Solknapp Skrevet 18. januar 2014 #1 Del Skrevet 18. januar 2014 Vi skal om kort tid få kattunge i hus men jeg er veldig usikker på hva vi skal gjøre i forbindelse med trappen. Det er en trapp i tre så den er ganske glatt. Vi har soverom/bad oppe og stue/kjøkken nede. Jeg vil tro at den vil være på vårt soverom i allefall i starten... Den kommer fra en et hjem uten trapp. Vi tenker litt på å sperre tilgangen til trappen og legge madrasser nede, sånn tilfelle den skulle ramle ned, men sperre tilgangen for en katt kan bli en utfordring i seg selv vil jeg tro. Tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kallenavn Skrevet 18. januar 2014 #2 Del Skrevet 18. januar 2014 Hvis kattungen kan se (kattunger er blinde den første perioden, you know?), tror jeg nok den selv kan bedømme hvor høyt den kan hoppe ned... Var ihvertfall det katten vår kunne gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 18. januar 2014 Den er over 16 uker og har ikke hørt noe om at den har redusert syn. Det virket som den så helt fint når vi var å så på den. Kanskje jeg rett og slett skal la den prøve seg frem under oppsyn. Det er om natten jeg hovedsakelig er redd for at den skal ramle ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 18. januar 2014 #4 Del Skrevet 18. januar 2014 Katten er stor nok til å bedømme avstanden og selv om den sannsynligvis kommer til å seile ned trappa en gang, så skjønner den raskt at det ikke er så lurt å leke i trappa. Det kommer til å gå bra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kallenavn Skrevet 18. januar 2014 #5 Del Skrevet 18. januar 2014 Den er over 16 uker og har ikke hørt noe om at den har redusert syn. Det virket som den så helt fint når vi var å så på den. Kanskje jeg rett og slett skal la den prøve seg frem under oppsyn. Det er om natten jeg hovedsakelig er redd for at den skal ramle ned. Mente ikke at katten din kanskje har synsproblemer, men alle kattunger er blinde når de blir født, og er det i en liten periode, husker bare ikke hvor lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rox Skrevet 18. januar 2014 #6 Del Skrevet 18. januar 2014 Om katten skulle komme til å ramle i trappa en gang har den lært, og gjør sannsynligvis ikke det flere ganger. Og katter tåler å falle 20 cm ned til neste trinn, de er ganske så hardføre. Jeg ville droppet alt det styret med madrasser, og heller bært den opp og ned trappene til den har utforsket nok på egenhånd til å klare det selv. Er den stor nok til å flytte fra mor, er den stor nok til å klare seg selv norgenlunde bra inne i et hus. (PS, det er ikke en baby... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssingen Skrevet 18. januar 2014 #7 Del Skrevet 18. januar 2014 Større sjanse for at den ikke kommer opp enn at den ikke kommer seg helskinnet ned. Jeg vet jeg ville satt opp et hinder foran trappa på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 19. januar 2014 Takk, dette betrygget meg. Jeg er nok kanskje bare litt overnervøs og livredd for at den skal skade seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Del Skrevet 19. januar 2014 Har aldri tenkt at en trapp skulle være en risiko for en katt. Men det er viktig å sikre vinduer; at ikke kattungen kan falle ut. Anonymous poster hash: 6710b...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 19. januar 2014 Har aldri tenkt at en trapp skulle være en risiko for en katt. Men det er viktig å sikre vinduer; at ikke kattungen kan falle ut. Anonymous poster hash: 6710b...3e7 Takk for tips. Har allerede tenkt på det. Jeg er tydeligvis veldig stresset over dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå