Gå til innhold

Er det viktig at din partner har høyere utdanning?

Er det viktig at din partner har høyere utdanning?  

18 stemmer

1. 1. Er det viktig at din partner har høyere utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: e7020...26c

Anonymous poster hash: adfd4...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaaa faktisk, for min del. Trenger ikke være lege eller advokat av den grunn, men at vedkommende har utdanningsrettet skolegang etter videregående er for min del ganske viktig. Ikke avgjørende, men det kan spille en rolle.

Anonymous poster hash: f7ec0...5b5
Skrevet (endret)

Jeg stemte "nei".

Jeg har høyere utdannelse selv og skal innrømme at det kan ha noe å si, men da tenker jeg at det kan være ett ekstra pluss i margen ved siden av de som hadde stått der tidligere.

Om hun hadde hatt høyere utdannelse så ville det ikke ha vært den primære årsaken til at jeg ville ha valgt henne, det hadde vært p.g.a helt andre ting som man godt kan finne i kvinner som både har høy utdannelse og de som ikke har det.

Jeg skal være helt ærlig å si at om lengden på utdannelsen hennes hadde vært avgjørende for om jeg skulle gå inn i ett forhold med henne så hadde jeg blitt skuffet over meg selv.

Endret av Equinox
Gjest Summers
Skrevet

Nei, jeg bryr meg virkelig ikke om hva jenta har av utdannelse, ønsker heller ikke å vite noe om arbeidsdagen hennes, hverken selvskryt eller klaging.

Skrevet

Å svare ja eller nei blir litt utilstrekkelig, siden det ikke er helt sort/hvitt...

Jeg kjenner folk som har falt utenfor skolesystemet, men som likevel er engasjerte og ambisiøse (noen av de har masse penger også). Kjenner også folk som har sluttet på skolen for å starte for seg selv. Ikke alltid det funker, men det viser ihvertfall at personen har driv og innsatsvilje. Det er disse kvalitetene som er viktige for meg, ikke utdannelsen i seg selv. Men om jeg må velge ja eller nei, så velger jeg ja. Menn uten noen form for utdannelse er i 99% av tilfellene ganske så turnoff.

Skrevet

Ikke høyere utdannelse i seg selv, men jeg merker at jeg generelt har mer til felles med folk med høyere utdannelse enn uten. Det finnes unntak, og det er jo forskjell på en sykepleierstudent, en jusstudent og en ingeniørstudent, men jeg tviler på at jeg kommer til å ende opp sammen med en uten høyere utdannelse. Ikke fordi man må ha det og det på CV-en for at jeg skal være interessert, men fordi karrierevalg ofte speiler folks personlighet.

Anonymous poster hash: c20e4...8fb
  • Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Nei. Og jeg har høyere utdannelse selv.

Skrevet

Nei. Men det er viktig at han ikke bare er hjemme og daffer rundt.

Kjæresten min nå er ferdig utdannet elektrikker, og det telles vel ikke som høyere utdanning?

Det viktigste er at han trives i jobben sin, for jo mer han trives i jobben og er engasjert i det, jo lykkeligere er han på generelt basis

Skrevet

Ja, vil helst ha en mann med like lang eller høyere utdannelse enn meg. Er selv student.

Anonymous poster hash: 84f5e...e3a
Skrevet

Ja, det er i utgangspunktet viktig for meg. Jeg har 9 års høyere utdanning selv, og det at partneren min forstår herket med å studere, at vi kan snakke på lik linje om en del saker og ting er viktig for meg.

Utelukker derimot ikke at enkelte kan være egenlærte og ha massiv kunnskap uten å ha gått noe mer enn videregående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...