, men bare ute. Tredemølle synes jeg blir kjedelig etter 15 min :-P Løper vanligvis 6km på 30min, så nå har jeg planer om å øke antall km. Må jo det om jeg skal være med på et løp Hva mener du med trx og rulle etter styrketrening egentlig?
Gjest lillelarve Skrevet 22. januar 2014 #8 Skrevet 22. januar 2014 (endret) - Stramme inn magen - Få litt mer spretten og fast rumpe! - Kunne løpe 30+ minutter i strekk (helst på 5km) Jeg er med! Endret 22. januar 2014 av lillelarve
Gjest Solsmil Skrevet 23. januar 2014 #9 Skrevet 23. januar 2014 Hva mener du med trx og rulle etter styrketrening egentlig? Trx er en type slyngetrening, og "rulling" er noe du gjør på en har skumrulle. Du "ruller" frem og tilbake for å tøye ut, løse og muskler osv
kaktusfruen Skrevet 25. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2014 - Stramme inn magen - Få litt mer spretten og fast rumpe! - Kunne løpe 30+ minutter i strekk (helst på 5km) Jeg er med! Så bra! Har du en treningsplan klar for å nå målene?
Gjest lillelarve Skrevet 26. januar 2014 #11 Skrevet 26. januar 2014 Så bra! Har du en treningsplan klar for å nå målene? Jeg skal jogge hver 2. eller 3. dag, og gå minst 30 min. dagene imellom hver økt Helst 60 min. da. Jeg skal ta det litt rolig, og ta det gradvis.Jeg har jogget en del fra før, men hatt en lang pause.
kaktusfruen Skrevet 27. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 27. januar 2014 Jeg skal jogge hver 2. eller 3. dag, og gå minst 30 min. dagene imellom hver økt Helst 60 min. da. Jeg skal ta det litt rolig, og ta det gradvis.Jeg har jogget en del fra før, men hatt en lang pause. God plan. Etter en lengre joggepause er det greit å ta det litt rolig i starten Foreløpig har jeg prøvd to nye gruppetimer i jan, jogget en del og trent litt styrke. Fokus denne uken blir mer styrke + øke med to (perfekte) armhevinger på tærene!
Gjest lillelarve Skrevet 28. januar 2014 #13 Skrevet 28. januar 2014 God plan. Etter en lengre joggepause er det greit å ta det litt rolig i starten Foreløpig har jeg prøvd to nye gruppetimer i jan, jogget en del og trent litt styrke. Fokus denne uken blir mer styrke + øke med to (perfekte) armhevinger på tærene! Ja ikke sant Jeg skulle helst trent på treningssenter, men har dessverre ikke penger nok Så bra uff, jeg klarer ikke armhevinger lengre; jeg klarte 25 på det meste, men nå klarer jeg ikke to en gang... hehe..
kaktusfruen Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2014 Ja ikke sant Jeg skulle helst trent på treningssenter, men har dessverre ikke penger nok Så bra uff, jeg klarer ikke armhevinger lengre; jeg klarte 25 på det meste, men nå klarer jeg ikke to en gang... hehe.. Har også klart en del flere før, men trener man ikke armhevinger på en stund forsvinner styrken fort :/ Heldigvis kommer den fort tilbake også Dagens trening: Hard sirkeltrening med funksjonell styketrening + kondisjon i intervaller.
Gjest lillelarve Skrevet 29. januar 2014 #15 Skrevet 29. januar 2014 Har også klart en del flere før, men trener man ikke armhevinger på en stund forsvinner styrken fort :/ Heldigvis kommer den fort tilbake også Dagens trening: Hard sirkeltrening med funksjonell styketrening + kondisjon i intervaller. Ja! Trener man regelmessig og tar det gradvis, kommer formen fort! Flink! :-) jeg tror jeg strakk leggen da jeg jogget, så jeg tar meg pause, jeg.
kaktusfruen Skrevet 1. februar 2014 Forfatter #16 Skrevet 1. februar 2014 Ja! Trener man regelmessig og tar det gradvis, kommer formen fort! Flink! :-) jeg tror jeg strakk leggen da jeg jogget, så jeg tar meg pause, jeg. Ånei, så kjipt med strekk i leggen typisk at det skjer når man er skikkelig motivert.. Håper det går fort over! Oppsummering januar: - Tar ti armhevinger på tær, økt med fem :D - Vekt = stabil og har spist bra, sunt, men mer i mengde. - Har begynt på en ny treningsform: bootcamp som jeg har tenkt å fortsette med hver uke. - Lite løping ute, da det fortsatt er litt i kaldeste laget for meg. - En eneste yogaøkt og svært lite stretching - skjerpings i februar! - Har trent 18/31 dager. Fornøyd med det - Blitt litt bedre på styrketrening, men ingen PT enda og har stort forbedringspotensial her. Årets første måned er jeg godt fornøyd med Ingen andre som er med på å dele fremgang og motivere hverandre gjennom 2014? -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå