Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har sett noen innlegg her på størrelsen på føttene og skostørrelser.

Tror det er mange som bruker for små sko. Derfor denne undersøkelsen.

Hvor lange og brede føtter har dere og hvilken størrelse bruker dere i sko?

Videoannonse
Annonse
Gjest Myumi
Skrevet

Jeg bruker størrelse 40/41 i sko, noe som er normalt for meg siden jeg er 1.79 høy. Har høye vrister pga. dans og turning men har ikke problemer med å finne sko.

Skrevet
:hoppe: Jippi, noen med samme skostr som meg!! En liten digresjon her altså, men jeg bruker også str.41 i sko. Tidligere plaget det meg veldig at jeg hadde så store føtter, men de er jo helt normale i forhold til høyden (1,78). Og som om ikke det var nok - denne str. er nesten alltid tilgjengelig når jeg kjøper sko! Vel - mitt poeng her er vel egentlig at jeg bruker str.41 og sånn er det bare. Jeg har en haug spisse sko og det går helt fint selv om det ikke er veldig behagelig over lang tid, men det er pga formen, ikke str. Men jeg har faktisk bekjente som fremhever hvor "små føtter" de har, og skryter av at de omtrent må i barneavd for å finne noe passende.
Skrevet

Jeg bruker 42/43 i sko og har i tillegg brede føtter, så jeg sliter med å finne sko ja :roll:

Skrevet

Jeg er bare såvidt over 160 cm høy, og bruker 36 og av og til 37. Har smale føtter, og er ikke høy over vrista. Et større problem er da disse høye støvlettene som skal gå til rett under kneet... Jeg har for store legger! Det verste er det at jeg synes ikke jeg har særlig store legger, det er bare det at skoene i den størrelsen lages sikkert til disse små tenåringene som ikke er ferdig utvokst, og dermed blir skoene for trange rundt leggen for meg som en gang spilte fotball i årevis... :-?

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Har svart i den andre. Likte å tro jeg passer 37 men har innsett at 38 er min skostørrelse. Men derimot har jeg et joggeskopar, koseskoene mine jeg aldri, ALDRI vil kaste, og de er 35, men for store :o sko er rare..

Men 38 er jo ikke digert da, jeg har bare fått komplekser for føttene for 4-5 år siden da dette bigbrothertullet holdt på og han tyrkeren sa at hadde dama 38 eller større i sko var de mannfolk... :roll: Makan!

Gjest Tristessa
Skrevet

Bruker 36, har normal til smal fot og høy vrist.

Gjest Myumi
Skrevet
jeg har bare fått komplekser for føttene for 4-5 år siden da dette bigbrothertullet holdt på og han tyrkeren sa at hadde dama 38 eller større i sko var de mannfolk... :roll: Makan!

Kommentar slettet - var unødvendig!

Usikker

-moderator-

Du synes kanskje han var sympatisk :) Du må jobbe litt med smaken din Usikker.

Skrevet
Jeg bruker størrelse 40/41 i sko, noe som er normalt for meg siden jeg er 1.79 høy. Har høye vrister pga. dans og turning men har ikke problemer med å finne sko.

Hvordan kan man FÅ høy rist av dans og turn? Høy rist er vel noe man er født med?

Gjest Myumi
Skrevet
Hvordan kan man FÅ høy rist av dans og turn? Høy rist er vel noe man er født med?

Det har noe med musklene å gjøre, de årene jeg var aktiv så fikk jeg høyere vrister.

Skrevet

Jeg bruker str. 38-39. Har normalt brede føtter. Jeg har inntrykk av at de fleste kvinner ligger på str. 38-39. Derfor bestiller butikkene mer av disse størrelsene, så jeg har aldri hatt problemer med å finne sko i riktig størrelse.

Jeg er 177 cm høy, men jeg tror likevel føttene mine ville sett store ut dersom jeg brukte over str. 40.

Skrevet

Jeg er 165 høy og bruker 38-39.

Helt greit.

Skrevet

Jeg er 1,68 høy, har helt vanlig bredde/lengde på føttene og bruker 38/39 som vel er den mest vanlige skostørrelsen for kvinner, derfor er det som Cocktail sier ingen problemer med å finne sko i den størrelsen. Bor man i en storby har man ikke videre problemer med å finne sko i litt mer uvanlig større eller mindre størrelser også.

Skrevet

Jeg er 180 cm høy og bruker str 40/41 alt etter type sko.

Skrevet

jeg er 171 com høy og bruker 39 i sko. Akkuratt passe til meg..

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva mezzaluna skrev til meg, men jeg hadde sikkert tålt å høre det da jeg var 14 år og da helt sikkert fjortis :P

Hva skrev du?

Gjest Lizbet
Skrevet

Jeg har smale bein. Er 166 cm høy og bruker stort sett str 37. Av og til 36 og av og til 38, det varierer med skotype og merke.

Det som hovedsaklig er problemet er at skoene er for brede.....

Gjest Myumi
Skrevet
Nå vet ikke jeg hva mezzaluna skrev til meg, men jeg hadde sikkert tålt å høre det da jeg var 14 år og da helt sikkert fjortis :P  

Hva skrev du?

Jeg skrev noe stygt om usikkers store helt, Big Brother Ramsy :)

Skrevet

173 høy, og 40/41 i sko.

Det er aldri problem å finne sko som passer, men ikke alle sko lages i så store str. Spesielt italienske og franske stanser ofte ved 39, eller de er så smale at mitt vanlige nr. ikke passer uansett.

Skrevet

Jeg er 1,64 m. Bruker skostørrelse 39/40.

I utgangspunktet greit, men føttene er i tillegg brede og jeg har høye vrister, så ikke alltid like lett å finne sko. Sånne slip-in f.eks., er sjelden høye nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...