AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Hei! For noen minutter siden fikk jeg en SMS der det sto at jeg har vunnet 2.5 millioner pund og bare skal kontakte en Gmail-adresse for å heve premien. Denne er sendt fra et britiskregistrert nummer. Jeg forstår naturligvis at det bare er et dårlig svindelforsøk, men er det noen fare for at jeg kan belastes for mottak av slike SMS-er? Bør jeg kontakte min operatør for å få dem til å blokkere denne avsenderen? Jeg har ikke lagt inn telefonnummeret mitt på noen tvilsom utenlandsk nettside, så det er litt merkelig at jeg får en slik melding, men slikt kan vel skje uansett. Anonymous poster hash: 7b6e4...9f3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Sånne sms`er har jeg også fått, og de har ringt inn melding på svareren min også. Tror det anbefales å skrive opp nummeret og overlate det til politiet hvis vi fikk sånne meldinger. Anonymous poster hash: 6cd56...c78
Hoppetaujenta Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Hos politiet ligger det en del opplysninger. http://www.okokrim.no/bedrageri-lotteri 1
Gjest Blomst83 Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Hei! For noen minutter siden fikk jeg en SMS der det sto at jeg har vunnet 2.5 millioner pund og bare skal kontakte en Gmail-adresse for å heve premien. Denne er sendt fra et britiskregistrert nummer. Jeg forstår naturligvis at det bare er et dårlig svindelforsøk, men er det noen fare for at jeg kan belastes for mottak av slike SMS-er? Bør jeg kontakte min operatør for å få dem til å blokkere denne avsenderen? Jeg har ikke lagt inn telefonnummeret mitt på noen tvilsom utenlandsk nettside, så det er litt merkelig at jeg får en slik melding, men slikt kan vel skje uansett. Anonymous poster hash: 7b6e4...9f3 Jeg motok samme mld i dag. Var nr: +44 7443 644919? Endret 19. januar 2014 av Blomst83
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Nei, det var et annet nummer hos meg, men jeg tipper innholdet er det samme. "Congrats!Your Mobile Number was Randomly Selected" osv. Sjekket på mine sider hos operatøren min, og jeg er ikke belastet for noe, men det kan vel være greit å være på vakt. Takk for svar, alle tre! Anonymous poster hash: 7b6e4...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå