Gå til innhold

Er sex på første date feil? Hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg på hva andre kvinner og menn tenker om dette. Min forrige kjærste hadde jeg sex med første kvelden, men kanskje jeg bare var heldig? Er det en dealbreaker? Eller er det en helt ok ting å gjøre i 2014?

Anonymous poster hash: cd95b...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå lurer jeg på hva andre kvinner og menn tenker om dette. Min forrige kjærste hadde jeg sex med første kvelden, men kanskje jeg bare var heldig? Er det en dealbreaker? Eller er det en helt ok ting å gjøre i 2014?

Anonymous poster hash: cd95b...346

Jeg personlig tenker ikke på sex når jeg dater noen, vil heller bli godt kjent med hun jeg er sammen med. Vil helst ha sex etter at man har blitt kjærester synes jeg. Men husk sex er viktig i et forhold men ikke noe å haste med! Det kommer etterhvert.

Heller bruk tiden på å se om det blir noe med han/hun du dater :laugh:

Skrevet

Alt man har lyst til å gjøre er jo greit, men jeg ser ikke helt hvorfor noen har lyst å ha sex på første date. Man kjenner jo ikke den andre personen.

Anonymous poster hash: 0a0db...3e7
Gjest avocadoen
Skrevet

Det er opp til hver enkelt :) min ex hadde jeg sex med på 1. date. Min nåværende på 3.date. Ingen av delene var feil :)

Skrevet

Det er opp til hver enkelt :) min ex hadde jeg sex med på 1. date. Min nåværende på 3.date. Ingen av delene var feil :)

Støtter denne, jeg har stort sett på første. For meg er det veldig riktig, jeg er glad i sex og vil ha mye av det, så det at ei jente vil ha det tidlig er for meg et godt tegn. Liker ikke når jenter bevisst holder seg selv tilbake, å vente flere dates føles litt som at jenter setter lokk på egen seksualitet for å unngå å "virke løse" eller "fordi forholdet varer lenger hvis jeg venter lenge". For meg minner slike ting litt om tvangstanker rett og slett.

Men det betyr ikke at jeg absolutt må ha sex på første date, mer at jeg vil ha sex når det føles naturlig å ha sex. Hvis første og andre date er aktiviteter utenfor hjemmet og vi ender opp med å skille lag før vi kommer hjem til meg eller henne så er det helt greit, eller om det rett og slett ikke passer.

Anonymous poster hash: 687ea...899

• Liker 4
Skrevet

Støtter denne, jeg har stort sett på første. For meg er det veldig riktig, jeg er glad i sex og vil ha mye av det, så det at ei jente vil ha det tidlig er for meg et godt tegn. Liker ikke når jenter bevisst holder seg selv tilbake, å vente flere dates føles litt som at jenter setter lokk på egen seksualitet for å unngå å "virke løse" eller "fordi forholdet varer lenger hvis jeg venter lenge". For meg minner slike ting litt om tvangstanker rett og slett.

Men det betyr ikke at jeg absolutt må ha sex på første date, mer at jeg vil ha sex når det føles naturlig å ha sex. Hvis første og andre date er aktiviteter utenfor hjemmet og vi ender opp med å skille lag før vi kommer hjem til meg eller henne så er det helt greit, eller om det rett og slett ikke passer.

Anonymous poster hash: 687ea...899

Jeg er helt enig i dette. Syns ikke jenter er horete eller løse om de vil ha sex på første date. Hvis kjemien er der og man har tenning, så hvorfor ikke.

Hvis en mann trekker negative konklusjoner om en dame på grunn av den detaljen så er kanskje ikke han noe å samle på likevel (dømmende, fordomsfull, osv).

Mange menn syns det er sexy med damer som er viljestyrt og sikker i sin egen seksualitet.

Men, jeg hadde aldri hatt sex på første date bare fordi han masa om det og jeg gav etter. Det er viktig å tenke nøye over hvorfor du evt. gjør det.

Er det fordi han sier ting/lover deg noe (forhold, fremtid osv) så kan du fort brenne deg og ende opp med følelse av å bli brukt.

For at det skal gå bra, må sex være noe du gjør kun for sexen sin del, og ikke som noe du forventer å få noe tilbake for (emosjonell tilknytning, forhold).

Jeg får følelsen av at det er slik for jenter noen ganger, og da ender de opp med å bli såra og skuffa hvis det viser seg at det bare ble med sex.

Litt rotete forklart, men er det noen som skjønner hva jeg mener?

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg er nok litt gammeldags og puritansk. Ville ikke hatt sex på første date, men har en forståelse for at andre tenker helt annerledes enn meg selv på det området.

Kan ikke folk bare gjøre som de vil? Å stille dette spørsmålet om sex på første date, her inne, er jo ensbetydende med å BE om å bli kalt løshore osv av menn som ikke tåler at dama har tafset på en mann før.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er feil med sex på første date.

Hvis feks en jente jeg er på date med er frempå for å ha sex på første date så er toget gått for min del. Jeg vil ikke være sammen med en tøs som hopper til sengs ved første anledning. Hallo? Hvor godt kjenner man hverandre på FØRSTE date?

Anonymous poster hash: 3c232...27d
  • Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvis det føles riktig og man har lyst så ser jeg ikke noe grunn til å la være å ha sex på første date. Men det er selvfølgelig også helt greit å vente.

Gjør som du vil, med andre ord :)

Skrevet

Man må jo prøvekjøre bilen før man kjøper den så synes det høres drøyt ut å vente til man blir kjærester men kanskje tidlig allerede første møte, men det er bare min mening. Selv ventet jeg til date nr 3 med å ha sex;)

Anonymous poster hash: 2ab39...f88

• Liker 1
Gjest Whitestripes
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen. Om det er en kaffedate eller bare et kort møte for å se om det er noe kjemi, ville det nok ikke vært naturlig for meg, hver fall. Også spørs det om jeg kjente vedkommende fra før, altså om man har hatt kontakt i større eller mindre grad på forhånd. Jeg hadde ikke hoppet til sengs med en totalt fremmed.

• Liker 1
Skrevet

Nå lurer jeg på hva andre kvinner og menn tenker om dette. Min forrige kjærste hadde jeg sex med første kvelden, men kanskje jeg bare var heldig? Er det en dealbreaker? Eller er det en helt ok ting å gjøre i 2014? Anonymous poster hash: cd95b...346

Jeg har overhode ingen regler for når det er greit å ha sex. Hvis det føles rett har jeg det, hvis ikke lar jeg være. Da jeg og mannen skulle på første date kom vi oss aldri ut døra, han skulle bare komme inn å ta en kopp kaffe først og endte med sex hele kvelden og natta :P Har vært sammen i ti år nå så fungerte jo greit ;)

Anonymous poster hash: a7fdf...4f6

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er feil.

Skrevet

Jeg ville IKKE ventet til etter mange dates hvor man smålig har begynt å få følelser for hverandre. Du må for svingende prøvekjøre bilen og se om dere har seksuell kjemi, tenk så sårt det hadde vært å måtte slå opp rett etter dere er blitt sammen evt. få problemer i forholdet når dere er nyforelsket pga dårlig seksuell kjemi! Nei, jo fortere, jo bedre, mener jeg!

Anonymous poster hash: f5984...c2b
Skrevet

Hvis det føles riktig, kan jeg godt ha sex på første date. Men det kommer jo helt an på situasjonen og kjemien man har. Jeg hadde sex på første date med min kjæreste, og vi er fortsatt sammen, 4 år senere :) Han syntes det var gøy at jeg tok initiativ til sex på første date. Men vi hadde ekstremt god kjemi også, da.

Skrevet (endret)

Folk kan gjøre som de vil, men man kjenner hverandre ikke godt og har ingen investering i hverandre så jeg synes ikke jenter kan bli overrasket eller sinte hvis telefonen er stille etter det.

Edit: Hvis jeg skal snakke utifra personlige erfaringer og observasjoner så kommer det mye an på en manns attraktivitet og valgmulighter.

Ser ofte at menn som er attraktive, har suksess og har gode valgmuligheter lettere dropper en jente som blir med hjem på første date. For det første fordi de vet at de gode tingene i livet som regel ikke kommer lett, og tanken om at hun er selektiv knuses tidlig.

Sekundært fordi dersom han har hatt sex med henne og fått fylt 'det behovet' så er det uansett andre damer tilgjengelige og det er mindre grunn til å investere tid og ressurser i samme jente flere runder. Hun kan kanskje vær kjærestemateriale, men statistisk sett antakelig ikke og han kan like godt gå videre.

Menn som ikke har damer tilgjengelig hele tiden er mer tilbøyelige til å innlede et forhold med en søt jente som er villig til å ha sex med dem rett og slett fordi valgmulighetene er begrenset.

Av parene jeg ser som har startet med sex på første date så er ikke fyren veldig høy 'liga'. Det høres nedsettende ut, men er altså min personlige erfaring.

Endret av Marie90
Skrevet (endret)

Det er feil!

Står på side 108 i datemanualen, punkt 4, paragraf 9:

"Den som har sex på første date har gjort seg skyldig i å så tvil om sin seksualitet, evne til forpliktelse og sårt liltrengte aversjon mot variasjon som en partner trenger for å føle trygghet, sikkerhet og eierskap i ett forhold. For grensesetting og kontrollmekanismer ved sex, nærhet, intimitet og kjærlighet se graf, statistikk og utforming bak i manualen under avsnittet Walt Disney, prinsesser og andre sosialt konstruerte illusjoner"

Endret av Mike Waters
  • Liker 5
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det er feil!

Står på side 108 i datemanualen, punkt 4, paragraf 9:

"Den som har sex på første date har gjort seg skyldig i å så tvil om sin seksualitet, evne til forpliktelse og sårt liltrengte aversjon mot variasjon som en partner trenger for å føle trygghet, sikkerhet og eierskap i ett forhold. For grensesetting og kontrollmekanismer ved sex, nærhet, intimitet og kjærlighet se graf, statistikk og utforming bak i manualen under avsnittet Walt Disney, prinsesser og andre sosialt konstruerte illusjoner"

*undertrykt fnis*

Skrevet

Føler du at alt stemmer. Du har lyst, så har du lov.
Tror egentlig man bør skille litt på sex og følelser. Ikke tro at hvis man har sex, så leder det til noe mer - men at man har sex fordi det er deilig. Alt rundt utvikler seg slik som det normalt ville ha gjort, med eller uten sex.

Om man har sex på 1, 2, 3 eller fjerde date - eller om man venter til man er kjærester, er vel opp til hver enkelt. Det blir feil å si at det ødelegger eller at "det" er feil å gjøre det sånn og sånn.
Det er opp til hver enkelt å definere hva som er feil for akkurat deg. Eller å definere hva som er rett for deg.

Ok, la oss si at du har sex på første date, men finner ut senere at "Nei, dette var ikke personen for meg". Greit, gå videre. Du kan også ha sex når man har definert seg som kjærester - og senere også finne ut at "Nei, dette var ikke personen for meg". Sex har ikke noe med å finne ut om man er rett for hverandre eller ikke. Du kan finne ut at en person ikke er rett for deg etter to års forhold - kanskje fordi dere har vokst i fra hverandre. Det rare er at man angrer ikke på sex da - hvorfor? Fordi det var rett der og da. Og det kan være rett der og da å ha sex på første date.

Bare sørg for å ikke gjøre noe man angrer på. Og ikke hør på folk hva som er rett eller ikke, det bestemmer man selv. Jeg kan både si ja, det er rett å ha sex på første date. Jeg kan også si, nei, det er feil å ha sex på første date.

Man må leve litt i nuet. Ta med seg alt det gode og gå videre uansett hva som skjer. Aldri angre, men stå for det man gjør. Kan du stå for det du gjør, gjør man sjeldent noe galt. Hvis man står for det man gjør, så har man lært av sine feil også :)

Anonymous poster hash: ffd7c...171
Skrevet

Jeg synes ikke det er feil, verken fra min eller hans side.

Har blandede erfaringer fra dette. Har selv mistet interessen for menn etter å ha hatt sex med dem etter en første ordentlige date, og tror jeg ble offer for det samme nylig. Skjønner fortsatt ikke hvor det gikk galt da jeg synes både sexen og daten var vellykket, men regner med han ikke føler det samme siden det ikke har resultert i flere møter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...