AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jenta mi på 2,5 år går på småbarnsavdeling, og det begynte bra da hun startet der 1 år gammel, men nå har det blitt total utskiftning det siste året, og det er ikke hyggelig der lenger. De ansatte himler med øynene når vi kommer, kommer ikke og møter oss, det er ikke alltid de hilser engang! Flere foreldre jeg har pratet med opplever det samme. Og jenta mi merker dette og er ikke trygg på de voksne Det er spesielt ped.leder på disp. (som ikke er utdannet) som gjør det uhyggelig. Hun er sjelden tilstede og når hun først er det er hun lite koselig. Har opplevd at hun sier en ting til meg og en annen ting til andre. Så hun lyver meg opp i ansiktet, og dette skjer ofte! Men! Det er en ansatt der som har vært der fra begynnelsen, og jenta mi er veldig trygg på henne og snakker om henne. Så hvis denne ansatte ikke er det, blir det en dårlig start for mini. Nå synes de andre ansatte at denne sterke relasjonen har blitt et problem, så "yndlingstanten" har fått beskjed om å ta avstand til jenta vår, og ikke gi henne så mye kos og nærhet, for at de andre skal få slippe til!! Yndlingstanten orker ikke å jobbe der lenger, så hun slutter til høsten og det gjør barnet mitt også. Jeg vil ikke ha henne der mer! Jeg og mannen min har bestemt oss for å gå lenger opp i ledelsen etter to møter i november med både ped.leder og styrer, uten forandring og bedring. Hva tenker dere? Skal barnet mitt få lide for at hun ikke er trygg på de andre, "sure" og avvisende voksne?? Yndlingstanten har sagt at hun selvfølgelig ikke vil avvise mini selvom hun vil få "problemer" med de andre.. Det er sååå dårlig stemning på avdelingen. Og selv etter å ha tatt det opp i FAU, så skjer INGENTING!! Har skjønt at også andre barn ikke vil til disse tre andre, bare til yndlingstanten.. Jeg trenger tanker og meninger fra noen utenfra, for jeg er rystet!! Hilsen LisaAnonymous poster hash: 2112d...3af
Harlekin Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Det er bra du skal melde den barnehagen, for sånn kan det ikke være. Du sier problemene begynte etter utskiftning av personalet, er det den ene ped.lederen som er problemet? Du sier hun ikke er utdannet, da må jo barnehagen skaffe en skikkelig ped.leder da? Har de utlyst stilling?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Det er denne ped.lederen uten utdanning, og to fagarbeidere som er problemet. Jeg hører hvordan de snakker til ungene når jeg leverer og henter "slutt og grin!" "skjerp deg" "det der for du tåle, du har ingenting å gråte for"! Har også fått høre at en av de har sagt "mora di skulle hatt bank!" LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Nei det er nettopp det at jeg føler styreren gir henne for mange sjanser. Det har kommet mange klager i løpet av det siste året.. Og ingenting skjer. Det er IKKE utlyst stilling!!! LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
Harlekin Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Det er ikke akseptabelt, det SKAL være en utdannet ped.leder i barnehagen. De andre ansatte høres heller ikke gode ut. Hadde absolutt tatt bort barnet mitt fra den barnehagen. Men det kan da ikke bare være dere som reagerer? Hva sier de andre foreldrene og FAU?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Ped leder MÅ ha høyere utdanning for å då dispansasjon. Sikker på at hun ikke har noe utdanning ? Høres merkelig ut...Anonymous poster hash: 76a49...414 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Nei, det er ikke bare oss!! Vet om fem andre familier som er oppgitt og frustrert, og FAU reagerte kraftig og det ble krevd møte om ped.lederen skulle miste denne stillingen. Dette møtet var kun mellom styrer og ped.leder, så hun fikk tydeligvis bli i den posisjonen hun er.. LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Ped.lederen har en lederstilling fra BI.. Men å møte barn på en ok måte klarer hun ikke.. LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
Harlekin Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Men jeg skjønner ikke hvordan denne personen kan være ped.leder når hun ikke er utdannet som det! Det er jo ikke lovlig. En ting er som vikar til man får skaffet en permanent ped.leder, men når de ikke engang prøver. Nei, bytt barnehage så snart dere kan og meld denne barnehagen. Det er trist at det skal være sånn - barna er det kjæreste vi har, og vi må kunne stole på at de har det bra når de er i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er en ped leder på disp, høyere utdanning innen retning mennesker. Hos meg er alle barn og foreldre fornøyde, men jeg er utrolig glad i barn og gjør ALT for dem. Likevel, det er en ufattelig tung jobb der alle skal være fornøyd hele tiden, det er mye underbemanning og jeg kan forstå at barnehagefolk blir utbrent. Hva med å møte de ansatte med ett smil? En hyggelig kommentar eller noe? Anonymous poster hash: 76a49...414
Harlekin Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er en ped leder på disp, høyere utdanning innen retning mennesker. Hos meg er alle barn og foreldre fornøyde, men jeg er utrolig glad i barn og gjør ALT for dem. Likevel, det er en ufattelig tung jobb der alle skal være fornøyd hele tiden, det er mye underbemanning og jeg kan forstå at barnehagefolk blir utbrent. Hva med å møte de ansatte med ett smil? En hyggelig kommentar eller noe?Anonymous poster hash: 76a49...414 Enig med dette, men jeg tror ikke dette er problemet med barnehagen som TS beskriver. De er ikke snille med barna, og det er ikke greit, uansett om det er en tøff jobb. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Ja, jeg vet veldig godt at det er en tøff jobb. Har selv jobbet i barnehage, så jeg har full forståelse for det. Men jeg synes uansett ikke at ungene skal få lide for de voksnes "problemer". Nå har det pågått så lenge, og når i tillegg den eneste personen barnet mitt er trygg på får beskjed om å ta avstand, så må jeg som mor sette foten ned! Hvilken trygghet skal barnet mitt få da? I tillegg har jenta mistet farfar for tre uker siden, og det har vært en tung periode for alle i familien.. Og dette blir også sett på som et problem har jeg hørt. At hun er avhengig av få litt ekstra kos. LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Og jeg er enig med deg, har sett mye rart i barnehager, derfor jeg ønsker å gjøre forskjell der jeg er:) Enig med dette, men jeg tror ikke dette er problemet med barnehagen som TS beskriver. De er ikke snille med barna, og det er ikke greit, uansett om det er en tøff jobb.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Kjære deg, forstår deg så GODT. Eneste råd jeg har er og bytte barnehage. Ja, jeg vet veldig godt at det er en tøff jobb. Har selv jobbet i barnehage, så jeg har full forståelse for det. Men jeg synes uansett ikke at ungene skal få lide for de voksnes "problemer". Nå har det pågått så lenge, og når i tillegg den eneste personen barnet mitt er trygg på får beskjed om å ta avstand, så må jeg som mor sette foten ned! Hvilken trygghet skal barnet mitt få da? I tillegg har jenta mistet farfar for tre uker siden, og det har vært en tung periode for alle i familien.. Og dette blir også sett på som et problem har jeg hørt. At hun er avhengig av få litt ekstra kos. LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
Raquelle Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Det skal uansett ikke gå utover på den måten. Jobber selv i bhg, og vet hvor tøft det kan være da vi også har hatt mange forskjellige voksene på kort tid. Men barna skal ALLTID føle seg velkommene, og at man bryr seg om de UANSETT!!! Desverre så er det en del som ikke burde jobbe med barn, som gjør det. Kjenner jeg får vondt langt inn i hjerterota da jeg hører om sånt som dette. Hun favoritt tanten gjør det rett i å ikke bry seg om de andre, og virker som den eneste som faktisk ka jobben sin. Hadde begynt å søke ny plass med en gang
Frisørdama Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Hadde glatt byttet bhg. Søk andre steder og hvis du er heldig behøver du ikke vente så lenge som til høsten med ny plass
ViljaH Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde krevd møte med styrer veldig kjapt, gått inn på kontoret og bedt om en prat, og sagt akkurat hva jeg mener. Og spurt om styrer står for at barnehagen skal drives sånn? Minimum skal barnet ditt få ha tanten hun er trygg på som kontaktperson. I vår bhg lar de barna selv velge kontaktperson. Og de vil at de andre i tillegg skal ha god kontakt for i tilfeller hvor kontaktperson ikke er på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Jeg hadde krevd møte med styrer veldig kjapt, gått inn på kontoret og bedt om en prat, og sagt akkurat hva jeg mener. Og spurt om styrer står for at barnehagen skal drives sånn? Minimum skal barnet ditt få ha tanten hun er trygg på som kontaktperson. I vår bhg lar de barna selv velge kontaktperson. Og de vil at de andre i tillegg skal ha god kontakt for i tilfeller hvor kontaktperson ikke er på jobb. Genialt at barna får velge selv!! Greia er at jeg skjønner ikke hvorfor de lager sånn oppstyr av at barnet mitt er tryggest på en. Det er jo ofte sånn at barna har en de foretrekker, og jenta mi kan være hos alle hvis hun ikke har noe valg selvom jeg ser hun ikke er komfortabel med det! Vi har snakket med styreren, men det jeg synes er litt vanskelig er at en av disse andre voksne er i slekt med styrer.. LisaAnonymous poster hash: eb1c6...2a9
Marsipan Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Det finnes en barnehagesjef i kommunen, ta kontakt med denne. Dette er helt uholdbart! 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #20 Skrevet 20. januar 2014 Men jeg skjønner ikke hvordan denne personen kan være ped.leder når hun ikke er utdannet som det! Det er jo ikke lovlig. En ting er som vikar til man får skaffet en permanent ped.leder, men når de ikke engang prøver. Nei, bytt barnehage så snart dere kan og meld denne barnehagen. Det er trist at det skal være sånn - barna er det kjæreste vi har, og vi må kunne stole på at de har det bra når de er i barnehagen. I vår bhg er ped.leder ufaglært, men hun er perfekt for jobben, har mange års erfaring. Tror uansett ikke du kan utdanne deg til folkeskikk og god kjemi med mennesker, noe disse folkene tydeligvis mangler. Hadde tatt ungen ut av bgh, prøv å finne dagmamma eller en annen løsning. Hvis det er så ille som du beskriver risikerer du jo at jenta tar skade av det. Tar tid å få bygget opp trygghet igjen hvis hun har føl seg utrygg i bhg lenge.Anonymous poster hash: 24b01...eb1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå