idabj Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Heisann! Jeg går til hudepleier hver 4. uke og tar braziliansk voksing, det vil si at man vokser hele musa, både foran og bak! Jeg er rett og slett drita lei av det og ikke minst smerten, og lurer på om noen har tatt laserbehandling på samme måte? Altså ikke laser på bikinilinja, men laser på hele musa og bak. Har hørt tidligere at de ikke tar de intime områdene pga mulige bivirkninger, men så er jo det med diodelaser litt nytt da, og jeg mener de har det tilbudet vertfall. Noen som har erfaringer, og evt om det er noen grunner for å ikke ta det mtp bivirkninger?
Frk.K Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Hmmm.. Jeg har lest mye rundt på laserbehandling å dette her, 90% av det jeg har lest sier at det ikke funker :/ Det ender med at de sier at de må komme rundt 6 ganger, 6 blir til 8, 8 blir til 10, osv. Som regel så slutter folk å gå pga økonomien sier stopp :/
idabj Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2014 Ja, vet man må dra flere ganger. Funker best hvis man har lys hud og mørke hår også! Men betaler 690 for å vokse meg hver 4 uke, så tror det lønner seg uansett! Men er litt skeptisk når jeg hørte om bivirkningene.... Men vet ikke om de da snakka om den gamle laseren eller diode!
Frk.K Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Ja, vet man må dra flere ganger. Funker best hvis man har lys hud og mørke hår også! Men betaler 690 for å vokse meg hver 4 uke, så tror det lønner seg uansett! Men er litt skeptisk når jeg hørte om bivirkningene.... Men vet ikke om de da snakka om den gamle laseren eller diode! Ja ikke vet jeg, har ikke hørt om disse bivirkningene..
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Hvor bor du? Jeg har tatt hele området på Oslo Kosmetiske lasesklinikk, og skal ta hele området på Total Bodylaser i Bergen. Det er ikke noe farlig. Anonymous poster hash: b0d6f...213
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Hmmm.. Jeg har lest mye rundt på laserbehandling å dette her, 90% av det jeg har lest sier at det ikke funker :/ Det ender med at de sier at de må komme rundt 6 ganger, 6 blir til 8, 8 blir til 10, osv. Som regel så slutter folk å gå pga økonomien sier stopp :/ For meg har det iallfall funket. Det må være over to år siden jeg tok min forrige behandling og jeg har virkelig redusert behåring. Før såg jeg ut som en apekatt og hårene var så strie og harde at det var umulig å barbere. Nå ser jeg helt normal ut på leggene når alle hårene er vokst ut (er slapp på barbering). Bart og skjegg er også betydelig redusert. Det som er viktig er at man går til noen som bruker diodelaser og ikke IPL (som strengt tatt ikke er laser), det er nok der mange har gjort en tabbe. Man må ha mørkt hår og lys hud. Anonymous poster hash: b0d6f...213
Frk.K Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 For meg har det iallfall funket. Det må være over to år siden jeg tok min forrige behandling og jeg har virkelig redusert behåring. Før såg jeg ut som en apekatt og hårene var så strie og harde at det var umulig å barbere. Nå ser jeg helt normal ut på leggene når alle hårene er vokst ut (er slapp på barbering). Bart og skjegg er også betydelig redusert. Det som er viktig er at man går til noen som bruker diodelaser og ikke IPL (som strengt tatt ikke er laser), det er nok der mange har gjort en tabbe. Man må ha mørkt hår og lys hud. Anonymous poster hash: b0d6f...213 Jeg har mørkt hår å lys hud. Men kommer jo an på hva folk definerer som "lys" hud. Jeg har ikke sånn kritt kritt hvitt- lys hud.
halo Skrevet 21. januar 2014 #8 Skrevet 21. januar 2014 (endret) Har tatt full brasiliansk laser og er veldig godt fornøyd. Hadde 6 behandlinger og er totalt fri for hårvekst. Kommer noen enkeltstående hår fra til til annen men ikke noe jeg bil kalle hårvekst. Myk fin hud Ang lys/mørk hud, best med lys hud under behandling (ikke solbrun) pga at jo mørkere hud jo mer varmeutvikling under behandlingen. Derfor virker det best på møke hår, det er varmen som utvikles av laserlyset som dreper hårroten(mørk farge utvikler mer varme enn lys). Endret 21. januar 2014 av halo
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #9 Skrevet 21. januar 2014 Jeg har mørkt hår å lys hud. Men kommer jo an på hva folk definerer som "lys" hud. Jeg har ikke sånn kritt kritt hvitt- lys hud. Skal du ta laserbehandling da? Jo mørkere hårene er mot lys hud jo bedre/raskere effekt vil det ha, men det funker også ellers. Jeg er ikke kritthvit heller, men det funker. Men det må som sagt være en diodelaser og ikke IPL. Jeg kan gå god for Oslo kosmetiske lasersenter (de må være en av klinikkene i Norge som har holdt på lengst, og de har veldig god peiling) og Total Bodylaser i Bergen. Anonymous poster hash: b0d6f...213
Frk.K Skrevet 21. januar 2014 #10 Skrevet 21. januar 2014 Skal du ta laserbehandling da? Jo mørkere hårene er mot lys hud jo bedre/raskere effekt vil det ha, men det funker også ellers. Jeg er ikke kritthvit heller, men det funker. Men det må som sagt være en diodelaser og ikke IPL. Jeg kan gå god for Oslo kosmetiske lasersenter (de må være en av klinikkene i Norge som har holdt på lengst, og de har veldig god peiling) og Total Bodylaser i Bergen. Anonymous poster hash: b0d6f...213 Hadde veldig vurdert det, inntil jeg leste alle de dårlige erfaringene ang det og at det tapper folk for penger da de som regel alltid må tilbake, uansett om de har fått beskjed om at det holder kun å komme 6 ganger, så får de beskjed om at de må komme 4 ganger til og slikt forsetter det til de er nesten personlig konkurs. Jeg har ikke lyst til å være en av de for å si det sånn
Silfen Skrevet 21. januar 2014 #11 Skrevet 21. januar 2014 Det er 1000 kroners gavekort til 199 på Lets Deal på Haugesundsklinikken, bergensavdelingen. Sånn for de som har lyst å teste uten å blakke seg helt.
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 21. januar 2014 #12 Skrevet 21. januar 2014 Har tatt full brasiliansk laser og er veldig godt fornøyd. Hadde 6 behandlinger og er totalt fri for hårvekst. Kommer noen enkeltstående hår fra til til annen men ikke noe jeg bil kalle hårvekst. Myk fin hud Ang lys/mørk hud, best med lys hud under behandling (ikke solbrun) pga at jo mørkere hud jo mer varmeutvikling under behandlingen. Derfor virker det best på møke hår, det er varmen som utvikles av laserlyset som dreper hårroten(mørk farge utvikler mer varme enn lys). Kan du fortelle litt mer om dette? Hvor gjorde du det? Hvilken laser ble brukt? For dem som følger med på Kardashian jentene, så har de brukt laser for å fjerne alt av hår på armer, ben, mus, osv. Så det funker jo, men er dyrt.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #13 Skrevet 21. januar 2014 Hadde veldig vurdert det, inntil jeg leste alle de dårlige erfaringene ang det og at det tapper folk for penger da de som regel alltid må tilbake, uansett om de har fått beskjed om at det holder kun å komme 6 ganger, så får de beskjed om at de må komme 4 ganger til og slikt forsetter det til de er nesten personlig konkurs. Jeg har ikke lyst til å være en av de for å si det sånn Jeg skal ikke tvinge deg til noe som helst, men veldig mange av de jeg har snakket om dette her på forumet som ikke har vært fornøyd har brukt IPL. IPL legger kun hårene i dvale. Og du har jo hjerne som kan ta valg, ser du at det ikke fungerer så lar du jo være. Jeg hadde ikke fortsatt nå om det ikke hadde fungert. Hudavdelingen i Stavanger har en egen diodelaser som de gir gratis behandling for kvinner med PCOS og økt behåring (kun i ansiktet), så de går jo god for diodelaser de også. Men på meg har det ihvertfall fungert. Slik jeg såg ut tidligere kunne jeg aldri dratt til syden eller hatt kjæreste eller dusjet sammen med noen (offentlig bad feks). Var aldri på stranden eller noe som helst. Kunne ikke gå med tskjorte engang pga hår på armene og måtte barbere meg på hake og overleppe hver dag. Nå ser jeg helt annereledes ut. Men det er klart det koster. Anonymous poster hash: b0d6f...213
miaw Skrevet 21. januar 2014 #14 Skrevet 21. januar 2014 Hvor mye koster det ca å ta laserbehandling? Jeg vet ikke hvor du vokser deg, men jeg betaler kun 375 for brasiliansk voks der jeg går. Det er jo nesten halvparten av det du betaler. Jeg er veldig fornøyd med klinikken. Bare et tips om du bor i Oslo
Frk.K Skrevet 21. januar 2014 #15 Skrevet 21. januar 2014 Jeg skal ikke tvinge deg til noe som helst, men veldig mange av de jeg har snakket om dette her på forumet som ikke har vært fornøyd har brukt IPL. IPL legger kun hårene i dvale. Og du har jo hjerne som kan ta valg, ser du at det ikke fungerer så lar du jo være. Jeg hadde ikke fortsatt nå om det ikke hadde fungert. Hudavdelingen i Stavanger har en egen diodelaser som de gir gratis behandling for kvinner med PCOS og økt behåring (kun i ansiktet), så de går jo god for diodelaser de også. Men på meg har det ihvertfall fungert. Slik jeg såg ut tidligere kunne jeg aldri dratt til syden eller hatt kjæreste eller dusjet sammen med noen (offentlig bad feks). Var aldri på stranden eller noe som helst. Kunne ikke gå med tskjorte engang pga hår på armene og måtte barbere meg på hake og overleppe hver dag. Nå ser jeg helt annereledes ut. Men det er klart det koster. Anonymous poster hash: b0d6f...213 Hvor mye kostet det deg, ca?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #16 Skrevet 22. januar 2014 Hvor mye kostet det deg, ca? Jeg skal betale rundt 8000 per gang. Det er med 20% studentrabatt. Men da skal jeg altså ta hele kroppen; tær, vrist, foran og bak på legger, foran og bak på knær, foran og bak på lår, full bikiin med brasiliansk foran og bak, litt på mage, armhuler, over og underarmer, litt på hendene/fringrene, og ansikt (bart, skjegg på hake og noe på kinnene, enkelthår på halsen). Anonymous poster hash: b0d6f...213
Frk.K Skrevet 22. januar 2014 #17 Skrevet 22. januar 2014 Jeg skal betale rundt 8000 per gang. Det er med 20% studentrabatt. Men da skal jeg altså ta hele kroppen; tær, vrist, foran og bak på legger, foran og bak på knær, foran og bak på lår, full bikiin med brasiliansk foran og bak, litt på mage, armhuler, over og underarmer, litt på hendene/fringrene, og ansikt (bart, skjegg på hake og noe på kinnene, enkelthår på halsen). Anonymous poster hash: b0d6f...213 Wow! Det koster jo skjorten! :o 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #18 Skrevet 22. januar 2014 Wow! Det koster jo skjorten! :o Jepp. Men det forandret livet mitt da, så det er verdt det. Jeg var sykt deprimert på nippet til å bli innlagt før jeg fikk min første behandling. Etter to behandlinger såg jeg tydelig forskjell. Jeg er usikker på om jeg har hatt tre eller fire behandlinger totalt, men nå ser jeg helt normalt behåret ut, bortsett fra på lårene (der vil jeg si jeg har mer enn normalt). Hadde jeg hatt normal behåring til å begynne med hadde jeg vel omtrent vært hårløs nå. For folk som kun har bart eller hår på legger de vil fjerne så er det jo absolutt ikke like dyrt. Anonymous poster hash: b0d6f...213
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 På 22.1.2014 den 15.11, AnonymBruker skrev: Jepp. Men det forandret livet mitt da, så det er verdt det. Jeg var sykt deprimert på nippet til å bli innlagt før jeg fikk min første behandling. Etter to behandlinger såg jeg tydelig forskjell. Jeg er usikker på om jeg har hatt tre eller fire behandlinger totalt, men nå ser jeg helt normalt behåret ut, bortsett fra på lårene (der vil jeg si jeg har mer enn normalt). Hadde jeg hatt normal behåring til å begynne med hadde jeg vel omtrent vært hårløs nå. For folk som kun har bart eller hår på legger de vil fjerne så er det jo absolutt ikke like dyrt. Anonymous poster hash: b0d6f...213 Hei! Hvordan går det med deg nå? Har hårveksten stoppert? Fikk du bivirkninger? Anonymkode: e975d...a72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå