Gå til innhold

Er det noen her inne som har datet noen som er separert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det for tiden, og synes det er veldig tøft( ikke på grunn av meg at de har tatt ut seperasjon) Han har vært gift lenge (traff hverandre veldig unge) og har/ hadde ei kone som var veldig flink med barn, husarebeid etc.

De må jo selvfølgelig ha kontakt på grunn av barna. Dette innebærer middag sammen i helgen, feire jul sammen osv. Det gjør det ikke enklere for meg å vite at konen er uenig i skilsmissen og gjerne vil ha han tilbake. Det samme håper barna på selvfølgelig. Det er jo forståelig. (de er ganske store , blir 18 og 15)

Jeg føler meg litt i veien faktisk til tider. Som om jeg presser meg inn i en familie, og den tanken liker jeg veldig dårlig. Jeg er skeptisk til å møte familien hans fordi jeg er redd de skal se på meg som en som tar lett på skilsmisse, ekteskap osv.

Han er ganske så snill, og er flink til å vise meg at han er glad i meg, men på grunn av dette må jeg ha mere bekreftelse , og det sliter på mannen .

Er det noen av dere som har vært i samme situasjon? Jeg er veldig glad i han, men burde jeg gi han litt fred , og la han få være separert alene i et års tid før vi tar opp forholdet igjen? Det kan jo bli vanskelig det også, men jeg liker ikke å føle meg som en ødelegger. Leste i en annen tråd her at det er stor sjanse for at separerte menn går tilbake til konen etter et år. Jeg er nok et person som trenger trygghet, så det plager meg litt å tenke på det her.

Noen som kan gi meg noen gode råd?

Anonymous poster hash: b6f80...af6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det, men jeg gjorde det tydelig at skal han ha meg, så må han skilles. Da fikk han fart på seg og papirarbeidet igang. Kona var der også imot skilsmissen.

Hvis han sitter "på gjerdet" er han ikke interessert nok. Greit nok at han alltid vil ha kontakt med eks-kona og barna, men det er ingen grunn til å vente med skilsmisse så lenge avgjørelsen er tatt.

Å "gi ham et år" er bare tull. Gjør du det, så går det ingen steder.

Anonymous poster hash: c9b3d...6e9
Skrevet

Jeg var selv separert da jeg møtte mannen som jeg nå har vært sammen med i 12 år.

Skjønner at det kan være en vanskelig situasjon for den nye partneren, særlig ettersom mann og eks vil fortsette "familietradisjoner" som før.

I mitt tilfelle sluttet vi med alle "familieting" da vi gikk fra hverandre, så min nye trengte ikke å føle på slike ting. Likevel var han nok skeptisk til å gå inn i et forhold til meg, ettersom bruddet med eks var ganske ferskt.

Når man har funnet en ny, er det viktig å vise hvor man står. Vil man satse på den nye, så bør man vise det, og være klar på det til alle involverte.

• Liker 1
Skrevet

Spesielt med så store barn, synes jeg det er veldig merkelig å fortsette familielivet med middager sammen i helgene og sånn etter en separasjon. Jeg kan godt spise middag med min eks-mann en gang i blandt, fordi jeg ser at det er viktig for min treåring å få ha mamma og pappa tilstede innimellom, men det er absolutt ikke noe som skjer hver helg. Jeg tåler også uten problemer at kjæresten spiser middag hos sin eks i blandt, av samme grunn som meg, men hadde det skjedd hver helg hadde jeg nok stusset veldig.

Jeg tenker også at når kona er uenig i separasjonen og ønsker ham tilbake, er det viktig at han setter standard og viser hvor han står.

Skrevet

Skal mannen og ekskona feire jul sammen og spise middag sammen i helgene når barna er så store? (18 og 15)

Jeg hadde forstått det om de var mye yngre.

Anonymous poster hash: da789...6a4
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke. Voksne menn (i mitt tilfelle) vet godt at sjansen for skilsmisse er rundt 50% og at det tar 1 år å bli skilt. I den perioden får han værsågod stå for eget valg og leve alene. Dersom denne konsekvensen er for mye for han faller han langt under mine minimumskrav.

I tillegg kommer at forholdet til ungene bør veie (for han) mye tyngre enn forholdet til ny dame. Dere kan selvsagt, om du ikke har noe imot å ligge med en gift mann, se hverandre uten at du møter barna. Å introdusere ny partner for barn før 1-2 år med forhold bør jo sånn uansett være fullstendig uaktuelt. Om han i tillegg til å gå etter nye damer i separasjonsprosessen introduserer dem for barna så anbefaler jeg å sette lista høyere neste gang du er på jakt etter en å ha sex med.

Anonymous poster hash: 7870d...bbb
  • Liker 1
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke. Voksne menn (i mitt tilfelle) vet godt at sjansen for skilsmisse er rundt 50% og at det tar 1 år å bli skilt. I den perioden får han værsågod stå for eget valg og leve alene. Dersom denne konsekvensen er for mye for han faller han langt under mine minimumskrav.

I tillegg kommer at forholdet til ungene bør veie (for han) mye tyngre enn forholdet til ny dame. Dere kan selvsagt, om du ikke har noe imot å ligge med en gift mann, se hverandre uten at du møter barna. Å introdusere ny partner for barn før 1-2 år med forhold bør jo sånn uansett være fullstendig uaktuelt. Om han i tillegg til å gå etter nye damer i separasjonsprosessen introduserer dem for barna så anbefaler jeg å sette lista høyere neste gang du er på jakt etter en å ha sex med.

Anonymous poster hash: 7870d...bbb

Så man skal altså IKKE innlede forhold til en ny før det er gått minst 1 år?

Da kan man gå glipp av gode partnere, det gjelder både den som er separert, og den som unngår de som er separert.

Jeg så ikke meg selv som gift da jeg var separert. Forholdet var ferdig for begge parter, og jeg følte meg singel. Det var jeg også.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes partneren er en kjempe god kvinne, et friskt pust som skaper positivitet og glede i ungene mine.

Selvsagt var det noen komplikasjoner i starten, og noen dumper kan man forstatt ha (da hun klippet håret til dattra mi for eksempel, uten å si noe til meg/far, har hørt at det ofte faktisk skjer;) ....en gang.

Ellers er alle opptatt av samarbeid. Det blir ofte tre kaffekopper før hun stikker igjen (når hun lever ungene).

Forsøk å vær positiv, og fokuser på samarbeid.

Anonymous poster hash: f94de...e2f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...