Gå til innhold

Nå spør jeg en gang for alle: Når begynenr mensen/syklusen? Spotting vs mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å spotte sånn 3 dager før mensen, og det er vanskelig for å meg å vite når syklusen min starter i forhold til utregning når jeg har el og når det er gunstig med samleie for å bli gravd osv.

Det er så mange delte meninger om dette men det må da være et fasitsvar på dette her??

Hva sier du? Er det ved første spotte dag eller er det ved første blødningsdag med friskt blod?

Jeg pleier som regel å få de sterkeste smertene dagen jeg blør friskt blod etter spottingen.

Anonymous poster hash: fc4ba...606
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første dag med frisk blødning, spotting regnes ikke med.

Anonymous poster hash: 0bd2e...1c4
Skrevet

Jeg regner også fra første dag med friskt blod.

Anonymous poster hash: ac8b5...3c3
  • 3 uker senere...
Skrevet

Vær forresten obs på at spotting i flere dager før blødningsstart kan være tegn på at eggfolliklenes hormonproduksjon og modning av egg ikke fungerer normalt. Jeg har fått det samme siste årene, og fikk påvist polycystiske ovarier. Hadde hverken spotting eller polycystiske eggstokker ved siste kontroll for 4 år siden. Nå planlegges assistert befruktning. Så hvis du bruker lang tid på å bli gravid, oppsøk lege for å se om alt er i orden. Lykke til:-)

Anonymous poster hash: 0bd2e...1c4
Skrevet

Men hva regnes som friskt blod? Jeg har ikke blødd rødt blod siden før jeg begynte på p-pillene som 15-åring. Nå har jeg vært av hormonprevensjon i godt over et år uten at jeg blør friskt, rødt blod. Alt som kommer i menskoppen er slimete, noe klumpete og brunlig. Jeg prøver ikke å få barn enda, så jeg har ikke tenkt noe særlig over det. Men er det bare rødt, rennende blod som er "friskt" blod?

Anonymous poster hash: 459c7...495

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...