Gå til innhold

Mulig å ta opp forbrukslån med AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig for meg å ta opp et forbrukslån på ca. 20,000 mens jeg går på AAP? Det vil jo ta et par år å betale ned, men jeg tror jeg kan klare det.

Er det mulig for meg?

Anonymous poster hash: 03509...88c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hvor mye du har i AAP da? Du kan jo søke men det blir jo dyrt for deg med rentene hvis du trenger flere år og betale tilbake. Er og en ekstra belastning og ha ekstra utgifter hvis du sliter fra før. Går selv på AAP og bruker ikke penger på unødvendige ting.

Anonymous poster hash: 1e5d0...19c
Gjest Blomst83
Skrevet

Det er bare en måte å finne ut av det på,og det er å sende inn en søknad.

Skrevet

Dersom du trenger et par år på å betale 20 000, hørtes det ikke ut som noen god ide uansett om du får eller ikke.

• Liker 5
Skrevet

Nei, de regner ikke AAP som inntekt.

Anonymous poster hash: f74d4...03c
Skrevet

Jeg har fått huslån med AAP så et forbrukslån skulle vel ikke være så mye vanskeligere å få

Anonymous poster hash: f51ae...821

Skrevet

Jeg har fått huslån med AAP så et forbrukslån skulle vel ikke være så mye vanskeligere å få

Uten medlåntager/kausjonist?

• Liker 1
Skrevet

Uten medlåntager/kausjonist?

Jepp. Men tror det er store forskjeller fra bank til bank. I en bank fikk jeg ikke mer enn 100 000kr i en annen kunne jeg få 1,2mill, nettopp pga at de hadde ulike måter å regne inntekt på. Der jeg kunne få 1,2mill hadde både AAP, barnetrygd og barnebidrag med i beregningen.

Skrevet

Jeg har AAP og har både utvidet huslånet og tatt opp billån.

Anonymous poster hash: 9fb46...d74
Skrevet

TS her.

Regna akkurat på det igjen, og jeg må jo da være i stand til å kunne betale minst 1000 i måneden på lånet for å kunne betale det på 2 år, og det er uten å regne med rente. Hvor mye tror dere rente vil bli sånn ca?

Jeg vil si jeg er ganske økonomisk av meg, og jeg er vanligvis veldig forsiktig med det lille jeg har. Men jeg vil si jeg investerer i noe som kan forbedre livet mitt veldig mye, så for meg er det verdt det selv om jeg kanskje har enda litt mindre å rutte med i måneden. Villig til å ofre litt.

Skrevet

TS her.

Regna akkurat på det igjen, og jeg må jo da være i stand til å kunne betale minst 1000 i måneden på lånet for å kunne betale det på 2 år, og det er uten å regne med rente. Hvor mye tror dere rente vil bli sånn ca?

Jeg vil si jeg er ganske økonomisk av meg, og jeg er vanligvis veldig forsiktig med det lille jeg har. Men jeg vil si jeg investerer i noe som kan forbedre livet mitt veldig mye, så for meg er det verdt det selv om jeg kanskje har enda litt mindre å rutte med i måneden. Villig til å ofre litt.

Hvorfor må du ta opp et forbrukslån?

Selv har jeg AAP og jeg spare 20 000 i året på BSU. Itillegg sparer jeg litt på en sparekonto så jeg har i bakhånd.

Er det ikke mulig at du kunne klare å spare deg opp til disse pengene iløpet av 1 år istedenfor å pådra deg unødig forbrukslån?

Anonymous poster hash: 5c9eb...265

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...