Gå til innhold

Når er tidspunktet for å kle seg som en "voksen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.. Teit spørsmål, men når er det flest folk begynner å kle seg i slike dyre klær fra butikker og merker jeg aldri har hørt om?
Kjoler til hverdags eller andre ting som jeg selv karakteriserer som pentøy, og med høyehæler og smykker. Er det en slags aldergrense for når man burde begynne å gjøre dette?
Og er det behagelig kun hvis man er slank og veltrent? Har selv alltid følt meg ukomfortabel i pyntete klær. Er ikke egentlig overvektig, har tydelig "innsving" i midjen, men har likevel litt mage. Finner aldri slike voksne klær som er behagelig. Går vanligvis i jeans, t-skjorte med enten cardigan eller en annen form for genser/jakke over, men innser at det ikke akkurat er veldig... pent eller voksent.

Anonymous poster hash: 08e95...0ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ingen aldersgrenser. Du går i det du føler deg komfortabel med. Men du trenger kanskje litt shoppehjep til å se om det er enkelte andre plagg der ute, du kler og kan gå med.

Anonymous poster hash: 82369...795
  • Liker 1
Skrevet

Jeg går i joggebukse å hettegenser liksom.. Jeg burde begynt å kle meg "voksent" for lenge lenge siden.

Anonymous poster hash: 6749c...cf6
Skrevet

Kjole og høye hæler til hverdags anser jeg mer som ungdommelig wannabe enn en voksen stil?

Ikke vanlig i Norge for voksne folk å kle seg slik hvertfall, med mindre man har en jobb som kanskje krever det.

Skrevet

Jeg går som regel i armybukser og singlet, t-skjorte eller trøye... Har ingen planer om å bytte til fancy-schmancy merker og høye hæler i overskuelig fremtid.

Anonymous poster hash: c4825...200
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Kjole og høye hæler til hverdags anser jeg mer som ungdommelig wannabe enn en voksen stil?

Ikke vanlig i Norge for voksne folk å kle seg slik hvertfall, med mindre man har en jobb som kanskje krever det.

Hæh? :blink:

Ingen krever det av meg. Det er ingen dresscode som tilsier at jeg hverken 'må' eller 'skal'.

Mine kolleger i jobb går i jeans.

Jeg går slik jeg selv ønsker å gå kledd, med mine kjoler og mine blyanskjørt og mine hæler så er jeg en undommelig wannabe da?

Min stil og min smak er absolutt ikke en 18 årings... og heller ikke økonomien som gir meg anledning til å kle meg slik.

Edit: Og at det ikke er 'normalt norsk' kunne ikke brydd meg mindre. Nordmenn er ikke akkurat kjent for sin eleganse når det gjelder klèsstil desverre. Hverken i formell eller uformell sammenheng.

Endret av Lille-pus
  • Liker 8
Skrevet

Tror du har lest for mye blogger. Veldig få går veldig pyntet rundt til hverdags. Man stæsjer seg med endel sminke, kjole eller skjørt, masse smykker, løsvipper, høye hæler, styla hår, fin kåpe, dyr veske ol til fest. Ikke i vanlig jobb eller i hverdagen generelt. Det er ikke særlig tradisjon for det i Norge, men sett det litt i Oslo. Folk som ser ut de skal på fest på en vanlig hverdag kl 12. Skal ikke lengre sør enn Danmark da.....var der for et par år siden på sommeren og alle jentene i 20 åra var pynta til tennene på lyse dag. Uvant. Husk at de som blogger om det skal også selge klærne de har på kroppen.

Du må gjerne gjøre det men da må du forvente endel blikk og oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet

Hæh? :blink:

Ingen krever det av meg. Det er ingen dresscode som tilsier at jeg hverken 'må' eller 'skal'.

Mine kolleger i jobb går i jeans.

Jeg går slik jeg selv ønsker å gå kledd, med mine kjoler og mine blyanskjørt og mine hæler så er jeg en undommelig wannabe da?

Min stil og min smak er absolutt ikke en 18 årings... og heller ikke økonomien som gir meg anledning til å kle meg slik.

Edit: Og at det ikke er 'normalt norsk' kunne ikke brydd meg mindre. Nordmenn er ikke akkurat kjent for sin eleganse når det gjelder klèsstil desverre. Hverken i formell eller uformell sammenheng.

Og så om du gjør det? Har du en slik stil, er det vel for å skille deg ut?

Poenget var jo bare at det ikke akkurat er vanlig å gå festkledd til hverdags, og støtter det innlegget som ble skrevet før meg nå.

• Liker 2
Skrevet

Hei, TS her.
KG-dama, jeg leser ikke blogger, annet enn matblogger og strikkeblogger:P
Jeg mener ikke sånn glitterkjole-festpyntet, men mer sånn her:max-studio-lookbook.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser i alle fall mange slike som er kledt sånn her rundt om i byen.

• Liker 1
Skrevet

Jobber i Oslo og her er det dress-code. Men festkledd vil jeg ikke si at det er. Mye duse og kjedelige farger her. Blazer eller cardigan. Bukser med rette ben og skjørt til litt over knærne. Gjerne bluse eller en topp uten for mye mønster. Kan freshe opp med et sjerf med litt farger.

På fest bruker man gjerne litt bling-bling og kortere skjørt.

Anonymous poster hash: 82369...795
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Og så om du gjør det? Har du en slik stil, er det vel for å skille deg ut?

Poenget var jo bare at det ikke akkurat er vanlig å gå festkledd til hverdags, og støtter det innlegget som ble skrevet før meg nå.

Om du skulle tro jeg velger mine klær og mitt forttøy med formålet å skulle skille meg ut så må jeg beklage, men det er ikke tilfellet nei.

Jeg kler meg slik jeg selv liker å gå kledd. I farver og fasonger som kler meg og min figur.

Italienere mener jeg er italiensk, amerikanere at jeg er amerikansk og briter at jeg er britisk.

Jeg er europèer, - også i måten jeg kler meg på.

Er jeg kledd til fest så er jeg ikke kledd for min daglige jobb.

Der er stor differanse på de to, men kanskje litt typisk norsk å anse en klassisk garderobe og en feminin stil som fest?

Festantrekk er kjoler, 12-13 cm tynne hæler, designerskjerf og stil.

Normalantrekk til jobb er skjorte, cardigan eller genser, blyantskjørt, strømper og hæler. I mer formelle sammenhenger en figurformet drakt og et designerskjerf.

Endret av Lille-pus
  • Liker 9
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg er 32. Har ingen planer om å klippe meg kort eller bytte stil.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Så.. Teit spørsmål, men når er det flest folk begynner å kle seg i slike dyre klær fra butikker og merker jeg aldri har hørt om?

Kjoler til hverdags eller andre ting som jeg selv karakteriserer som pentøy, og med høyehæler og smykker. Er det en slags aldergrense for når man burde begynne å gjøre dette?

Og er det behagelig kun hvis man er slank og veltrent? Har selv alltid følt meg ukomfortabel i pyntete klær. Er ikke egentlig overvektig, har tydelig "innsving" i midjen, men har likevel litt mage. Finner aldri slike voksne klær som er behagelig. Går vanligvis i jeans, t-skjorte med enten cardigan eller en annen form for genser/jakke over, men innser at det ikke akkurat er veldig... pent eller voksent.

Anonymous poster hash: 08e95...0ee

Jeg syns ikke det er noe aldersgrense for det. Du kler deg i det du føler deg vel i tenker jeg. Men har du litt mage så fins det da andre alternativer enn jeans og t skjorte som er behagelig likevel vil jeg tro. ER ikke alle kjoler eller skjørt som er veldig pynta heller. og f.eks sort singlet med cardigan kan jo og passe til skjørt.

Skrevet

Jeg er 40 og har først nå begynt å bruke f.eks litt "voksne" kjoler til fest. Kjoler som viser kløft men som stopper over knærne.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/byoung-113/rosaline-dress-113311-14/

Men kan like gjerne ta på meg miniskjørt idag som når jeg var 20 for det. Til vanlig kler jeg meg stort sett likt på fritiden som jeg gjorde for 15 år siden.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er 40 og har først nå begynt å bruke f.eks litt "voksne" kjoler til fest. Kjoler som viser kløft men som stopper over knærne.

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/byoung-113/rosaline-dress-113311-14/

Men kan like gjerne ta på meg miniskjørt idag som når jeg var 20 for det. Til vanlig kler jeg meg stort sett likt på fritiden som jeg gjorde for 15 år siden.

ojjj stilig kjole det der

Skrevet

ojjj stilig kjole det der

Eeeelsker den, jeg kjører 60-tallstilen også med litt høyt hår og oppsatte krøller, peeptoes og store klipsperler. :)

Skrevet

Hei, TS her.

KG-dama, jeg leser ikke blogger, annet enn matblogger og strikkeblogger:P

Jeg mener ikke sånn glitterkjole-festpyntet, men mer sånn her:max-studio-lookbook.jpg

Omtrent sånn "pyntet" går jeg til vanlig. Kanskje ikke akkurat de klærne der. Men det nivået av pyntet. Bruker vanligvis kjoler med lange eller halvlange ermer, en tett strømpebukse og ankelboots. Pynter opp med vesker, smykker etc. Synes verken jeg er overpynta eller kjedelig. Får alltid komplement fra både kolleger og venner.

Er nettopp blitt 30 og har kledd meg sånn siden jeg var ferdig med å studere.

Dette er klær jeg glatt kunne brukt til hverdags:

http://www.my-wardrobe.com/no/acne/svart-pistol-ankle-stovler-399314

http://m.zalando.no/tiger-of-sweden-joli-jerseykjole-bla-ti521c019-502.html

http://m.zalando.no/filippa-k-christi-jerseykjole-bla-f1421c01a-k11.html

• Liker 1
Skrevet

Blir litt kvalm av denne trenden med å kjøpe svindyre merkeklær jeg. Så lei av enkelte som MÅ skryte av de dyre design klærne sine, og veeeldig viktig å fortelle hva det koster. Mesteparten av disse klærne er ikke pene engang.

Anonymous poster hash: 8c8e3...949
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Blir litt kvalm av denne trenden med å kjøpe svindyre merkeklær jeg. Så lei av enkelte som MÅ skryte av de dyre design klærne sine, og veeeldig viktig å fortelle hva det koster. Mesteparten av disse klærne er ikke pene engang.

Anonymous poster hash: 8c8e3...949

Gud så deilig at det finnes så mange ulike plagg og så mange ulike stiler da.

- så er det noe til enhver smak. Og folk har heldigvis ikke helt ens smak.

Ser ikke mye til det du mener er at folk skryter jeg.

Hva mener du med det?

Eller mener du at slike som meg er så frekke at vi nevner merket også når vi drister oss til å legge et innlegg i tråden om hva man har på seg eller i tråden om hva har du kjøpt?

Og finner noen et virkelig godt kjøp så er det fint at det deles synes jeg, - derfor hender det jeg oppgir pris på virkelig gode kjøp.

Jeg blåser langt i om noen ikke liker det jeg liker. Heldigvis liker ikke alle det samme.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...