Gå til innhold

Skattetrekk, hva er "rett" beløp/forventet inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er talentløs på alle slike skatte-ting, I need help! :ler:

Når jeg logger inn på skattetaten for å sjekke det nye skattekortet mitt får jeg opp to "bokser"; en boks med forventet inntekt (ca. 330 000,-) og en boks med minstefradrag (ca. 89 000,-). Skal jeg trekkes skatt for inntekt som er forventet å være 330 000,- eller skal jeg plusse på minstefradraget på 89 000,- (da vil forventet inntekt være 330 000 + 89 000 = 419 000)?

Jeg anslår jeg kommer til å tjene ca. 400 000,- så vil endre opplysningene om det er slik at jeg nå trekkes for "bare" 330 000,-.

Beklager om jeg forklarer dårlig, håper noen skjønner hva jeg mener. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der det står forventet inntekt, skriver du 400 000. Minstefradrag er jo innkludert, men de trekker den fra for å regne ut skattegrunnlaget. Dette gjøres automatisk. DU skal ikke regne ut noe selv, men bare forhålde deg til lønnsslippen og arbeidsavtale og bruke tallene derfra.

Anonymous poster hash: a833a...6e6
Skrevet

Ok, logget inn for å endre opplysningene, og skrev inn 400 000,- under forventet inntekt nå. Det sto 330 000,- der, som jeg fryktet. :ler:

AB; vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente, men jeg må nesten regne litt på ting selv. Jeg har to (tre) jobber og jobber/tjener veldig variabelt, pluss at jeg kommer til å tjene litt mer i år enn tidligere. Men, jeg tror alt er i orden nå. :)

Skrevet

Du tjener 400000 og så spør du om en skal PLUSSE PÅ fradraget???

Hvilken planet kommer du fra???

Anonymous poster hash: 1a508...58b
Skrevet

Du tjener 400000 og så spør du om en skal PLUSSE PÅ fradraget???

Hvilken planet kommer du fra???

Hm?

Skrevet

Fradrag=dra fra, trekke fra. Ligger i ordet. Ikke PLUSSE PÅ.

Skrevet

Fradrag=dra fra, trekke fra. Ligger i ordet. Ikke PLUSSE PÅ.

Ja, jeg vet det, men jeg tror ikke du skjønte helt hva jeg mente, men jeg fant ut av det. Har meldt fra om forventet inntekt på omkring 400 000,- nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...