Gå til innhold

Hun hadde karakter 6 i matte, fysikk og kjemi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute på byen (ett sted med 18-års aldersgrense) og traff en av de søteste jentene jeg har sett på lenge. Hadde holdt øye med henne lenge: Hun så veldig veltrent ut, med en velformet sprettrumpe og smal midje. (Det var først og fremst dette som gjorde at jeg la merke til henne.) Jeg kom senere i snakk med henne, og vi hadde kjempegod kjemi. Hun var lett å prate med, og virket veldig hyggelig. Lo mye og hadde rett og slett en sjarmerende personlighet. Som dere sikkert allerede har skjønt, så "rotet" vi noe den kvelden (var bare snakk om kyssing), men hun måtte hjem da klokka var ett. Det ble med andre ord ikke noe etterpå, men jeg har nummeret hennes.

Dagen etterpå begynte jeg likevel å tenke på noe som kom fram den kvelden: Hun var visst veldig skoleflink, og hadde karakteren 6 (!!) i både matte, fysikk og kjemi. Går det an? Er det mulig at en så søt jente også er så smart? Selvsagt må det også ligge en del arbeid bak karakterene, men det er ikke til å nekte på at ikke hvem som helst kan oppnå de karakterene i de fagene. Hun hadde visst ambisjoner om å utdanne seg til sivilingeniør.

Selv studerer jeg på høyskolenivå (har nettopp begynt.), og føler på en måte at denne jenta blir litt for "mye". Ser nesten på det som negativt at hun var såpass smart. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 4a7ab...219
Videoannonse
Annonse
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Hun løy sikkert for å imponere?

Skrevet

Synes du heller skal se på det som kjempebra at du har blitt kjent med ei så søt og smart jente! Du er heldig! :)

Anonymous poster hash: d8301...c61
  • Liker 21
Skrevet

Huh?

Anonymous poster hash: f3c2a...e8c

• Liker 9
Skrevet

Jepp, fullt mulig det - har studert sammen med flere sånne selv. Den ene endte opp som lege og hun ser ut som en modell, de andre har jeg mistet kontakten med dessverre.

• Liker 5
Skrevet

Hva er det du egentlig lurer på? Om det er et problem at jenta i forholdet har gode karakterer og er smart? Eller om det kan stemme at så pene jenter får seksere i matte, fysikk og kjemi?

Problemstillingen er ikke helt tydelig.

• Liker 15
Skrevet

jeg vil ikke si at karakterer på skolen skal ha så mye å si om du er "god nok" til å gå ut med henne..? Om dere hadde god kjemi og dere hadde god flyt så synes jeg det er det viktigste :) syns ikke du skal tenke så mye på det.

• Liker 2
Skrevet

Ser nesten på det som negativt at hun var såpass smart. Hva mener dere?

Dette er jo bare positivt! Det betyr ikke at hun kommer til å overgå deg i alle kategorier fordi om hun er smart i matte. Mange jeg kjenner som er enormt smarte i matte, er ikke spesielt gode i f.eks. norsk eller f.eks. geografi. Alle er flinke på sine felt, du også. Tror ikke du skal fokusere så veeeldig mye på det der! Men litt rart at hun fortalte deg karakterene sine uten at du spurte

Anonymous poster hash: 2ef11...956

• Liker 4
Skrevet

Nei hun løy nok. For å være så smart kan man ikke være høyere enn en femmer på skjønnhetsskalaen.

• Liker 20
Skrevet

Sånn til info : Det går fint an å være vakker. Og intelligent. Samtidig.

Anonymous poster hash: 646b2...21a
  • Liker 11
Gjest Lille-pus
Skrevet

Var ute på byen (ett sted med 18-års aldersgrense) og traff en av de søteste jentene jeg har sett på lenge. Hadde holdt øye med henne lenge: Hun så veldig veltrent ut, med en velformet sprettrumpe og smal midje. (Det var først og fremst dette som gjorde at jeg la merke til henne.) Jeg kom senere i snakk med henne, og vi hadde kjempegod kjemi. Hun var lett å prate med, og virket veldig hyggelig. Lo mye og hadde rett og slett en sjarmerende personlighet. Som dere sikkert allerede har skjønt, så "rotet" vi noe den kvelden (var bare snakk om kyssing), men hun måtte hjem da klokka var ett. Det ble med andre ord ikke noe etterpå, men jeg har nummeret hennes.

Dagen etterpå begynte jeg likevel å tenke på noe som kom fram den kvelden: Hun var visst veldig skoleflink, og hadde karakteren 6 (!!) i både matte, fysikk og kjemi. Går det an? Er det mulig at en så søt jente også er så smart? Selvsagt må det også ligge en del arbeid bak karakterene, men det er ikke til å nekte på at ikke hvem som helst kan oppnå de karakterene i de fagene. Hun hadde visst ambisjoner om å utdanne seg til sivilingeniør.

Selv studerer jeg på høyskolenivå (har nettopp begynt.), og føler på en måte at denne jenta blir litt for "mye". Ser nesten på det som negativt at hun var såpass smart. Hva mener dere?

Ja?

Selvsagt. Det er ikke slik at man enten får hjerne eller sprettrumpe og smal midje.

Hva er problemet? Hun er altså avgangselev i år? Jeg ser altså ikke helt problemet.

Hvorfor ser du på det som negativt?

• Liker 4
Skrevet

Dette er jo bare positivt! Det betyr ikke at hun kommer til å overgå deg i alle kategorier fordi om hun er smart i matte. Mange jeg kjenner som er enormt smarte i matte, er ikke spesielt gode i f.eks. norsk eller f.eks. geografi. Alle er flinke på sine felt, du også. Tror ikke du skal fokusere så veeeldig mye på det der! Men litt rart at hun fortalte deg karakterene sine uten at du spurte

Anonymous poster hash: 2ef11...956

Ok, takk for svar. Jeg er vel kanskje "god nok" for henne likevel... Hun fortalte det ikke uten videre, noen som satt ved siden av henne spurte i en eller annen sammenheng. Føler meg litt dum nå egentlig, som i det hele tatt lurer på saken. Men hun er liksom så "perfekt" at jeg ikke fatter det. Hun trener visst flere timer i uka også, og det vistes! Ser at problemstillingen kanskje var litt diffus, men jeg har egentlig fått de svarene jeg vil ha.

TS

Skrevet

Ja?

Selvsagt. Det er ikke slik at man enten får hjerne eller sprettrumpe og smal midje.

Hva er problemet? Hun er altså avgangselev i år? Jeg ser altså ikke helt problemet.

Hvorfor ser du på det som negativt?

Ja, hun er avgangselev i år. Det er sant det du sier, det er jo egentlig ikke noe problem. Det er visst bare noen forestliinger jeg, og trolig også mange andre har. Har mye med imaget å gjøre, og hun hadde ikke dette "nerdeimage".

TS

Skrevet

Ca 4% får 6'er på eksamen i matematikk r2 og fysikk 2. Kjemi er det noen flere som får det. :) For all del, svært imponerende men langt fra enestående. En gjennomsnittlig kinesisk 10'ende klassing hadde fint klart det samme.... (De ligger i slutten av 10ende klasse på et nivå som ligger ca 3.5 år fremfor oss.)

Anonymous poster hash: b66dd...612
  • Liker 2
Skrevet

For meg ville det vært en absolutt dealbreaker.

• Liker 1
Skrevet

For meg ville det vært en absolutt dealbreaker.

Hvorfor?

TS

• Liker 1
Gjest pluviophile
Skrevet (endret)

Edit; misforstod TS fullstendig!

Endret av pluviophile
Gjest Whitestripes
Skrevet

Også jeg som trodde at den unge, moderne mann ikke følte seg truet av oppegående kvinner. Da tok jeg tydeligvis feil.

Når man faktisk blir kjent med et menneske som har positive kvaliteter, skal det vris til noe negativt. Merkelig.

• Liker 15
Skrevet

Wow, går det ann å bli mer overfladisk? Det eneste du ser på jenta er kroppen hennes, og når det kommer fram at hun også har en hjerne (for jenter har faktisk hjerner, og noe på innsiden av kroppen!) så funker ikke det for deg. Hadde jeg vært denne jenta hadde jeg nok ikke ringt deg i edru tilstand. Der hadde din mangel på personlighet og hjerne vært en absolutt dealbreaker.

Anonymous poster hash: 9d989...137
  • Liker 10
Skrevet

Jeg håper inderlig dette er en spøk...

Jeg hadde da også sekser i matte, fysikk og kjemi.. og endel andre fag for den saks skyld. Det er altså ikke SÅ høye krav som stilles på videregående.

Men hvordan er dette relatert til utseende? Det er altså ingen genetisk blokkasje for at man kan være disponert for matte og sprettrumpe...

herregud.....

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...