Gå til innhold

Gullfisk og ferie

Quinden

Anbefalte innlegg

Vet at på dyrebutikker finnes det tabletter som kan legges i akvariet sånn at fiskene får mat mens man er vekke noen dager, hvor lenge varer disse tablettene... Noen som vet! Det er mange som er vekke når vi skal ha ferie, så det hadde vært greit, men jeg kjenner ikke til disse tablettene selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere typer feriefor til akvariefisk. Noen er små, og passer for en helg, mens andre er beregnet på lengre ferier - opptil tre-fire uker. Spør om råd i dyrebutikken, så kan du finne det ferieforet som passer for ditt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

Hvis det bare er snakk om en helg, så greier de seg fint uten mat. Det er faktisk bedre for selve akvariet, van om gånn. For maten forurenser en del. jeg pleier iallefall ikke å gi feriemat da.

Men om det er snakk om et par uker - så finnes det altså forskjellige sorter mat. Noen som ligner på hvite skjell, og noen som ligner på tykke pellets. Spør på dyrebutikken.

Men, ikke vær redd for å la de gå uten mat et par dager :wink: De kan kose seg med alger og planter i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig! Jeg gir heller aldri feriefor bare for en helg. Det er mer enn nok mat og snask for fiskene i vannet likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

De hvite kalktablettene er bare for salg i alle fall. Har selv jobbet i dyrebutikk og han som hadde peiling fortalte meg at disse ikke gir noe form for mat til fiskene og kun er laget for salget.. Så ikke gjøp disse i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvar

*finne pakken*

Jeg har noe i en liten gul eske som heter : Tetra Weekend. Dette er Fôrsticks for alle akvariefisk. De er brune av farge. På min pakke er det dessuten klistret på en oversikt over antal fisk- størrelse på kar, og hvor mye mat de skal ha.

Jeg kan ikke si noe om erfaringer med de, for jeg vet jo ikke om fiskene spiser dette eller om det løser seg opp i vannet og at de får det inn på den måten. Men de har iallefall overlevd hitil.

Husk bare på å skifte litt vann etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow
*finne pakken*

Jeg har noe i en liten gul eske som heter : Tetra Weekend. Dette er Fôrsticks for alle akvariefisk. De er brune av farge. På min pakke er det dessuten klistret på en oversikt over antal fisk- størrelse på kar, og hvor mye mat de skal ha.  

Jeg kan ikke si noe om erfaringer med de, for jeg vet jo ikke om fiskene spiser dette eller om det løser seg opp i vannet og at de får det inn på den måten. Men de har iallefall overlevd hitil.  

Husk bare på å skifte litt vann etterpå.

Dette er de eneste som faktisk er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...