Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest DaisyBoo
Skrevet

Jeg sliter med å slutte å bite negler... Noen smarte tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvor stygt det faktisk er, og hvor mye finere du blir med pene lange negler, det burde være motivasjon nok!

Skrevet

For noen funker det å kjøpe en neglelakk som fåes på apoteket,(sikkert andre steder også), som smaker helt grusomt. Da blir du nødt til å kjenne smaken hver gang du biter. :kvalm:

Men, det beste tipset er nok å bare å ha viljestyrke nok til det. Det blir litt det samme som å bestemme seg for å slutte å røyke kan jeg tenke meg!

Skrevet

Det som hjelpte meg, var å alltid ha ei neglefil/neglesaks på meg, slik at et kunne file eller klyppe vekk det eg beit på, slik at nagla vart jamn. Ikkje symmetrisk og lik dei andre - kun utan 'bitekant'

Det heldt hart så lenge neglene var korte, til tider, men etter kvart vart neglene så lange at det vart for mykje å bita på. Så var det berre å halda dei lange då, til eg hadde vent meg av med å bita dei; sjølv når dei var korte.

Eit lite aber: Eg vende meg til med å ha lange negler... ;)

Gjest Lilleulv
Skrevet

1. tenk på at det faktisk er under neglene du har flest bakterier på hele kroppen. Det er direkte ekkelt og uhygienisk å bite... :kvalm:

2. Tenk på hvor utrolig pent det er å ha lange og velstelte negler!! :sminkedokke:

3. Bare bestem deg for å slutt, og gjør det. Det går på viljestyrke! Det har du vel? :briller:

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Eks-neglebiter her som ikke har bitt på 2 uker iallfall :) Bare tenk at dette klarer du.

Neglelakk hjelper ikke for meg, den biter jegbare av og spiser :kvalm: jeg vet det, men det smaker godt. Men da har jeg jo bitt noe annet enn neglene av iallfall

Skrevet

Tror det finnes noe som heter Go' Negl på apoteket, noe vondt man smører på for å hindre biting.

Skrevet

Man blir vant til gonegl etterhvert :oops: Morsom aa spise av.

Prov aa stelle neglene dine hver kveld, og styr masse med neglelakk osv.

Solar Oil til aa smore p[ er ogsaa bra.

Lykke til!!

exneglebiter

Gjest DaisyBoo
Skrevet
Eks-neglebiter her som ikke har bitt på 2 uker iallfall :) Bare tenk at dette klarer du.

Neglelakk hjelper ikke for meg, den biter jegbare av og spiser :kvalm: jeg vet det, men det smaker godt. Men da har jeg jo bitt noe annet enn neglene av iallfall

He, he... neglelakk funker ikke her i gården heller... Det smaker jo "godt"!! :ler: Har "klart" å slutte å bite tidligere, det har vart i noen måneder (jeg var stolt da!!) Men ved en tilfeldighet begynner jeg igjen (når jeg leser bok eller ser på TV f.eks). Det vanligste er at jeg glemmer meg, og plutselig har det gått en negl...

Jeg VET at det er mye finere med lange, pene negler, men så er det jo så godt, liksom... Men det er IKKE godt å ha vondt!! Masse dritt er det jo også under neglene, men jeg er liksom "immun" mot de bakeriene, da... Jeg er jo "aldri" syk... hihi... Så den funker heller ikke...

Jeg vil jo slutte, samtidig som jeg sikkert ikke vil nok... *sukk*

Skrevet

Jeg biter negler når jeg er stresset eller nervøs, men klarer å unngå det når jeg har på neglelakk. Så merker jeg stress, lakker jeg neglene så fort som mulig! Neglebiting er verdens teiteste vane, og jeg begynte med det i 5-årsalderen av verdens dummeste grunn: Storesøsteren min gjorde det, og jeg ville være like tøff som henne. Jammen bra hun ikke drev med stoff...! :wink:

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

jeg trodde jeg var den eneste som så på neglelakk som en slags godteri :ler:

Jeg begynner hvis neglen er ujevn og skal rette med rennene, og upps der gikk hele negla! Jaja får ta resten også nå! ARG! Skal begynne med neglefil!

Skrevet

Neglelakk kan i noen tilfeller egne seg som godteri under en skummel film.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...