AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er så lei av alle som hele tiden skal gi meg dårlig samvittighet fordi jeg skal et eller annet. Hører hele tiden folk si til meg "Du er så heldig som er singel, du skulle bare visst hvor heldig du er..." Eller folk som har barn som sier "Verden handler ikke om deg, men om barna mine ..." Vanskelig å forklare, men det er akkurat som om folk prøver å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg er singel og fri og kan gjøre hva jeg vil, og jeg klarer jo ikke gjøre noe når jeg har dårlig samvittighet. Jeg ønsker å være med på så mye, som å dra på fjelltur, eller gå på ski om vinteren. Elsker å være ute i naturen! Men så tar andre livsgleden fra meg, akkurat som om de ikke unner meg noe. Jeg tror de ikke forstår at om jeg ikke oppsøker sosiale aktiviteter så blir jeg veldig isolert og ensom, mens de som har kjæreste og/eller barn fyller mye av tiden sin med dette, og blir glad når de har litt alenetid. Jeg har nok av alenetid og trenger å fylle den tiden andre bruker på kjæreste og barn med ting som gjør meg glad! Er det så vanskelig å forstå, da? Anonymous poster hash: 9265f...c73 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Kjenner meg igjen!!!!Anonymous poster hash: 589a5...38d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Kjenner meg igjen!!!!Anonymous poster hash: 589a5...38d Hvordan forstår de ikke at gresset er ikke så grønnere på den andre siden? Om vi hadde byttet liv med de som har kjæreste og barn, så ville de blitt så ensomme at de hadde ønsket seg tilbake til livene sine - haha! Anonymous poster hash: 9265f...c73
Majott Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod. Om noen sier de er slitne, og at de misunner deg friheten din, så betyr ikke det at du skal ha dårlig samvittighet eller la være å gjøre ting du liker. Det betyr bare at de selv skulle ønske de hadde det sånn, ihvertfall innimellom. De andre unner deg det, men de fleste liker å ha noen å klage til noen ganger. Uten at det betyr all verden. Det er ganske vanlig å si slike ting, selv om det ikke høres så bra ut. Og uten at man mener noe med det. Endret 19. januar 2014 av Daenerys
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har barn og har sikkert sagt noe sånt til mine barnløse venninner.. som f eks "du er heldig som bare kan gjøre ting på impuls" osv. Har egentlig ikke tenkt så hardt over at det kan oppfattes som at jeg er misunnelig eller sur på dem fordi de ikke har barn.. ? Det er isåfall ikke sånn jeg har ment det. Jeg elsker ungen min, men det er ikke til å komme unna at det faktisk er hardt arbeid å ha barn, det krever mye og det er mye ansvar. Uansett hvor forbredt man er tror jeg mange først innser hvor mye man må "ofre" av sitt eget liv først etter at barnet har kommet til verden. Det er kanskje derfor jeg sier slike ting, fordi jeg ønsker at mine barnløse venninner skal være klar over at man må tenke seg godt om før man får barn fordi de første årene etterpå vil man ikke kunne gjøre akkurat som man selv vil hele tiden. Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men jeg skulle kanskje ønske jeg ventet noen år til da jeg var ganske ung. Men som sagt, jeg er ikke sur på dere barnløse Anonymous poster hash: a76f1...433 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod. Om noen sier de er slitne, og at de misunner deg friheten din, så betyr ikke det at du skal ha dårlig samvittighet eller la være å gjøre ting du liker. Det betyr bare at de selv skulle ønske de hadde det sånn, ihvertfall innimellom. De andre unner deg det, men de fleste liker å ha noen å klage til noen ganger. Uten at det betyr all verden. Det er ganske vanlig å si slike ting, selv om det ikke høres så bra ut. Og uten at man mener noe med det. Jeg tar ting litt vel bokstavelig og personlig, kan man si ... klarer ikke riste det av meg heller. Anonymous poster hash: 9265f...c73 Endret 19. januar 2014 av Daenerys
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har barn og har sikkert sagt noe sånt til mine barnløse venninner.. som f eks "du er heldig som bare kan gjøre ting på impuls" osv. Har egentlig ikke tenkt så hardt over at det kan oppfattes som at jeg er misunnelig eller sur på dem fordi de ikke har barn.. ? Det er isåfall ikke sånn jeg har ment det. Jeg elsker ungen min, men det er ikke til å komme unna at det faktisk er hardt arbeid å ha barn, det krever mye og det er mye ansvar. Uansett hvor forbredt man er tror jeg mange først innser hvor mye man må "ofre" av sitt eget liv først etter at barnet har kommet til verden. Det er kanskje derfor jeg sier slike ting, fordi jeg ønsker at mine barnløse venninner skal være klar over at man må tenke seg godt om før man får barn fordi de første årene etterpå vil man ikke kunne gjøre akkurat som man selv vil hele tiden. Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men jeg skulle kanskje ønske jeg ventet noen år til da jeg var ganske ung. Men som sagt, jeg er ikke sur på dere barnløse Anonymous poster hash: a76f1...433 Ja, du forklarer det på en god måte, men det er så grusomt når man først får en sur kommentar som stikker veldig.... Anonymous poster hash: 9265f...c73
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har barn og har sikkert sagt noe sånt til mine barnløse venninner.. som f eks "du er heldig som bare kan gjøre ting på impuls" osv. Har egentlig ikke tenkt så hardt over at det kan oppfattes som at jeg er misunnelig eller sur på dem fordi de ikke har barn.. ? Det er isåfall ikke sånn jeg har ment det. Jeg elsker ungen min, men det er ikke til å komme unna at det faktisk er hardt arbeid å ha barn, det krever mye og det er mye ansvar. Uansett hvor forbredt man er tror jeg mange først innser hvor mye man må "ofre" av sitt eget liv først etter at barnet har kommet til verden. Det er kanskje derfor jeg sier slike ting, fordi jeg ønsker at mine barnløse venninner skal være klar over at man må tenke seg godt om før man får barn fordi de første årene etterpå vil man ikke kunne gjøre akkurat som man selv vil hele tiden. Jeg angrer ikke på at jeg fikk barn, men jeg skulle kanskje ønske jeg ventet noen år til da jeg var ganske ung. Men som sagt, jeg er ikke sur på dere barnløse Anonymous poster hash: a76f1...433 Synes du skal slutte å si til dem at de er heldige. For det første har ikke det å ha barn noe med flaks å gjøre, du har stort sett valgt det selv. For det andre kan du treffe et veldig ømt punkt hos noen. Hold klokelig kjeft om at de er heldige! Anonymous poster hash: 589a5...38d 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Synes du skal slutte å si til dem at de er heldige. For det første har ikke det å ha barn noe med flaks å gjøre, du har stort sett valgt det selv. For det andre kan du treffe et veldig ømt punkt hos noen. Hold klokelig kjeft om at de er heldige!Anonymous poster hash: 589a5...38d Da skal jeg holde kjeft. Anonymous poster hash: a76f1...433 2
Meline37 Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg forstår at mennesker kan føle disse følelsene. Jeg har barn, er singel.... men det at jeg har barna får meg til å ikke føle meg så singel... Jeg føler meg finere fordi jeg har barna også. Men de som er singel, og uten barn, vit at gresset er ikke så grønnt på andre siden. Jeg har levd i ulykkelig parforhold, og jeg har levd alene med barna... Barna er et stort ansvar, mye bekymringer...... det er tøfft. Ikke la andre ta livsgleden fra deg. Du er like mye verdt som alle andre selv om du ikke har barn. Ikke bry deg om spydige kommentarer fra andre her inne. Det er lov å snakke ut om ting, det er det som er den beste terapi.. Det å gå til psykolog er ikke alltid den beste ide. Jeg har gått til psykolog før, og da fikk jeg beskjed om at det å prate med andre var det som hjalp meg, ikke nødvendigvis det å prate med psykologen.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er så lei av alle som hele tiden skal gi meg dårlig samvittighet fordi jeg skal et eller annet. Hører hele tiden folk si til meg "Du er så heldig som er singel, du skulle bare visst hvor heldig du er..." Eller folk som har barn som sier "Verden handler ikke om deg, men om barna mine ..." Anonymous poster hash: 9265f...c73 1. Du kan svare: "Du skal nok se du blir singel i ei håndvending snart, da har du noe å se frem til". Husk og klistre på deg ditt peneste smil, sånn at de ikke kan se/høre at du er sarkastisk. 2. Gi en klar beskjed om at for deg så handler livet ditt om deg og ikke deres barn og at det er noe de bare må respektere. Her trenger du ikke å smile når du gir en beskjed. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod. TS, har du ingen venninner uten familie? Det er jo mange voksne kvinner som er single også. Anonymous poster hash: c2b58...760 Endret 19. januar 2014 av Daenerys
marion Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Drit i hva andre mener ts. Det er DITT liv. Jeg personlig er sjeleglad jeg ikke har barn. Men har heller ingen behov for å fortelle andre om dette (feks småbarnsmødre).
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Jeg forstår at mennesker kan føle disse følelsene. Jeg har barn, er singel.... men det at jeg har barna får meg til å ikke føle meg så singel... Jeg føler meg finere fordi jeg har barna også. Men de som er singel, og uten barn, vit at gresset er ikke så grønnt på andre siden. Jeg har levd i ulykkelig parforhold, og jeg har levd alene med barna... Barna er et stort ansvar, mye bekymringer...... det er tøfft. Ikke la andre ta livsgleden fra deg. Du er like mye verdt som alle andre selv om du ikke har barn. Ikke bry deg om spydige kommentarer fra andre her inne. Det er lov å snakke ut om ting, det er det som er den beste terapi.. Det å gå til psykolog er ikke alltid den beste ide. Jeg har gått til psykolog før, og da fikk jeg beskjed om at det å prate med andre var det som hjalp meg, ikke nødvendigvis det å prate med psykologen. Du føler deg finere fordi du har barn? Det der forsto jeg ikke noenting av. Anonymous poster hash: 478f4...c6c 1
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Jeg tror de som sier "du vet ikke hvor heldig du er" mener det litt som at man må sette pris på den tiden man er singel og barnløs og de fordelene man har av det, for man innser ikke hva dette er før man faktisk får barn. Men det betyr ikke at de selv skulle ønske de var single og barnløse. Kanskje de er misunnelige akkurat der og da når kommentaren kom, når du er på vei ut for å gjøre noe spennende imens de er på vei hjem for å tørke opp spy til de to barna med omgangssyke, men de fleste ville ikke byttet plass med deg for alt i verden. Noen tror til og med det er ganske trist å være singel og barnløs, og kommer med slike kommentarer for å "trøste" deg litt og peke på fordelene ved det for deg. 1
Gjest Daenerys Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Hører hele tiden folk si til meg "Du er så heldig som er singel, du skulle bare visst hvor heldig du er..." Anonymous poster hash: 9265f...c73 Til slike brukte jeg bare å si at de sto fritt til å bli single de også. Da sa de aldri det noe mer. Anonymous poster hash: bd8ce...dae
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er singel og barnløs og omtrent alle mine venninner har barn og/eller mann. Heldigvis er mine venner forståelsesfulle! Jeg kan godt si at jeg sov til kl 12 en lørdag eller at jeg er sliten etter en dag på jobb og har sovet en ettermiddagslur for eks. Og de gangene jeg merker at de tenker at jeg er heldig eller de sier det rett ut når de selv er slitne. Så sier jeg at de får huske det til den dagen jeg en gang får barn, når deres barn er store nok til å klare seg sånn at de kan sove litt lengre eller de kan ta en middagslur. Så er det jeg som er i deres sko de pleier og si seg enig i det Jeg elsker og sove og å gjøre det jeg vil gjøre fordi jeg vet at det ikke vil vare evig. De valgte og få barn nå eller da, og valgte og begynne med det tidlig. Jeg vil vente til senere. Frem til da gjør jeg det jeg vil og sover så lenge jeg vil og jeg har ingen dårlig samvittighet for det! Anonymous poster hash: 8fc98...4a2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er så lei av alle som hele tiden skal gi meg dårlig samvittighet fordi jeg skal et eller annet. Hører hele tiden folk si til meg "Du er så heldig som er singel, du skulle bare visst hvor heldig du er..." Eller folk som har barn som sier "Verden handler ikke om deg, men om barna mine ..." Vanskelig å forklare, men det er akkurat som om folk prøver å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg er singel og fri og kan gjøre hva jeg vil, og jeg klarer jo ikke gjøre noe når jeg har dårlig samvittighet. Jeg ønsker å være med på så mye, som å dra på fjelltur, eller gå på ski om vinteren. Elsker å være ute i naturen! Men så tar andre livsgleden fra meg, akkurat som om de ikke unner meg noe. Jeg tror de ikke forstår at om jeg ikke oppsøker sosiale aktiviteter så blir jeg veldig isolert og ensom, mens de som har kjæreste og/eller barn fyller mye av tiden sin med dette, og blir glad når de har litt alenetid. Jeg har nok av alenetid og trenger å fylle den tiden andre bruker på kjæreste og barn med ting som gjør meg glad! Er det så vanskelig å forstå, da?Anonymous poster hash: 9265f...c73 Høres veldig ut som noe man sier for å være snill, tror ikke egentlig de misunner deg. Om de hadde synes det var. SÅ gjevt så hadde jo de valgt å være single de å... Tror mer at de prøver å si 'ikke vær lei deg fordi du er singel'Anonymous poster hash: 2d8f2...291
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå