Gå til innhold

Hvordan skjule at man ikke bruker p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er samboer med verdens fineste mann, og vi vil begge to ha barn sammen. Men, han vil vente "noen år," mens jeg ønsker barn tidligst mulig. Vi er allerede i starten av 30-årene, og jeg vil ikke bli en gammel mor.

Det jeg vurderer er selvsagt slemt, klar over det, men jeg tenker på å slutte med å ta p-pillene mine. Men hvordan skjule dette? Vet det er "bare" å lyve, men jeg er veldig dårlig på det og skjønner ikke hvor enkelt det tydeligvis er for mange å bare kutte ut pillene.....

Er det bare å kaste dem i søpla på jobben hver dag f.eks., og så skaffe nye regelmessig som vanlig så han tror alt er ok?

Og, om jeg faktisk blir gravid, er det en troverdig forklaring at det var et uhell? Altså, hvor stor er sjansen for å bli gravid om man faktisk tar p-pillene som man skal? 1% eller mindre?

Anonymous poster hash: 22da5...01f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lur mannen din til å få barn. Prat med han heller å si at du ønsker nå. Det du vurderer å gjør er et grovt tillitsbrudd, og du burde skamme deg utrolig mye om du går igjennom med dette. Er ikke bare deg det går utover vettu, mannen din må øeve med konsekvensene for resten av sitt liv.

Anonymous poster hash: f1eb1...f75

• Liker 21
Skrevet

Ikke . Gjør. Det.

Anonymous poster hash: 37715...d2b

• Liker 8
Skrevet

Hva med å sette deg ned og snakke med ham om kvinners fruktbarhet og holdbarhetsdato? Det er jo lett for ham å vente noen år, han kan jo få barn når han er gammel, det kan ikke vi kvinner. Forhåpentligvis har han forståelse for at det er både vaskeligere og mer risikabelt å være gravid jo eldre man er. Hvis dere har noen venner med barn kan du jo få de til å forklare ham at livet ikke slutter når man har fårr barn.

• Liker 11
Gjest New_Girl
Skrevet

Bare det at du vurderer å gjøre dette tyder på at du ikke er moden eller voksen nok til å få barn enda, selv om du er over 30.

For en råtten ting å gjøre mot et annet menneske.

• Liker 39
Gjest Whitestripes
Skrevet

:roll:

Selv om du ikke eier moral, må du ikke tro at vi her inne er likedan, og gir deg tips til å lure mannen din. Dette er så lavmål som det kan få blitt. Håper virkelig du bare troller.

• Liker 11
Skrevet

Dette er uklokt, egoistisk og slemt.

• Liker 4
Skrevet

:roll:

Selv om du ikke eier moral, må du ikke tro at vi her inne er likedan, og gir deg tips til å lure mannen din. Dette er så lavmål som det kan få blitt. Håper virkelig du bare troller.

Vi er jo enige om å at vi skal ha barn sammen, men uenige om tidspunktet..... Jeg har bedre moral enn de fleste.

Skrevet

Snakk med han on det du.. Det er det eneste som hjelper i denne saken. Dersom du utfører din lille, hemmelige plan står du i fare for å miste mannen din for alltid. INGEN liker å bli ført bak lyset av den de ser på som sin nærmeste!

• Liker 3
Skrevet

Vi er jo enige om å at vi skal ha barn sammen, men uenige om tidspunktet..... Jeg har bedre moral enn de fleste.

Øøh hva sa du?? De FLESTE ville nok ikke lurt partneren sin på denne måten.

• Liker 26
Skrevet

Snakk med ham. Og forklar at dersom dere ønsker flere barn enn ett, så kan det bli knapt med tid til å få det dersom dere skal vente enda lengre. Og at to veldig "tette" kanskje også er noe du vil unngå?

Anonymous poster hash: b2aa5...f9d
  • Liker 2
Gjest Blanchefleur
Skrevet

Hvorfor er du så slem at du ønsker at jeg a) skal bli gravid og så at b)han skal forlate meg så barnet ikke får vokse opp uten en far?! Ufattelig.

Jeg håper mannen din innser hvilket menneske du egentlig er.

• Liker 2
Gjest Whitestripes
Skrevet

:ler:

Slå opp ordet moral i en ordbok, du.

Å få barn er noe man skal være enig om, ikke noe man skal lure andre inn i.

• Liker 5
Skrevet

Finn deg en ny mann som ønsker barn.

Anonymous poster hash: c2304...dda

Skrevet

Hva med å sette deg ned og snakke med ham om kvinners fruktbarhet og holdbarhetsdato? Det er jo lett for ham å vente noen år, han kan jo få barn når han er gammel, det kan ikke vi kvinner. Forhåpentligvis har han forståelse for at det er både vaskeligere og mer risikabelt å være gravid jo eldre man er. Hvis dere har noen venner med barn kan du jo få de til å forklare ham at livet ikke slutter når man har fårr barn.

Jeg tenkte det samme. Du har sikkert snakket mye med han om dette allerede, men prøve igjen. Vær saklig og forståelig for hans meninger.

Si at du ikke trenger at det skjer i dag, men at dere kanskje seriøst begynner å prøve i løpet av 2014. Minn han også på at det også tar lang tid før barnet er der. Det tar jo faktisk nesten ett år før barnet er kommet etter man har blitt gravid.

Kanskje dere kan lage en avtale om å prøve å få gjort mange av de tingene han ønsker å gjøre før han får barn?

Spar masse penger og reis jorden rundt. Ta et årsstudium i noe. Flytt inn i drømmehuset - eller drømmebyen.

Hva er han redd for å gå glipp av mens han har barn?

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er mulig at han ikke føler seg moden nok til å få barn. Men siden du er klar for dette samt at du føler den biologiske klokken tikke høylydt må du ta deg en ny runde der du forklarer han at du faktisk ikke kan vente, og hvis han ikke klarer å bli klar for barn så kan du heller ikke være sammen med han.

Å lure en mann til å bli far er råttent - du kan ikke trumfe gjennom din vilje på denne måten. Da er forholdet deres ikke liv laga uansett og hvis han finner ut av det noen gang så risikerer du å sitte der alene med barnet.

Gjest Violetta
Skrevet

Hvilken rett har du til å ta en slikavgjørelse? Hvem gjorde deg til den som skal bestemme at din mann skal bli far?

Hvordan tror du dette ser ut om fem år? Jeg tror jeg vet noe om det: du har et barn, men du har også en evig konflikt med ham du en gang var så glad i. Om samvær, transport, bidrag, bursdager, juler, sommerferier...

Ikke gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Når han tror at prevensjonen deres er P-piller, så er det ganske dårlig gjort.. På en annen side så kan det være at han sier noen år, men mener aldri... Og det er like slemt..

Var jeg deg ville jeg sagt at du vil starte nå, og derfor slutter på P-piller ..så kan han ta stilling til hva han vil..

• Liker 5
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Jeg håper dette er tull.

Jeg ser på dette som et enormt tillitsbrudd, og hadde jeg vært han og funnet ut noe sånt så hadde jeg gått på dagen. Hvite løgner er en ting, men å vurdere å lure mannen din om noe så stort er helt hinsides, det gjør man bare ikke mot et annet menneske.

Helt ærlig: Klarer du virkelig å gå rundt med god samvittighet og lyve for han om dette? Mulig du er kaldere enn de fleste, men for meg ville det ødelagt forholdet, da hadde den løgnen ligget der og plaget meg resten av livet.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...