Papirfly Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Verdens dårligste hundepasser!! En dachs på mellom 8-15 kilo spiste nettopp ca 80 gram sjokolade med 70% kakao pluss et par biter 70% kokesjokolade, til sammen kanskje 100 gram. Grunn nok til å ringe veterinærvakt hvis det finnes her? Endret 19. januar 2014 av Pisces89
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ville ringt veterinær ja! Og for fremtiden, er du i tvil, ikke spør på et forum, ring veterinær med en gang! Det koster så lite å ringe og spørre, og da får du snakke med fagfolk med engang. Anonymous poster hash: fd2bc...6cd 1
Papirfly Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ville ringt veterinær ja! Og for fremtiden, er du i tvil, ikke spør på et forum, ring veterinær med en gang! Det koster så lite å ringe og spørre, og da får du snakke med fagfolk med engang.Anonymous poster hash: fd2bc...6cd Ok... Jeg kan så sykt lite om hunder. :/
Gjest Blanchefleur Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Verdens dårligste hundepasser!! En dachs på mellom 8-15 kilo spiste nettopp ca 80 gram sjokolade med 70% kakao pluss et par biter 70% kokesjokolade, til sammen kanskje 100 gram. Grunn nok til å ringe veterinærvakt hvis det finnes her? Gi han salt, da kaster han det opp
HvittHus Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Hunden bør absolutt til veterinær. Dette kan bli farlig. I mellomtiden til du får dratt, kan du prøve å fremprovosere brekkning med en saltball som du legger ned i svelget. Men dette hjelper ikke hvis det er gått flere timer siden inntaket. Ta en halv tskje salt og bittelitt vann og lag en klump. Er du heldig vil saltet medføre at hunden brekker seg. 2
Kitsu Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Det er IKKE lurt å bruke salt for å fremkalle oppkast!!! Husk på det at salt også er farlig i mengder, og mange hunder vil ikke kaste opp, men bare spise saltet, veldig lite lurt med mengder salt i en hund som allerede er full av en potensielt dødlig dose sjokolade! Forøvrig, om jeg har regnet rett(utifra tallene i denne linken: http://www.nettdyrlegen.com/artikler/hund/forgiftninger/sjokoladeforgiftning-hund/258 ), så har denne hunden fått i seg potensielt dødelig dose med sjokolade, så ring veterinær ja, og be om å få komme slik at de kan behandle hunden. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Ok... Jeg kan så sykt lite om hunder. :/ Så bra at du visste at sjokolade er farlig for hunder da Ring vetrinær, så får du snakket med fagfolk Anonymous poster hash: 86833...482
Papirfly Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg prøvde å gi hunden salt på tunga, men han stoler jo ikke helt på meg, så det gikk han ikke med på. Har ringt veterinærvakta. Han skulle regne litt på det sa han, og ba meg ringe tilbake etter ti minutter. Dumt at jeg ikke vet hva hunden veier!
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Ring vetrinær, dess mørkere sjokoladen er dess giftigere er den for hunden. Dess fortere du kjem deg til vetrinær dess bedre er det, då dei kan gi brekningsmiddel og få den opp før systemet tar den opp. 1
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Jeg prøvde å gi hunden salt på tunga, men han stoler jo ikke helt på meg, så det gikk han ikke med på. Har ringt veterinærvakta. Han skulle regne litt på det sa han, og ba meg ringe tilbake etter ti minutter. Dumt at jeg ikke vet hva hunden veier! Har du noken som kan hjelpe deg? Berre tving opp munnen og kast det bakpå tunga.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Er det vekt i huset? Vei deg selv, så går du på vekta og holder hunden, så trekker du ifra din vekt, og vips så har du vekta på hunden Anonymous poster hash: 86833...482
Papirfly Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2014 Er på vei til veterinæren i bil nå. Han ba oss komme så fort vi kunne.
Papirfly Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #13 Skrevet 19. januar 2014 Det gikk bra med hunden. Den kastet opp masse der. Takk for gode råd! Nå er hunden utenfor fare, heldigvis. Vel verdt 3000. 12
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Så bra! Hvis hunden er forsikret kan du få deler av den summen dekket
Gjest Blanchefleur Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Det gikk bra med hunden. Den kastet opp masse der. Takk for gode råd! Nå er hunden utenfor fare, heldigvis. Vel verdt 3000. Til neste gang; salt hvis den har spist noe hunder ikke tåler, asparges hvis den har fått i seg noe potensielt skadelig (skarpe ben, små gjenstander etc) 1
Ellie Skrevet 21. januar 2014 #16 Skrevet 21. januar 2014 Ved sjokoladeforgiftning skal du gi hunden kull. Det er også det veterinærer gjør, men ikke at du skal la være å kalle veterinær da. Aldri hørt om salt, men jeg selv ville ikke gitt salt til hunden min, det er jo skadelig det også hvis den ikke skulle kastet opp....
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #17 Skrevet 21. januar 2014 Eh, bare så det er sagt, hunden min har fått i seg sjokolade ved flere anledninger. Det gikk bra!!! Døde aldri av det, derimot av hjertesvikt 12 år gammel Anonymous poster hash: 0d890...c34
Sjokoladenøtt Skrevet 21. januar 2014 #18 Skrevet 21. januar 2014 Hahahah, lurer på hvordan i alle dager hunde min overlevde en hel pose med twist.. (sånn svær jule-pose, er noen år sida nå) Flere ganger hun har stjålet en sjokolade fra bordet når vi har lagt oss.. Hun veier ca 8 kg og fikk i seg nesten 200g med sjokolade, hu kasta ikke opp men fikk derimot verdens jævligste diarè dagen etterpå.. Folk som friker helt ut av en liten bit med sjokolade skjønner jeg meg ikke på.. Det er bra at alt gikk fint med hunden da Glupske dyra altså
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #19 Skrevet 21. januar 2014 Jeg lurer også på hvordan hunden min overlevde ca 200 gram sjokolade i uka, han ble nesten 17 år, var før sjokolade hysteriet. Anonymous poster hash: b3774...026 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #20 Skrevet 21. januar 2014 Jo mørkere sjokolade - jo verre er det. Fylt sjokolade er ikke så ille siden det er mindre sjokolade i en bit. Så 200 gram twist er ikke 200 gram sjokolade. Man skal ikke tulle med det vi VET er skadelig for hunder. Jeg hadde en hund som elsket druer og spiste mye druer, etterpå fikk jeg vite at det er skadelig for hunder. Min hund ble ikke skadet, men det betyr jo ikke at man skal putte i dem det vi vet kan være skadelig. Anonymous poster hash: f13dc...9ed 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå