AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Hei. Vet ikke helt hvordan jeg skal skrive dette, så jeg bare skriver jeg. Jeg har vært ilag med en gutt i snart 2 år, vi har tidligere for noen år siden vært litt av og på, før vi nå har funnet sammen igjen. Alt har vært veldig bra, men i det siste har jeg begynt å bli litt lei. Han er tidenes mest fantastiske person, men han har en jobb der han jobber 12timers hver dag, og alt som har med denne jobben å gjøre er ALLTID mye viktigere enn min jobb og mine studier. Jeg er i tillegg student, vi bor i hus sammen og jeg er så heldig at han spanderer bokostnadene på meg, som hus, strøm osv. Han vet utrolig godt at hadde han ikke gjort dette så hadde jeg ikke hatt råd til å flytte ut. det som irriterer meg er at dette bruker han mot meg HVER dag. Han har laget den regelen at jeg skal gjøre ALT husarbeid (vasking av hus, støvsuging, oppvask, klesvas, rydding, middagslaging.. alt du kan tenke deg som har med innsiden av huset å gjøre). Forsåvidt greit, men hadde forventet at han i verste fall kunne ryddet opp etter seg selv, men det ligger sokker, tallerkener, glass osv overalt. Ikke gidder han å gå ut med båsset engang, for det er min jobb sier han. Når jeg prøver å ta dette opp med han får jeg til svar at då får jeg versågod begynne å betale for meg hvis han skal bidra. Når det er sagt er det jeg som kjøper omtrent alt av mat. Jeg spurte han en gang om han kunne være så snill å støvsuge, da vi skulle ha gjester og jeg skulle lage mat osv. han ble dritsur, og presiserte mens han støvsuget at "DETTE ER DIN JOBB!!".... En annen ting er at jeg ikke får lov å ha kompiser da han synes det er tåpelig å ha venner av motsatt kjønn når man er i et forhold. har noen gode kompiser som jeg har kjent i flere år, og de får jeg ikke lov å være med uten at det er en til jente tilstede, og jeg må i tillegg være hjemme i 12-1 tiden senest (dette er i helgene). Jeg føler jeg har føyet meg så utrolig lenge nå, at nå har jeg rett og slett fått litt nok, samtidig som jeg ikke vet om jeg vil slå opp. noen som har vært borti det samme, som kan gi meg råd om hva jeg bør gjøre? er det jeg som overreagerer? evt, hvordan du taklet problemet? Anonymous poster hash: 99a54...828
Gjest Bringebær55 Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Dette hadde ikke jeg funnet meg i. Jeg hadde rotet til huset, pakket sekken min og reist. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Legger i tillegg til at vi var ute sammen både 1.juledag og nyttårsaften. 1.juledag ble et helvete, da jeg møtte noen fra jobb og ville snakke med dem, men ikke fikk lov. endte med at han gikk og dreit meg ut foran vakter osv etterpå, og at jeg ifølge han var ei skikkelig drittkjerring. Nyttårsaften hadde jeg en del veninner på besøk, og da klarte han å presse utav seg at jeg var skikkelig partypooper (han var full, jeg var.. ikke fullt så full!) og om jeg ikke kunne bli litt mer lik veninna mi (som virkelig "prøvde" seg på han hele kvelden.) Anonymous poster hash: 80605...315
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Har du prøvd å snakke med han om alt dette? Mannen virker jo totalt urimelig og direkte slem. Orker du virkelig dette, selv om det kanskje er økonomisk tryggere enn å klare seg selv? Måten han behandler deg på er helt forferdelig. Anonymous poster hash: c2a2f...0d9 2
Atlas1992 Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 (endret) .. vet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon Endret 19. januar 2014 av Atlas1992
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Har prøvd å snakke med han, men hver gang jeg har noe på han så har han noe som er 10x verre på meg. Han er veldig god til å overdrive, samtidig som jeg er veldig dårlig til å diskutere, så det er somregel han som vinner diskusjonene. Det er det jeg er usikker på, syter med å flytte "hjem til mor" igjen og, samtidig er jeg jo veldig glad i og knyttet til ham, har jo trossalt levd ilag i 1,5 år.. Vanskelig dette her. kan jo alltids flytte i leilighet også, men føler egentlig ikke for å ha studielån "langt opp imellom ørene", selv om det er utrolig mange studenter som har det. Men nå skal vi 2 uker bort på ferie, så jeg tenkte ta det som en prøveperiode samtidig som jeg ser hvordan han er når jeg kommer hjem igjen. Er han ikke bedre da, så blir det nok bye-bye.. Anonymous poster hash: 80605...315
Tropic Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Synes faktisk du bør komme deg bort fra han fyren der. Han kontrollerer deg jo til de grader, og dette er ikke noe du bør eller skal finne deg i. Hvilken voksen person i forhold er det som har innetid?? Her i gården studerer jeg mens typen jobber, så han betaler alt av bokostnader, men han forventer ALDRI at jeg skal gjøre mer hjemme enn han av den grunn! Det må da være bedre for deg å bo hjemme med moren din enn med en som kontrollerer deg på den måten, og kun gir deg ting med forbehold (Du kan bo gratis, MEN må gjøre alt av husarbeid...) 1
sullå Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ville heller bodd hos mor og far, enn å være vaskehjelp for den kontrollerende kjæresten min.
Gjest Whitestripes Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Dere er jo ikke kjærester, du er en kjøpt og betalt hushjelp, som attpå til må ta i mot dritt. Herregud, alt folk finner seg i. 5
Barcelone Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Han er tidenes mest fantastiske person? Hvordan da? Han høres bare ut som en kontrollerende umoden drittsekk spør du meg. Kan faktisk ikke se noe fantastisk med han overhode. 2
Gjest New_Girl Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Du begynner med å skrive at han er tidenes mest fantastiske person! Tuller du? Han er så "snill" å lar deg slippe å betale for å bo der, men til gjengjeld så bruker han deg som hushjelp. Finn deg et annet sted å bo, og en ny kjæreste som respekterer deg og behandler deg ordentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Ville vurdert å avslutte det forholdet der altså. Hjemme hos oss gjør jeg riktig nok alt. men vis jeg spør om å gå ut med søpla så gjør han det uten en mine. og Er det ikke helt rent her ,har jeg aldri hørt han klage. Men nå er det mitt hus så tror vis han hadde klaget så kunne han flyttet til garasjen. Anonymous poster hash: 18693...131 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Han er(var) en fantastisk person, han er snill og god men i det siste har karrieren "gått til hodet på ham", samt at han burde levd for 60 år siden, da damene gjorde det meste av husarbeidet i og med at han fortsatt tror det er slik det fungerer. Han påpeker ofte hvor glad han er i meg, at jeg er pen, snakker om at vi skal ha barn endag, om når vi skal bygge hus ilag når jeg er ferdig å studere osv. Men så har han også presisert at når vi får barn kan nok ikke jeg jobbe så mye, da jeg må være hjemme å ta meg av barna når han er på jobb. (driver for seg selv, 12t hver dag). Vi har det også veldig bra når vi er på ferie og har kommet oss vekk fra dagliglivet, men med en gang vi kommer hjem igjen blir han "sjef" i huset igjen. Jeg har jo egentlig insett at jeg er lei, men samtidig er det så utrolig vanskelig å avslutte et forhold med en man er glad i, og bare flytte ut.. Det kommer liksom aldri et "bra tidspunkt" på det området der. Jeg har jo bodd med han i snart 2 år, så jeg er jo såklart veldig knyttet til ham, men vet ikke om det er nok til å fortsette forholdet. TS. Anonymous poster hash: 80605...315
Gjest Coolaid Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Høres ut som om han liker å ha kontroll og overtak på deg. Det er jo ikke særlig snilt. Egentlig er det vanlig å behandle kjæresten din som man selv vil bli behandlet. Det virker som om du er stuepike fordi du bor gratis og at du finner deg i det. I tillegg har han laget mange andre restriksjoner over hva du kan og kan ikke gjøre. Tror han er forferdelig egoistisk i tillegg til å være veldig usikker på seg selv. Eller så er han bare en god idiot. Grunnen til at han har en slik oppførsel er at du tillater det. Snakk med ham og fortell hvordan du føler deg. Er han ikke lydhør for dine følelser, har han kanskje ikke så mange følelser for deg. Man kan ikke behandle kvinner slik. Som mann hadde jeg skammet meg. Det virker rett og slett som om han har kjøpt deg med gratis sted å bo. Endret 21. januar 2014 av Coolaid
Gjest Coolaid Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Forresten, som andre påpeker, hvorfor starter du innlegget ditt med å lage unskyldninger for oppførselen hans som du skal til å beskrive?. Du har ganske lave krav til menn, og er veldig lett å tilfredstille om kjæresten din er "tidenes mest fantastiske person"....
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Jeg hadde ikke funnet meg i det! uff... Han er ikke en fantastisk person om han bruker deg slik. Anonymous poster hash: 41998...875
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Du har et poeng.. Tror grunnen til at jeg unnskylder han er at jeg får dårlig samvittighet over å skrive dette innlegget.. Vet at jeg ikke burde ha det, men jeg er en "samvittighetstype". Vet også at jeg er dumsnill som finner meg i dette her, har vel bare håper at det skal bli forbedring.. Men etter 2 år uten så er det vel ikke noe håp for det? Hehe.. Men tror nok jeg har bestemt meg for at jeg har det bedre uten han.Anonymous poster hash: 80605...315 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Du har et poeng.. Tror grunnen til at jeg unnskylder han er at jeg får dårlig samvittighet over å skrive dette innlegget.. Vet at jeg ikke burde ha det, men jeg er en "samvittighetstype". Vet også at jeg er dumsnill som finner meg i dette her, har vel bare håper at det skal bli forbedring.. Men etter 2 år uten så er det vel ikke noe håp for det? Hehe.. Men tror nok jeg har bestemt meg for at jeg har det bedre uten han.Anonymous poster hash: 80605...315 Den posten var fra TS forrestenAnonymous poster hash: 80605...315
Majott Skrevet 23. januar 2014 #19 Skrevet 23. januar 2014 Du kommer ikke til å orke dette i lengden! Tenk når dere får barn, og du fortsatt er den som må gjøre alt, i tillegg til barna (for det er vel også en damejobb), og det at du da er ute i jobb selv. Denne mannen er ikke fantastisk i det hele tatt. Han er heller slem! Om du mener han er fantastisk, så har du et helt hav av bedre menn å velge i, for de fleste ER faktisk greiere enn han du har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå