AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Hei.. Sitter og planlegger tur til Rhodos med venninnen min i sommer. Hun har funnet et hotell hvor det koster 7000(inkludert fly) for to uker med all inclusive. Hun mener dette er veldig billig. Er det det? Hotellet er visstnok ikke særlig ''bra'', og jeg lurer litt på hva slags mat vi blir servert der.... Jeg spiser generelt ikke særlig mye. Noe venninnen min er utrolig irritert for. Lønner det seg å ta all inclusive? Anonymous poster hash: fcd24...c77
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Nei, det der ville jeg aldri gått med på. Anonymous poster hash: a9b57...b1d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Hun mener at hvis vi ikke tar all inclusive, blir det 500 kroner pr. dag på mat. Dette får ikke jeg til å stemme helt. Har vært i hellas før, og spiser ikke så mye at det blir 500 pr. dag. Anonymous poster hash: fcd24...c77
Bettina82 Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 7000,- for to uker all inclusive midt på sommeren er billig ja! Hvilket hotell er dette? De fleste hotell vi har sett på koster fra 2500,- per person per uke for all inclusive. Ville forøvrig aldri hatt all inclusive om jeg ikke reiste med barn og syntes det var greit å ha alle måltider på hotellet. I tillegg er det da man virkelig kan spare penger her siden barn i mange tilfeller går gratis om foreldre har bestilt dette. 1
Tibbie Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 7000 synes jeg hørtes ganske mye ut. Hvor lenge skal dere være der? Og hvor reiser dere fra? Jeg har aldri vært på Rhodos, men det trenger vel ikke være så dyrt for å reise innen Europa? Og hotell er det sikkert flust å velge i? Om du vil spare penger, vedder jeg på at dere klarer å finne noe billigere.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 500 høres veldig mye ut. Nå er det lenge siden jeg var i Syden, men da brukte vi ca 200 kr dagen, max. Anonymous poster hash: a9b57...b1d
Serafina. Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Om det lønner seg er en ting, men med all inclusive må dere spise alle måltider på hotellet. I 14 dager. Utrolig kjedelig spør du meg, i hvert fall når dere er to venninner på ferie. All inclusive inkluderer alle måltidet og drikke, så jeg tror ikke prisen er så verst. 2
Lea2 Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Det kommer litt an på prioriteringene tror jeg. Om man har tenkt å slange seg ved bassenget og ikke gjøre noe særlig, så kan all inclusive være en fordel. Vet også om folk som synes det er en fordel når de reiser med barn. Personlig synes jeg at det er litt av greia å gå ut og spise når jeg er på ferie. Som regel er prisene på mat og drikke lave på slike steder. Dere bør absolutt kunne spise godt ute for den prisen. Tror jeg har følt at det måtte spises på hotellet nesten hver dag når det allerede var betalt for. Frokost er greit å ha inkludert og i noen tilfeller lunsj også, men middagen ville jeg nok ha spist på forskjellige steder hver dag. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Vi skal være der i 2 uker. Anonymous poster hash: fcd24...c77
Tibbie Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Hun mener at hvis vi ikke tar all inclusive, blir det 500 kroner pr. dag på mat. Dette får ikke jeg til å stemme helt. Har vært i hellas før, og spiser ikke så mye at det blir 500 pr. dag. Anonymous poster hash: fcd24...c77 500 per dag?! Om du ikke spiser for mer enn det i dag, vedder jeg på at du ikke gjør det der nede! Det er tross alt billigere, og magesekken din blir vel ikke automatsik større kun fordi du drar forbi landegrensen?
Lea2 Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 En annen ting er at dere ikke kjenner hotellet og du mener det ikke er særlig bra.. Om dette hadde vært et sted der dere var kjent og hadde bodd før, så kunne det nok hende det hadde vært ok. Men i dette tilfellet hadde jeg nok styrt unna all inclusive.
##Anonym## Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Hvis det er ett stort hotellområde man skal være på, hvor det er flere restauranter man kan bruke, kan muligens all inclusive lønne seg. Men er det bare en restaurant kan man fort gå lei. Kjedelig å ha betalt all inclusive for to uker, også er man lei allerede før første uka er omme, og spiser middag utafor hotellet likevel. Og slenger meg på, 500,- for mat hver dag hørtes mye ut. Har ikke vært der før, men tviler på at maten er så dyr. Utifra det jeg har sett hos reisearrangører, virker det som at det er små hotellområder der, så tror kanskje dere får mer ut av turen ved å spise andre plasser, og ikke "låse" dere på å ha all inclusive. Frokost kan være greit å ha inkludert. Endret 19. januar 2014 av ##Anonym##
Lila Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 500 kroner høres veldig mye ut, kan ikke se for meg at det kommer til å bli brukt så mye på mat hver dag. Forøvrig ville jeg aldri hatt all inclusive, rett og slett fordi jeg ser for meg at det hadde blitt veldig kjedelig å bare spise på hotellet i 14 dager. Jeg liker å utforske stedet jeg reiser til, og prøve forskjellige restauranter og matopplevelser i løpet av oppholdet. Frokost er greit å ha inkludert, men ellers foretrekker jeg å spise ute.
Lea2 Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Nå synes jeg vel ikke at 7000 for reise og opphold på sommeren er så fryktelig dyrt.. all inclusive eiier ei. Det skal i alle fall litt til å komme under 5-6000 per pers på en slik tur. 2
caroprins Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Var på Rhodos en uke i fjor og jeg synes ikke at prisene på mat er så billig på hverken Rhodos eller Kreta. Jevnt over så koster en enkel lunsj rundt 10 til 12 euro utenom drikke og middager ligger på fra 18 til 30 euro. På Rhodos betalte vi for frokost hver dag og det kostet 600 kroner pr pers for en uke. Utenom det så prøvde vi å spise billig og brukte vel rundt 5000 kr for 2 i en uke i lunsj og midager. Så om jeg skulle vært der i 2 uker med det matforbruket så hadde jeg tilsammen brukt 6200 kroner på mat og drikke bare meg. Og så kom turen som var billig da 2300 for en uke utenom. Så da brukte jeg på en uke 5400 kr. På 2 uker så hadde jo dette blitt 10800 kr. Og jeg spiste endel calimari med gresk salat, Souvlaki og Moussaka. Dette er mat der prisene ligger på rundt 10 til 12 euro for en porsjon. Og så forventer de tips ved siden av. Så egentlig synes jeg 7000 all inklusive med hotel og fly er en rimelig pris. Det vli jo si 3500 totalt for alt pr uke. Men jeg synes du skal sjekke opp og lese om hotellet på Trip Advisor. Hvis de sier at hotel og eller maten der er bånn i bøtte så hadde jeg heller funnet et annet sted å være. Hvis de sier det er topp ja da er det jo bare å kjøre på. Det eneste negative med all inklusive på Rhodos er at det er mange koselige og bra restauranter å velge mellom i Rhodos by og har dere tenkt dere litt rundt forbi så kan det være kjedelig å være så bundet til maten på hotellet. Endret 19. januar 2014 av caroprins
momo Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Selv synes jeg det er kjedelig med all inclusive, spesielt i 14 dager, og da man reiser uten barn. Og kvaliteten på maten på all inclusive, har mye å gjøre med standaren på hotellet. Så er det dårlig hotell, er det godt mulig det er veldig kjedelig mat. Da blir du virkelig lei på 14 dager. Du skal spise mye mat for å bruke 500 kr om dagen. 1
Gjest Magdalene Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 7000 for all inc er knallbillig. Signerer! Vi reiser to uker til samme sted til sommeren, og betaler vel rundt 19000kr per pers. Vi tar all inklusiv bare pga ungene da, og bryr oss ikke så veldig om at vi kommer garantert til å spise utenfor hotellet noen kvelder. Men seriøst. Frokost, lunsj, middag+drikke.. Det kommer da på mer enn 500kr per dag.
Høhø Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Jeg dro 1 uke til Tyrkia. 3000 kr. Fly og hotell all inclusive. Synes det var billig, så 7000 for 2 uker er vel ikke akkurat dyrt da Maten var OK, men vi spiste for det meste ute
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Det går fort en del per dag om du ikke har all inclusice, du skal kjøpe alt av mat(frokost, lunsj, snacks og middag) og drikke(drikker jo ikke vann i springen der, så går en del drikke iløpet av en dag). Så må dere kanskje ta taxi frem og tilbake. Går fort mer en man tror;) Jeg syns all inclusive er veldig greit uansett om vi spiser middag en del ute også. Greit å bare gå å forsyne seg av mat, is og drikke når man vil uten å betale 7000kr for 2 uker all invlusive var ikke dyrtAnonymous poster hash: 2a1b4...206
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå