AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Er spinning en bra trening for hele kroppen? Type, mage, rumpe lår? Anonymous poster hash: 396b4...693
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Nei, men veldig bra for kardio. Og kardio er viktig. Anonymous poster hash: e6e36...871 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Nei? Så det er ikke effektiv trening for mage rumpe og lårAnonymous poster hash: 396b4...693
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Når du sitter og tråkker på en sykkel bruker du nesten utelukkende beina. Magen får minimal trening, men rumpe og lår blir trent. Anonymous poster hash: 4c3bd...d23 1
Supraspinatus Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Det er helt grei kondisjonstrening eller (halv)spesifikk sykkeltrening. Det er viktig å trene litt styrke utenom. Spesielt rygg og skuldre. Det er mange hobbysyklister som får belastningskader her av ensidig trening. For rumpe og mage er det litt andre bevegelser som må til. Lavere volum og større motstand (les: styrketrening). Uansett bør man trene hele kroppen slik at man ikke skjevbelaster. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Har trent spinning i mange år, og med variasjon får man trent rumpa også. Tunge, trege tråkk gjør at man bruker rumpe- og lårmuskler. Om man trener riktig får man også brukt magemusklene. Man skal bruke kjernemuskulaturen for å holde overkroppen oppe, ikke armene.Anonymous poster hash: 86120...2dd
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Enig med siste anonym her, men spinning for meg er egentlig ren cadio. Du får aldri samme belastning som ved tung styrketrening, noe som er nødvendig for å se ordentlige resultater.Anonymous poster hash: d1799...8b1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Og jeg trener alltid magemusklene etter spinning. Uansett hvor hard spinningtimen har vært, så trener jeg mage etterpå. Har spinningtimen vært lett, så tar jeg en liten runde med styrke på hele kroppen. Det er viktig å trene kardio, da man styrker hjertemusklene. Selv om det ikke synes Anonymous poster hash: e6e36...871
kaktusfruen Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Spinning regnes som en ren kardio-time. Er du utrent vil du likevel kjenne det bra i lårene etter en slik time. Jeg har spinnet i mange år og har veldig god utholdende styrke i lårene. F.eks løper jeg motbakke-løp meget bra. Uansett er det viktig å supplere med styketrening for å få en skikkelig tight og spretten rompe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå