AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Dekker hundeforsikring fjerning av tannstein? Hunden er forsikret i agria, med sånn tanngreier.. Husker ikke hva det het, men huket av for det. Anonymous poster hash: f7e19...85e
Miss Lucky Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Den dekker ikke fjerning av tannstein nei
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Hva hvis det koster mer enn egenandelen på 1000kr? Anonymous poster hash: f7e19...85e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har hatt Agria og de dekket ikke dette, hadde også tannbehandling inkludert. Det blir som med alt annet, skader dekkes, men ikke ‹‹vedlikehold››, slik fjerning av tannstein er. Anonymous poster hash: 9b00c...32f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Idiotisk Det er ikke vedlikehold. Da kan man også kalle det å ordne opp i UVI for "vedlikehold"? Jaja... Anonymous poster hash: f7e19...85e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Idiotisk Det er ikke vedlikehold. Da kan man også kalle det å ordne opp i UVI for "vedlikehold"? Jaja...Anonymous poster hash: f7e19...85e Idiotisk fordi du må betale selv? Din hund, ditt ansvar. Jo, det er vedlikehold, man fjerner det for å forhindre problemer senere. Uvi er en akutt infeksjon, det blir noe helt annet. Fjerning av tannsten er på linje med vaksinering og årlig helsekontroll, noe som naturlig nok heller ikke blir dekket. Anonymous poster hash: 9b00c...32f 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Idiotisk fordi du må betale selv? Din hund, ditt ansvar. Jo, det er vedlikehold, man fjerner det for å forhindre problemer senere. Uvi er en akutt infeksjon, det blir noe helt annet. Fjerning av tannsten er på linje med vaksinering og årlig helsekontroll, noe som naturlig nok heller ikke blir dekket. Anonymous poster hash: 9b00c...32f Nei, begge deler er som oftest en livsstilsykdom. Og tannstein kan faktisk være vondt - på lik linje med uvi. Som ikke er særlig akutt da hunden kan gp med det en stund uten å verken dø eller vise ovenfor eieren at den har vondt, akkurat som med tannstein. Anonymous poster hash: f7e19...85e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Tvilsomt, enkel fjerning av tannstein overgår nok ikke egenandelen engang? Tannforsikringen dekker skader og tannsykdommer, men småting som tannstein er nok ingen vits å dekke. Anonymous poster hash: 0b11c...161
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Nei, begge deler er som oftest en livsstilsykdom. Og tannstein kan faktisk være vondt - på lik linje med uvi. Som ikke er særlig akutt da hunden kan gp med det en stund uten å verken dø eller vise ovenfor eieren at den har vondt, akkurat som med tannstein.Anonymous poster hash: f7e19...85e Du trenger ikke gi meg noe fordrag om UVI hos hund, det er jeg mer kjent med enn de fleste andre. Hunden min hadde også tannstein, det blir noe helt annet. Du kan forebygge tannstein, vet du. Tviler på at det finnes selskaper som dekker fjerning av tannstein. Når jeg har fått fjernet tannstein har det ikke kostet all verden og dette er hos en av de (beste) og dyreste dyrlegene i landet. Anonymous poster hash: 9b00c...32f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Egenandelen er da ikke 1000 kr? Vanlig egenandel er 1400 kr fast pluss 15% bevegelig, så det skal bli relativt dyrt før forsikringen slår inn. Tenk på det som husforsikring, det dekker ikke maling av huset selv om det er nødvendig, men blir huset vannskadet så hjelper forsikringen deg. Anonymous poster hash: 0b11c...161 2
Brimi Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Egenandelen er da ikke 1000 kr? Vanlig egenandel er 1400 kr fast pluss 15% bevegelig, så det skal bli relativt dyrt før forsikringen slår inn. Tenk på det som husforsikring, det dekker ikke maling av huset selv om det er nødvendig, men blir huset vannskadet så hjelper forsikringen deg. Anonymous poster hash: 0b11c...161 Og jeg betaler 1800,- fast + 15% bevegelig. Godt mulig hun har et forsikringselskap hvor egenandelen er på 1000,-
Gjest Belle Gunnes Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Tannsteinfjerning er jo en rutinebehandling av alle hunder. Hvert år skal jo tenner sjekkes og evnt tannstein fjernes. Og om hunden får munnsykdommer pga manglende tannpleie, så er det ikke sikkert det heller blir dekket av forsikringen, fordi det er eiers ansvar å påse god helse hos hunden til en hver tid. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Og jeg betaler 1800,- fast + 15% bevegelig. Godt mulig hun har et forsikringselskap hvor egenandelen er på 1000,- Jeg trodde kanskje det, men hun skriver Agria i åpningsinnlegget? Anonymous poster hash: 0b11c...161
Leo Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 En generell regel er at en forsikring dekker plutselige og/eller uforutsette hendelser. At tannstein oppstår hos hunder skjer ikke plutselig og det er heller ikke uforutsett. Derimot er det svært vanlig og alle hunder bør få sjekket tennene sine og evt. fjernet tannstein minst en gang i året. Egenandelen kan variere fra selskap til selskap og er også avhengig av hvilken avtale forsikringstakeren har inngått med selskapet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå