AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg skjønner jo at en del har håp om å bli internasjonalt kjent, men det er uansett påfallende hvor mange av norske artister og band som har sanger på engelsk. Satt og så på Spellemann i går, og det gikk virkelig opp for meg. Jeg synes det er så rart når jeg tenker over det. Vi snakker på norsk, tenker på norsk. Norsk er språket vi kjenner best og hvor vi er fortrolige med de ulike nyansene. Allikevel skal vi på død og liv lage musikk på engelsk. Er det fordi engelsk blir sett på som musikkens språk, mens norsk er treigt og dølt? Er det ikke ganske snodig at når man lager kunst og skal formidle sin egen identitet og sine tanker, så faller det ikke naturlig å bruke sitt eget språk? Anonymous poster hash: 00d74...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LongJohnson Skrevet 19. januar 2014 #2 Del Skrevet 19. januar 2014 Jo, det er ekstremt snodig. Det skaper en barriere mellom mellom formidler og lytter som er helt unødvendig, og gir et inntrykk av at formidler forsøker å skjule seg bak et fremmed språk. Nordmenn skriver også elendige tekster på engelsk, så det er ikke rart at omtrent ingen nordmenn som synger på engelsk slår igjennom i engelsk-språklige land. Som en brite sa til en kompis mens de gikk på LIPA: "I really hope these Norwegians know how to express themselves better in their own language". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 19. januar 2014 #3 Del Skrevet 19. januar 2014 Det er da flere og flere artister som nå synger på norsk, også de som tidligere har brukt engelsk. For noen er det enklere å uttrykke seg på engelsk, enkelte ganger klinger det bedre og man ønsker å nå frem til flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 23. januar 2014 #4 Del Skrevet 23. januar 2014 For å tjene penger. Blir man en liten hit internasjonalt, kan man bli steinrik sammenliknet med ''superstjerner'' i norsk målestokk. Er nesten som å være verdensstjerne i vannpolo kontra tennis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. januar 2014 #5 Del Skrevet 24. januar 2014 De fleste sanger synes jeg blir platt og "flate" på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå