AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Noen som er i et forhold der det funker fint? Jeg er rolig, avbalansert og hjemmeglad person selv om jeg sjeldent sier nei takk hvis jeg blir spurt. Han er også ganske balansert men energisk og liker at ting skjer hele tiden, det eneste som holder han hjemme er ansvar som han ønsker å ha i ukedagene. Det gjør ikke meg noe å bli sittende hjemme en helg hvis han vil noe med fart, men vet ikke om han kan leve med det at jeg ikke tar mye initiativ. Tror ikke han har vært i situasjonen før. Skal snakke med han om ikke lenge men vil gjerne høre erfaringer, for et håp om ikke annet. Det er jo lett å si at det ikke er et problem for så plutselig blir det et alikevel. Anonymous poster hash: 202c0...f91
Tarsan97 Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Har vert gift i 21 år og har det supert. Vi er og veldig ulike på interesser og annet. Vi er derimot like på dypere verdier, og dette tror jeg er en god ting i fprhold. Man må ha genuin gjensidig respekt i allefall. Så er det kansje bare bra att en er noe ulik.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Ja for meg har det fungert fint. Er ikke slik at jeg aldri vil gjøre noe, men hvis jeg har hatt planer og vært på en fest fredag kveld er jeg ikke nødvendigvis interessert i det samme lørdag kveld. Jeg har bare datet fyrer med mye energi og mye planer. Ambisiøse som jobber mye, aktivt sosialt liv. Jeg synes det er fint at han pusher meg til å være litt mer aktiv, han liker å være med en mer rolig kvinne. Anonymous poster hash: 6163d...4e4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Nå ble jeg litt positivt overrasket her! Hadde forventet kun negative erfaringer, tankene mine er kanskje stilt inn på det verste for å skåne meg selv. Anonymous poster hash: 202c0...f91
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Tror det kan være en veldig god match jeg. Dessuten er det ofte slik at den energiske inspirer den roligere til mer aktivitet, mens den roligere kan inspirerer den energiske til å huske å puste og se verdien i ro og at det ikke alltid må skje noe. To energiske eller to veldig rolige er ofte en dårlig kombinasjon, men nå er jo de fleste mennesker egentlig ikke ytterpunkter her heller,- men gjerne et sted midt i mellom. Anonymous poster hash: 76fb6...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Tror det kan være en veldig god match jeg. Dessuten er det ofte slik at den energiske inspirer den roligere til mer aktivitet, mens den roligere kan inspirerer den energiske til å huske å puste og se verdien i ro og at det ikke alltid må skje noe. To energiske eller to veldig rolige er ofte en dårlig kombinasjon, men nå er jo de fleste mennesker egentlig ikke ytterpunkter her heller,- men gjerne et sted midt i mellom. Anonymous poster hash: 76fb6...4ad Helt enig i dette. Må legge til at det er jo avhengig av hver og enkelts holdning. Hvis det er viktig for deg å ha ham hjemme hos deg selv om kvelden eller det er viktig for ham å ha med deg på alt så kan det bli et problem. Jeg datet en fyr som alltid skulle være sammen med meg OG hele vennegjengen. Altså ikke oss to alene og heller ikke bare ham og gutta. Det måtte være en hel gjeng med oss alle, hver gang, og jeg syntes det var veldig slitsomt. Det er helt greit for meg at kjæresten nå er bortreist med jobben eller har møter han skal gå på alene. Det er også helt greit for meg å ha alenetid for meg selv eller treffe venninner når han jobber eller treffer kamerater. Tenker kvalitet fremfor kvantitet og vil heller ha mulighet til å savne hverandre litt samt virkelig verdsette tiden samemen fremfor å ligge på sofaen sammen hele dagen. Jeg har heller ikke spesielt maskuline interesser, og dater menn som ikke har feminine interesser. Så jeg kan shoppe mens han ser på baseball - det er helt ok for meg Anonymous poster hash: 6163d...4e4
Kardemomilla Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Hos oss er jeg den energiske, mens han er atskillig mer rolig med mer behov for tid hjemme. For oss fungerer dette helt supert - jeg får masse tid til mine venninner mens han kan kose seg hjemme, og det er alltid fantastisk å kommer hjem til han som nærmest er roen selv slik sett får jeg det beste av begge verdener, føler jeg! i tidligere forhold har jeg vært sammen med menn som har vært nesten like energiske som meg. det har rett og slett blitt litt slitsomt, ofte - nesten litt konkurranse-aktig (og ALDRI kjærestetid). Sånn sett tror jeg, som mange andre brukere over, at en litt på den rolige siden og en på den litt energiske passer brillefint sammen!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Opplever at disse personlighetstrekkene kan utfylle hverandre, men bare hvis begge lar masken ligge og faktisk er seg selv, og aksepterer hverandre begge veier. Anonymous poster hash: 5f23d...361
Gjest Allergikeren Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Jeg føler det stresser meg til tider, spesielt nå når vi bor i et stort oppussingsprosjekt. Og han blir fort lei av å ikke gjøre noe, det merkes spesielt når vi er hos min familie. Jeg ønsker å slappe av og gjøre minst mulig, han blir rastløs fordi han ikke har noe å gjøre. Men sånn ellers holder han på med sitt og jeg med mitt, og vi har det fint med det. Jeg tvinger ham ikke til å sitte i sofaen med meg, og han haler meg ikke opp i fjellet etter øra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå