^me^ Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 lang historie, så jeg gjør det enkelt, ville du latt svigermor drikke alkohol når hun sitter barnevakt hos deg en lørdagskveld?
Silfen Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Det kommer an på. Et glass vin? En flaske vin? To flasker vin? 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Et glass vin eller en øl etter barna har lagt seg er vel ok, men jeg ville nok fortrukket om hun lot være. Og det gjelder alle barnevakter da, ikke bare svigermor. Anonymous poster hash: 1c079...b6b 3
^me^ Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2014 who knows silfen?hun hadde en flaske med seg, hun ville også smake på en whiskey vi hadde...
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Et glass vin eller to er helt greit. Hun har ikke lappen likevel så om det hadde skjedd noe med barna så måtte hun tatt taxi til legevakten etc. Vet hvordan hun er på et par glass vin og hun er helt normal. Anonymous poster hash: 2721c...01a 5
Silfen Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 who knows silfen?hun hadde en flaske med seg, hun ville også smake på en whiskey vi hadde... Dere kjenner vel svigermor, eller andre barnevakter, best, og vet om de er mer eller mindre drikkfeldige. Jeg ville ikke latt noen sitte barnevakt som hadde til intensjoner om å nyte mer enn et glass vin eller to til middag/kvelds. Selv om jeg har større barn. 11
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 who knows silfen?hun hadde en flaske med seg, hun ville også smake på en whiskey vi hadde... Så da er dere ikke hjemme nå da? Slapp av og kos deg, ikke stress med dette. Det går så fint så. Anonymous poster hash: 2721c...01a 1
^me^ Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2014 (endret) Så da er dere ikke hjemme nå da? Slapp av og kos deg, ikke stress med dette. Det går så fint så. Anonymous poster hash: 2721c...01a lang historie kort: svigermor skulle sitte barnevakt, ville smake på en whiskkey vi hadde og hadde med seg vin som hun skulle ha til maten sin. jeg sa nei, begge ble sure, nå også en sur mann som holder med sin mor, drama drama drama...jeg er hjemme nå etter en kveld alene på besøk, noe som skulle være en koslig kveld ute som et par... Endret 18. januar 2014 av ^me^ 1
Sunshine Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Et eller to glass er helt ok. Kan man ikke kjøre hvis noe oppstår finnes det taxi, men de bør være så klare i hodet at de takler en nødsituasjon. 3
GammelKaktus Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Nei, ikke under noen omstendigheter. Skal jeg ha barnevakt av en eller annen grunn så sier det seg selv at den skal være edru. Er det så viktig å drikke akkurat når du skal sitte barnevakt så er det noe som skurrer. Du er iallfall en god mor som velger å ta hensyn til barnet ditt, du må gjøre det DU mener er rett. Tenk hvis noe hadde skjedd, da hadde du følt det var din feil fordi du ikke ga beskjed når det egentlig var det du ville. Får trøste deg med det når mannen er småsur 15
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Helt i orden så lenge man ikke drikker mer enn man tåler. Når mine foreldre har barna våre på overnatting må de da gjerne ta seg en øl eller et glass vin - vi gjør jo det om kveldene innimellom.Anonymous poster hash: 8460a...c8d 10
Nordvesta Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Jeg forventer at barnevakten holder seg edru. 2
Lady Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Et glass eller to hadde jeg tolerert, men ikke mer utover det. 2
Gjest Mary Quant Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde ikke benyttet meg av henne som barnevakt, da hadde jeg heller blitt hjemme. Hos meg har det heldigvis aldri vært et tema engang da hverken mine foreldre eller mine svigerforeldre hadde funnet på å gjøre noe sånt. Drikke en flaske vin i tillegg til whiskey? Høres ut som om hun har et lite alkoholproblem spør du meg. 2
Sheltay Retrac Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Det er veldig merkelig å pakke med seg vin når man skal sitte barnevakt. Det lukter alkoholiker lang vei. 18
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Uavhengig av hvem som sitter barnevakt forventer jeg at vedkommende er edru. Anonymous poster hash: 49f27...c2d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Hvis hun har et normalt forhold til alkohol og er oppegående nok til å nyte, ikke DRIKKE, så føler jeg ikke jeg har noe jeg skulle sagt, rett og slett. Anonymous poster hash: 52d57...eac 6
Jade Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Hun er helt sikkert fin etter et glass eller to vin. Men hvis hun ikke klarer å la være for å respektere ditt ønske, så ville jeg tenkt at hun har et problem. Jeg ville heller ikke likt at barnevakten drakk. Selv om det var i "edruelige" mengder.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Seriøst? Dere som forventer at barnevakten holder seg helt edru, nyter dere aldri et glass vin eller en øl selv til maten når ungene er hjemme? Skal dere holde dere helt edru frem til barna flytter hjemmefra? Om mamma eller svigers tar seg et par glass vin når de sitter barnevakt så bryr det meg ikke. De vet fortsatt opp ned på barna og de kan ta taxi til legevakta. Det er ikke verre enn at vi selv tar oss et glass eller to. (Og man trenger ikke drikke hele flaska selv om man tar en med, den kan korkes og tas med hjem igjen. Og det er heller ikke noe klart tegn på alkoholisme at man synes rødvin til maten på lørdag er godt.) Anonymous poster hash: b5c61...ab1 17
Majott Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Jeg har små barnebarn selv, og drikker aldri når jeg er barnevakt. Om jeg drikker ellers, så er det kun et par glass vin, så jeg er aldri full. Det er ikke fordi jeg er redd for å være beruset at jeg aldri drikker når jeg er barnevakt, men fordi jeg ikke vil at foreldrene skal bekymre seg om sånt når jeg passer barnet. De skal være helt trygge på at barnet har det bra hos meg. Jeg kan drikke vin andre ganger, det er helt unødvendig å gjøre det når jeg passer barn. Har mer enn nok anledninger til det ellers. Derfor synes jeg det er rart å komme med ei vinflaske når man skal være barnevakt. Jeg hadde heller aldri overlatt mine barn til en barnevakt som hadde med seg alkohol. Aldri i verden! Selv om det var svigermor eller en annen i nær familie. Endret 19. januar 2014 av Majott 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå