Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har flyttet vegg i vegg med ei venninne. Typen hennes har flyttet inn og tok med seg anlegget sitt. Har vært kvelder her der bassen får det til å vibrere i marg og bein og glassene klirrer i skapet. Jeg har sagt i fra en gang da det ble utholdelig og jeg forsøkte å sove.

I natt hadde hun fest, og jeg var der en tur, men dro hjem for litt siden da jeg skal på jobb i morgen, det vet hun også om. Da jeg kom inn så var bassen like høyt, men tenkte at de har jo fest (bare tre stk) og jeg skulle ikke være noen gledesdreper. 4-5 låter ble spilt. Når jeg akkurat hadde sovnet så skrudde hun på trance på full guffe, senga vibrerte og jeg bråvåknet. Det svartnet et øyeblikk for meg da, så jeg heiv på meg sko og løp forbannet ut, rev opp døra og ropte av full hals for å overdøve musikken om at de til helvete skulle dempe seg. Fikk et litt småspydig svar tilbake.

Har sagt flere ganger at høy musikk ikke plager meg, men bassen som virkelig får det til å dundre i veggene her går meg på nervene og får meg til å få dritvondt i hodet.

Er det galt av å si fra til ei venninne på en lørdagskveld kl. 3? Det verste er at jeg har dårlig samvittighet, men vet jo innerst inne at det til helvete går an å ta hensyn. Er dette noe man må regne med når man bor i blokk?

Anonymous poster hash: 7f2f0...97d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor man i blokk skal det være STILLE etter klokken 22 eller 23.

Så nei, du er ikke urimelig.

• Liker 4
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg hadde kaldkvælt dem.

Anonymous poster hash: e1918...389

Skrevet

Du hadde all grunn til å bli sint! For noen hensynsløse idioter.

Anonymous poster hash: 90d52...7aa
  • Liker 1
Skrevet

DU ER IKKE URIMELIG.

Anonymous poster hash: d4380...61f
Skrevet

Tenker at alle har jo fest iblant i helgene, og om det blir spilt moderat høy musikk uten høy bass så plager det meg ikke. De som bor rundt her gir f, eller velger å ikke si noe, så føler meg kjip og snerpete som er nyinflyttet og som klager på noe de ser på som en bagatell (kanskje de ikke tenker på at bassen er så høy at det rister). Det jeg får dårlig samvittighet for er at jeg var frekk, og ikke sa i fra på en ordentlig måte først men var så sint at jeg ristet, man må jo kunne tenke litt selv også!

Men takk, den dårlige samvittigheten begynner å slippe taket...

Skrevet

Du er IKKE urimelig! Tror grunnen til at du føler at du er det, er fordi det er en venninne, men det er sånn at når man bor i blokk SKAL det være stille innen 23 (noen steder kanskje før). Jeg lar det passere hvis det er litt lav musikk (uten bass) etter dette tidspunktet og jeg tåler å høre lyder fra naboene, har vokst opp i blokk og er vant med det meste, men høy, dundrende musikk midt på natta er IKKE greit! Man trenger ikke være en gammel snerpete dame for å syntes det. Folk skal faktisk på jobb, folk har barn, folk trenger å sove!

Anonymous poster hash: 7cf42...d75
  • Liker 2
Skrevet

Du er IKKE urimelig! Tror grunnen til at du føler at du er det, er fordi det er en venninne, men det er sånn at når man bor i blokk SKAL det være stille innen 23 (noen steder kanskje før). Jeg lar det passere hvis det er litt lav musikk (uten bass) etter dette tidspunktet og jeg tåler å høre lyder fra naboene, har vokst opp i blokk og er vant med det meste, men høy, dundrende musikk midt på natta er IKKE greit! Man trenger ikke være en gammel snerpete dame for å syntes det. Folk skal faktisk på jobb, folk har barn, folk trenger å sove!

Anonymous poster hash: 7cf42...d75

Helt enig.

Skrevet

Synes det er litt dårlig gjort av venninna di som vet du skal på jobb, er vel ikke sånn at jo høyere musikk jo bedre party?

• Liker 2
Skrevet

Nesten så jeg har lyst til å ha en liten rave-party hjemme i stua mi i natt!

Musikken ga seg til slutt, jeg blir bare forundret av at noen kan være så til de grenser korttenkt og egoistisk.

Vet det kommer til å skje igjen så lurer jeg nesten på om jeg skal klage til bestyreren neste gang, eller kontakte politiet :lur:

Skrevet

Ikke urimelig i det hele tatt. Men når du var på festen.....plaget dere da noen andre naboer med høy musikk/skrikk og skrål?

Anonymous poster hash: 0bbf3...7c9
Skrevet (endret)

Hun høres ikke ut som en god venninne... Neste gang hadde jeg ringt purken hvis det var på en hverdag.

Men i helgen før 00:00 burde da saktens gå an å spille litt. Men har aldri forstått poenget med så høy musikk at man ikke kan føre en normal samtale.

Dette er grunnen til at vi flytta til en enebolig utenfor byen. Ikke noe mer bullshit med naboer vegg i vegg.

Endret av Betasuppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...