Gå til innhold

Trenger en nattkjole eller pysj kjole

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på sykehus noen dager og trenger en nattkjole eller en pysjkjole jeg kan sove i, vil ikke sove naken der eller i topp og buksedel, foretrekker nattkjole. Men det var ikke enkelt å finne egentlig, enten er de for sexy, for korte, eller bare ikke egner seg. Kan noen hjelpe meg med linker?

Har lindex, cubus, hm noe?

Anonymous poster hash: 67b19...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sykehusene foretrekker at man bruker det tøyet du får utdelt der. Hvis det er et problem for deg så må du snakke med de på avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke en gang at jeg fikk tøy utdelt.. :)

Anonymous poster hash: 67b19...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du får pyjamas og kan og låne morgenkåpe. Håndklær og vaskeklut får du og. Da jeg skulle på en undersøkelse ved innleggelse var det spesifisert at man har på sykehusklær. Har med hygiene også. Får rent hver dag. Greit og ha med tøfler og toalettsaker, evnt lesestoff.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å ha sett nattkjoler på hm, som ikke var sexy. Var mer som en lang t-skjorte eller genser. Du kan vel gå inn på nettsidene til butikkene og se om de har?

Denne for eksempel: http://www.hm.com/no/product/22684?article=22684-B

Kommer vel kanskje an på avdeling, men tror det er vanlig å få utdelt nattskjorte. Hvis det er samme typen nattskjorte som brukes på sykehjem, så dekker de i allefall til under rumpen. Men jeg synes de er laget av et ekkelt stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unngå å ta med deg eget dersom det lar seg gjøre. Du ber om nattpysj hvis ikke de kommer med den, og du kan da få en rekke store skjorter og evt. bukse. Engangstruser har de også, og disse kastes etter bruk. Eneste jeg ville hatt med, er for eksempel sokker, enkle tøfler og kanskje ting som hårbørste, sære eller kritiske medisiner (p-piller, cellegift, hormoner, antipsykotika etc.) og ellers det du bruker av "vedlikehold" sånn generelt. Om du vil ha med pc eller magasiner kan du gjerne det, men husk på at tyveri ikke er ukjent på sykehus. Husk eventuelle ladere til mobil, pc og lignende.

Om du kan få behov for det, så ta med deg tamponger. De har stort sett bare (dårlige) bind og bleier på avdelingene, så det er min nr. 2 etter mobilen når jeg havner på sykehus.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at pasientene får pysj, og tilbud om truser. De aller fleste foretrekker eget undertøy og har med eget tøy - type t-skjorte, joggebukse, gensere etc.

Når det gjelder nattkjole, har du prøvd å sjekke på KappAhl, eller en spesialbutikk for undertøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får trøye og bukse som er i bomull, mykt og godt. De har slutta med nattskjorte.

Har de? Jeg var innlagt flere ganger i fjor både på lokalsykehus og på Ullevål, og sist nå for en uke siden. Da var det ikke snakk om noen trøye og bukse (aldri fått høre eller sett dette), kun skjorter.

Anonymous poster hash: 38b08...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...