Gjest Summers Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Ser mange på nettet skriver at de ønsker en politisk engasjert kjæreste, kanskje ikke så rart siden de skriver på et diskusjonsforum. Er litt politisk engasjert selv, men det er ikke til å komme bort ifra at det er høy skrulling og haterfrekvens blant de som diskuterer politikk på nett, så er det ikke greiere å være føre var og heller finne seg en man vet ikke diskuterer politikk på nett?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Man kan fint være politisk interessert uten å være deltagende i noen retoriske pissekonkurranser. Anonymous poster hash: 69410...7b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg tror jeg ville holdt meg unna en som er ekstremt politisk engasjert samtidig som han holder med et parti på motsatt side av hvor jeg står. Da tror jeg rett og slett vi ville vært for forskjellige. Anonymous poster hash: e66a8...74a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Politisk interesse er et pluss. Ekstreme politiske holdninger er selvsagt et minus, men at hun er oppdatert på politikk er et kvalitetstegn i en dame. Anonymous poster hash: 7cb7a...e2c 2
Knirke Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ønsker en kjæreste som holder seg oppdatert og har egne meninger. Men han kan gjerne holde meningene sine til det virkelige livet fremfor å drite seg ut på nett Det nest verste etter skrullinger som diskurerer på nett er folk som ikke eier spor av interesse for samfunnsspørsmål. Du kjenner typen.. Sånne som knapt vet hva statsministeren heter. 1
Gjest Summers Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ønsker en kjæreste som holder seg oppdatert og har egne meninger. Men han kan gjerne holde meningene sine til det virkelige livet fremfor å drite seg ut på nett Det nest verste etter skrullinger som diskurerer på nett er folk som ikke eier spor av interesse for samfunnsspørsmål. Du kjenner typen.. Sånne som knapt vet hva statsministeren heter. Men er ikke det å holde seg oppdatert bare en pen måte å si at man har dannet seg meninger på et overflatisk grunnlag.
Gjest Kim Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Helt klart. Det sier noe om bevissthet om samfunnet rundt oss. Det er selvfølgelig folk som er sykelig opptatt av fjerning av bompengestasjoner og i så måte ser på seg selv som politisk aktive... I andre enden, så har du de som kanskje jobber for et parti og ofrer så og si all sin fritid for en karriere i partiet, det er for de fleste litt mye. Det er vel området mellom jeg setter pris på, det at folk forstår hvordan samfunnet fungerer og ikke kjøper sort/hvitt tabloid overskrifter. At de har en forståelse av historie, religion, psykologi, vitenskap og filosofi.
waco Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ser det som en samfunnsplikt å være samfunnsengasjert. 1
Sapientia Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Sammfunnsengasjert ja, ha "allmenndannelse" som det har blitt kalt enkelte ganger. Helt klart et pluss. Men når jeg hører "politisk engasjert" så tenker jeg politiker/lobbyist etc. Og det er litt for mye for meg. Men det kan være min tolkning som det er noe feil med i det henseendet og at den som ytrer de ordene egentlig mener noe på samme nivå som jeg setter pris på. I akkuratt dette tilfellet kan vel kanskje TS svare på hva som blir lagt i "politisk engasjert"? Hvorvidt vedkommende diskuterer politikk på nett eller ikke legger jeg ikke noe + eller - i. Men gjør vedkommende det så er det jo helt klart en fordel om vedkommende ytrer seg på en vettug måte.
Betty Blue Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Men er ikke det å holde seg oppdatert bare en pen måte å si at man har dannet seg meninger på et overflatisk grunnlag. Hvorfor skulle det være det? Men når det er sagt, så ville jeg nok vært skeptisk til noen som hadde en mening om ethvert tema som ble brakt på banen...
Alice123 Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Det er en fordelså lenge vedkommende er reflektert rundt meningene sine. Jeg vet om nok av folk (både på høyre og venstre side), som mener de er "politisk engasjert" og har veldig mange meninger om velge mye. Men de kan ikke faktisk argumentere på en fornuftig måte, og den ene halvdelen av meningene består av "papegøyemeninger" og den andre halvdelen består av hat mot alle som mener noe annet.
Betty Blue Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes så absolutt noe engasjement når det gjelder politikk og samfunnsaktuelle saker er et stort pluss. Det behøver ikke handle om partipolitisk engasjement. Og jeg ser på det å ha interesse for å debattere og å kunne diskutere tema som engasjerer på en intelligent og engasjert måte, som en god ting . Det viser lidenskap, samt evne til å være opptatt av noe utenfor sin egen lille boble.
Gjest Summers Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Hvorfor skulle det være det? Men når det er sagt, så ville jeg nok vært skeptisk til noen som hadde en mening om ethvert tema som ble brakt på banen... Fordi det å se på nyhetene, ikke gir grunnlag for informerte meninger. Det blir for tynt.
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Kunnskap om politikk, ser jeg på som positivt, men det å drive å skulle diskutere det i tide og utide har jeg ikke noe til overs for. Medlemskap i et parti teller veldig negativt. Jeg blir bombardert av politikk hver gang jeg ser på TV eller er på nettet, så når jeg snakker med virkelige mennesker klarer jeg meg fint uten.
Gjest Trollkarlen Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Jeg ser det som en samfunnsplikt å være samfunnsengasjert. Samfunnsplikt å klage på internettforum og ikke løfte en finger ellers? For det er det de fleste "samfunnsengasjerte" gjør for tida. De er jo ikke noe bedre enn de som velger å være ignorant.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #16 Skrevet 20. januar 2014 Det er bra om en potensiell kjæreste er politisk interessert. Anonymous poster hash: 91cfb...40c
waco Skrevet 20. januar 2014 #17 Skrevet 20. januar 2014 Samfunnsplikt å klage på internettforum og ikke løfte en finger ellers? For det er det de fleste "samfunnsengasjerte" gjør for tida. De er jo ikke noe bedre enn de som velger å være ignorant. Ja vi sitter på sofaen og diskuterer verdensproblemer.
Alice123 Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Ja vi sitter på sofaen og diskuterer verdensproblemer. ....over et glass eller ti med billig kartong-rødvin.
Betty Blue Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Fordi det å se på nyhetene, ikke gir grunnlag for informerte meninger. Det blir for tynt. Kan være delvis enig i det, men i blant så har man kanskje også annet grunnlag i tillegg som meningen ens baseres på. Man kan også ha oppfattet svakheter eller brister i logikken i en argumentasjon, eller ha kunnskaper på andre kryssende områder som angår temaet, og dermed ha gjort seg opp en mening. Andre ganger setter man seg kanskje nettopp bedre inn i noe, fordi man blir engasjert. Men å skulle sette seg inn i og mene noe om absolutt alt, er verken mulig eller klokt.
Betty Blue Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Samfunnsplikt å klage på internettforum og ikke løfte en finger ellers? For det er det de fleste "samfunnsengasjerte" gjør for tida. De er jo ikke noe bedre enn de som velger å være ignorant. Å syte har det sjelden kommet mye godt ut av, men internett er et sterkt medium å bruke til å få gjennom endringer. Se bare på forfulgte bloggere i relativt lukkede land som endelig har fått muligheten til å la sin regjerings kriminelle handlinger bli sett av resten av verden og bruke det for alt det er verd. Se på mobiliseringen som skjer når det gjelder fysiske aksjoner. Se på Amnestys bruk til å sette fokus og la folk enkelt kunne delta i aksjoner. Se på spredningen av kunnskap som skjer om noe man før kanskje aldri hadde fått kjennskap til. Se på alle underskriftskampanjene som mobiliserer folks engasjement og faktisk medfører endringer. Se på alle debattene som foregår som gradvis kan endre tidsånden og folks holdninger til noe. Det er en enorm mulighet man i dag har fått via sosiale medier og kan benytte seg av når man ønsker å bidra eller påvirke en utvikling i samfunnet...! Endret 21. januar 2014 av Ibsenfrue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå