AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg støtter min venninne som har barn (1 år) og mann, vet at hun kuttet kontakten pga vanskelig/destruktiv kjemi gjennom alle år. Ikke noe annet men det kan være nok. Moren til venninnen bor i en annen by (skilt fra faren) og plutselig sier mannen hennes at han synes dette er avvikende og normalt. Min venninne har levd bra med null kontakt og det har ikke vært naturlig for henne å ha moren sin der bare fordi hun fikk barn... Venninnens mann og hans familie synes det er horribelt og hjerterått at hun ikke har kontakt med moren. Min venninne føler at disse menneskene pirker i noe gammelt som hun er ferdig med. Hun ber om respekt for sin gamle beslutning (lenge før hun møtte sin mann og fikk bar ) men der kommer opp med jevne mellomrom. Jeg støtter min venninne i saken og respekterer at det er slik. Selv har jeg lite kontakt med moren min men vi treffes noen ganger i året. Hva synes andre her- erfaringer?Anonymous poster hash: 517d4...3e3
Gjest Whitestripes Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes det er respektløst av andre å pirke i en sånn sak. For det første er det ingen som har noe med det, og for det andre ligger det sikkert tungtveiende grunner der til at kontakten er kuttet. Ingen kutter kontakt med egne foreldre med lett hjerte, eller uten at det ligger nøye overveielse bak. Jeg vet ikke helt hva du lurer på, for dette er jo ikke noe du får gjort noe med, bortsett fra å støtte venninnen din. 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg tror det noen ganger er sunt å bli utfordret på sine relasjonelle valg. Etter 15 år kan det være greit å se på tingene i et nytt lys, i kraft av den livserfaring man har tilegnet seg i løpet av årene etter at en avgjørelse ble tatt. Likeledes synes jeg at han og hans familie ikke trenger å bringe denne saken på bane flere ganger. Nå har de sagt det de mener, så er det opp til henne å velge hva hun gjør med saken. 1
LittDiva Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ikke hatt noe med moren min å gjøre på 16 år , og lever godt med det . Hadde aldri tatt kontakt med henne , bare at noen andre mener at jeg skulle gjort det . Hva vet de om saken i det hele tatt ? Lett å komme med oppfordringer og råd , når man ikke kjenner vedkommende. Rart de ikke har snakket ut om dette før. Selvfølgelig mulig de har gjort det , og han har trodd at " det går over" eller noe annet sprøyt, som folk har en tendens å komme med. Støtt veninnen din i hennes avgjørelse , det setter hun sikkert stor pris på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ikke hatt noe med moren min å gjøre på 16 år , og lever godt med det . Hadde aldri tatt kontakt med henne , bare at noen andre mener at jeg skulle gjort det . Hva vet de om saken i det hele tatt ? Lett å komme med oppfordringer og råd , når man ikke kjenner vedkommende. Rart de ikke har snakket ut om dette før. Selvfølgelig mulig de har gjort det , og han har trodd at " det går over" eller noe annet sprøyt, som folk har en tendens å komme med. Støtt veninnen din i hennes avgjørelse , det setter hun sikkert stor pris på. Slikt er jo en privatsak og det er ufint å "blande seg inn" når dette er godt voksne mennesker. Blir overrasket om slikt kommer opp under krangler og ligger der og ulmer.Anonymous poster hash: 517d4...3e3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes de skal passe sine egne saker. Det er tydeligvis et forhold som tar mer energi enn det gir ,og det er håpløst å løpe i oppoverbakker med mot vind i evigheten. <venninnen din har tatt et bevist valg som hun er fornøyd med ,da burde mannen og familien hans respektere det. Ikke alle har en familie som er super close og alle er kjempe glad i hverandre. Noen har destruktiv ffamilie kjemi og har det bedre hver for seg enn sammen. Anonymous poster hash: fa14d...96e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Jeg synes de skal passe sine egne saker. Det er tydeligvis et forhold som tar mer energi enn det gir ,og det er håpløst å løpe i oppoverbakker med mot vind i evigheten. <venninnen din har tatt et bevist valg som hun er fornøyd med ,da burde mannen og familien hans respektere det. Ikke alle har en familie som er super close og alle er kjempe glad i hverandre. Noen har destruktiv ffamilie kjemi og har det bedre hver for seg enn sammen.Anonymous poster hash: fa14d...96e Enig - i et forhold, og spesielt i motbakke/røffe tider - bør de to i paret støtte hverandre. Når de er godt voksne skulle det bare mangle om ikke de har sin unike historie...så lenge de er komfortable med sine veivalg er det frekt å kritisere det/bruke det MOT en. Hvis slikt tas opp plutselig som stikk i siden er det veldig destruktivt. Vil vise tråden til min gode venninne. Håper de finner ut av det.Anonymous poster hash: 517d4...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå