Gå til innhold

Jeg skaffet katt, samboer rører ikke støvsugeren lengre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skaffet katt for et par mnd siden. Samboer var helt nøytral til det, ikke imot det, men sa heller aldri at han ville. Jeg tar ansvar for alt med katten, forventer null av han.

Med katt kommer det så klart mer støvsuging. Før kunne vi støvsuge 1 gang i uken (kun 2 voksne her), nå annenhver dag. Jeg har så klart gjort dette, fordi det er min katt og det ekstra husarbeidet skal ikke gå utover samboeren.

MEN; i løpet av de 2 mnd vi har hatt pus har ikke han rørt støvsugeren en eneste gang. Jeg har støvsugd 3-4 ganger i uken, og begynner nå å bli lei. Er fullstendig innstilt på at jeg må støvsuge mer enn han, men er det riktig at det er kun jeg som skal?

Samme med søppelet. Er kun jeg som har gått ut med søppelet (er et stykke pga fellessøppel på leilighetene her). Må naturligvis tømme det hver dag, pga kattedoen. Avslappende for han.

Kanskje burde dette ligget under Samliv og relasjoner, fordi det er samboeren som er problemet, ikke katten.

Hvordan gjør dere andre med katt/andre dyr det? Faller alt husarbeidet på dere siden dere skaffet dyret?

Jeg tenker det mest rettferdige er at jeg gjør mer, men ikke alt. Han kunne ihvertfall støvsuget annenhver uke, som før.

Anonymous poster hash: 988e8...347
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han sagt det er pga katten han ikke vil gjøre husarbeide mer?

Anonymous poster hash: 38a93...63f
Skrevet

Har han sagt det er pga katten han ikke vil gjøre husarbeide mer?

Anonymous poster hash: 38a93...63f

Han sier ingenting. Han bare later som ingenting og ukene går.

Skrevet

Hvorfor i alle dager snakker du ikke med ham om det?

Anonymous poster hash: 1c60a...3c1
  • Liker 16
Skrevet

Han sier ingenting. Han bare later som ingenting og ukene går. Anonymous poster hash: 988e8...347

Hvordan kan han late som ingenting? Når du spør hvorfor han ikke gjør husarbeid siden katten er i hus så plystrer han da? Eller stikker fingrene i ørene? Dere må bare prate dere gjennom det.

Neste gang du kjøper husdyr anbefaler jeg at du finner et alle medlemmene i husstanden aktivt ønsker seg i hus. For nå så ligger du som du redet.

Anonymous poster hash: 2aafd...41c

• Liker 6
Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Hvis dere før pleide å støvsuge en gang i uken, og delte på det, mens nå må det støvsuges annen hver dag p.g.a. katten (som du har skaffet), er det bare rett og rimelig at han fortsatt støvsuger én gang hver andre uke, mens du støvsuger resten, altså at du støvsuger annen hver dag, minus den ene dagen hver andre uke.

Samme med søppel: Dersom dere før tømte søppel én dag i uka, men nå må gjøre det hver dag, er det rettferdig at du tømmer søppelet hver dag, untatt den ene dagen annen hver uke hvor han ellers ville ha tømt søppel.

Endret av LongJohnson
  • Liker 6
Skrevet

Synes han skal fortsette med samme fordeling som før dere fikk katt, men synes ikke du kan forvente at han f.eks tar kattedoen da det var du som ville ha katt i hus med alt hva det innebærer.

Er det et opprør fra hans side bør det prates om, er jo viktig at han skal trives med det nye familiemedlemmet og, selvom han ikke behøver å digge pus på samme nivå som deg.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke riktig. Du må sette krav. Jeg gjør alt som har med kattene å gjøre med unntak om jeg skal bort og blir borte en dag eller 3, men det skjer bare 1 til 2 ganger i måneden bare.

Men jeg lurer litt på hvorfor du må støvsuge så ofte? Vi støvsuger noen ganger i måneden bare. Kanskje du bør bytte for eller børste dem oftere? Våre katter røyter nesten aldri. Bare når de er stresset og når de feller vinterpels.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan han late som ingenting? Når du spør hvorfor han ikke gjør husarbeid siden katten er i hus så plystrer han da? Eller stikker fingrene i ørene? Dere må bare prate dere gjennom det.

Neste gang du kjøper husdyr anbefaler jeg at du finner et alle medlemmene i husstanden aktivt ønsker seg i hus. For nå så ligger du som du redet.

Anonymous poster hash: 2aafd...41c

Jeg har ikke spurt han hvorfor. Forventer at en voksen mann ser selv at leiligheten må støvsuges.

Han er ikke interessert i dyr. Jeg vil ikke leve uten. Derfor ble vi enige om at jeg kunne skaffe katt. Begge trenger da ikke elske dyr for at den ene parten skal ha.

Skrevet

Hvis dere før pleide å støvsuge en gang i uken, og delte på det, mens nå må det støvsuges annen hver dag p.g.a. katten (som du har skaffet), er det bare rett og rimelig at han fortsatt støvsuger én gang hver andre uke, mens du støvsuger resten, altså at du støvsuger annen hver dag, minus den ene dagen hver andre uke.

Samme med søppel: Dersom dere før tømte søppel én dag i uka, men nå må gjøre det hver dag, er det rettferdig at du tømmer søppelet hver dag, untatt den ene dagen annen hver uke hvor han ellers ville ha tømt søppel.

Akkurat sånn tenker jeg også!

Har tenkt at det var en selvfølge, men han tenker tydeligvis helt annerledes.

Skrevet

Synes han skal fortsette med samme fordeling som før dere fikk katt, men synes ikke du kan forvente at han f.eks tar kattedoen da det var du som ville ha katt i hus med alt hva det innebærer.

Er det et opprør fra hans side bør det prates om, er jo viktig at han skal trives med det nye familiemedlemmet og, selvom han ikke behøver å digge pus på samme nivå som deg.

Forventer ikke det heller:) Jeg tar meg av ALT med katten, det var avtalt før jeg kjøpte henne. Avtalen er at jeg steller med dyrene jeg skaffer, fordi han er ikke interessert i å ha dyr selv. Det jeg reagerer på er at han ikke gjør noe lengre. Jeg gjør som sagt alt det ekstra pga katten.

Skrevet

Nei, det er ikke riktig. Du må sette krav. Jeg gjør alt som har med kattene å gjøre med unntak om jeg skal bort og blir borte en dag eller 3, men det skjer bare 1 til 2 ganger i måneden bare.

Men jeg lurer litt på hvorfor du må støvsuge så ofte? Vi støvsuger noen ganger i måneden bare. Kanskje du bør bytte for eller børste dem oftere? Våre katter røyter nesten aldri. Bare når de er stresset og når de feller vinterpels.

Syns det ligger dotter rundt etter en dag bare. Ikke veldig ille, men jeg syns det er så ekkelt med pelsdotter. Hun røyter ikke når hun ligger i fanget og sånn, er mest disse dottene hun vasker av seg. Hun hater børsting da, ble klort til blods sist. Selv om hun har lang pels har hun ikke floker, så droppet det. Fikk henne som voksen katt, så hun er ikke vant med børsting, stikker bare hun ser børsta.

For å ikke snakke om kattedoen, det er det alltid sand rundt. Bruker EverClean "less track", men det flyter uansett:p

Skrevet

Kan du ikke bare si at han må støvsuge og ta ut søpla han også ellers får han ikke rene klær(hvis det er du som vasker klærne?) eller noe annet du gjør for han som er en selvfølge i deres hjem.

Skrevet

Skaff en tynn dørmatte ( feks billig ikea m kort "pels") som du legger utenfor kattedoen. Og kjøp do m lokk hvis du ikke allerede har det.

Skrevet

Han så vel sitt snitt til å ha en "unnskyldning" for ikke å røre støvsugeren da ;)

• Liker 2
Skrevet

Skaff en tynn dørmatte ( feks billig ikea m kort "pels") som du legger utenfor kattedoen. Og kjøp do m lokk hvis du ikke allerede har det.

Da begynner nok mannn å støvsuge! "Jess, dørmatte!" *finne frem støvsugeren*

Anonymous poster hash: d6470...479

Skrevet

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=12849

Skaff en sånn, så kan dere bytte på å støvsuge nøye en gang annenhver uke hver.

Og skaff kattedo med lokk, så slipper du at alt flyter utover. Og du må da ikke fjerne alt fra doen hver dag? De fleste jeg kjenner med katt, tømmer doen 2.-3.-dag uten at det lukter eller er et problem.

Anonymous poster hash: a8954...ed6
  • Liker 2
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Jeg har ikke spurt han hvorfor. Forventer at en voksen mann ser selv at leiligheten må støvsuges. Han er ikke interessert i dyr. Jeg vil ikke leve uten. Derfor ble vi enige om at jeg kunne skaffe katt. Begge trenger da ikke elske dyr for at den ene parten skal ha. Anonymous poster hash: 988e8...347

Kvifor snakker du ikkje med han om det, framfor å sitte på KG å klage? Regner med du også er voksen. Foreslår at du tar opp problemene med han først iallfall.

Skrevet

Kattedo med lokk og litter pearls burde løse en del av problemt med søppla hvertfall! Om du tømmer doen hver dag må det jo bli ufattelig dyrt etterhvert!

Ellers burde fordeling fortsette som før, han støvsuger annenhver uke og tar søpla en gang i uka! Men ville nå valgt å kaste kattesanda hver for seg om det er så mye at man må ut hver dag istedenfor en gang i uka!

Skrevet

Kjøp purfect kattesand på Rimi, så skal du se at du slipper søpla hver dag. Da klumper alt seg i sanden, og du kan bare fylle på sand etter hvert som du tar ut sand med avføring i :)

Støvsuge annen hver dag? ? ? Kan jeg virkelig ikke tro at du gjøre.

Og samboeren din er en drittsekk. En real dust. Han tenker vel som så at han slipper ALT husarbeid, for du har jo skaffet katt, så da kan han bare drite i å gjøre noe, for du må jo gjøre det uansett. Kast ut typen, behold katten ;)

Anonymous poster hash: 0bfcf...9c7
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...