Gå til innhold

Hvor mye er det realistisk å tjene hvis man selger "alt" man eier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å selge "alt" jeg eier og flytte til et annet land.

Siden det er såpass stor avstand vil det ikke lønne seg å ta med annet enn det aller mest nødvendige.

Så, hvor mye er det realistisk å tjene hvis jeg skulle selge "alt" jeg/vi eier?

Tenker da på møbler (sofa, to lenestoler, skrivepult, kontorstol, kjøkkenstoler, to bokhyller, vitrineskap, senger, kjøkkenbord), og andre ting (liten flatskjerm tv, noe klær, noe leker, dvd-spiller, kjøkkenting, barnebilstol o.s.v).

Jeg har egentlig ingenting eksklusivt eller fancy møbler/ting.

Tenkte å ha garasjesalg, og også prøve å få solgt større ting på nettet.

Blir takknemlig for svar/tips/råd.

(Og har du ingen (gode) tips/råd eller svar å komme med, så la heller være å svare i tråden. Om du bare er ute etter å slenge dritt, så finn en annen tråd - takk. :)

Anonymous poster hash: da6a3...e34
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ingen av møblene dine er fancy; er vi på IKEA-nivå?
Har du kunst du kan selge? Hvitevarer? Bunad? Dersom møblene ser ganske nye ut og ikke er preget av for mye slitasje kan du trolig få solgt dem fra halv til 2/3 pris.

Anonymous poster hash: bf9f4...033
Skrevet

Du sier ingen av møblene dine er fancy; er vi på IKEA-nivå?

Har du kunst du kan selge? Hvitevarer? Bunad? Dersom møblene ser ganske nye ut og ikke er preget av for mye slitasje kan du trolig få solgt dem fra halv til 2/3 pris.

Anonymous poster hash: bf9f4...033

Dessverre Ikea og Jysk. Og noe jeg har fått eller kjøpt brukt, usikker på hvor de møblene kommer fra.

Ingen kunst, ingen hvitevarer, ingen bunad (men har noen søljer da).

Mesteparten av møblene er i fin stand.

Anonymous poster hash: c3817...689

Skrevet

Altså, man selger ikke sånt dyrt med mindre det er fancy eller i veldig god stand. Men det blir jo en pen slump når alt skal bort likevel. Si du tjener 100 kr i gjennomsnitt på hver ting. Selger du tjue ting har du 2000 kr.

Gjorde det samme som deg når jeg var 18. Pakket en sekk med det jeg absolutt trengte, solgte unna alt annet (var riktignok ikke mye, bodde på hybel før det) og reiste. Litt hardt har det vært, men også deilig å vite at man kan slenge sekken på ryggen og reise hvor man vil om man føler for det.

Anonymous poster hash: 8f553...601
  • Liker 1
Skrevet

Altså, man selger ikke sånt dyrt med mindre det er fancy eller i veldig god stand. Men det blir jo en pen slump når alt skal bort likevel. Si du tjener 100 kr i gjennomsnitt på hver ting. Selger du tjue ting har du 2000 kr.

Gjorde det samme som deg når jeg var 18. Pakket en sekk med det jeg absolutt trengte, solgte unna alt annet (var riktignok ikke mye, bodde på hybel før det) og reiste. Litt hardt har det vært, men også deilig å vite at man kan slenge sekken på ryggen og reise hvor man vil om man føler for det.

Ja. Tjener nok ikke sånn himla mye på tingene mine/våre, men litt ihvertfall. :)

Jeg vil også gjøre dette for å bli kvitt ting. Jeg liker ikke materialisme. Ting = rot.

Heller ha noen få "viktige" ting, enn å ha fullt opp i skuffer, hyller og skap.

• Liker 1
Skrevet

Umulig å si uten å se selv tilstanden på gjenstandene du vil prøve å selge.

• Liker 2
Skrevet

Ja. Tjener nok ikke sånn himla mye på tingene mine/våre, men litt ihvertfall. :)

Jeg vil også gjøre dette for å bli kvitt ting. Jeg liker ikke materialisme. Ting = rot.

Heller ha noen få "viktige" ting, enn å ha fullt opp i skuffer, hyller og skap.

Tenker likt som deg. Har virkelig ikke behov for alt mulig materialistiske ting - vil ikke være med på noen kjøpefest, det gir meg ingenting. Og uansett hvor lite ting selges for, får du jo litt peng for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...