Gå til innhold

Skal den minste alltid vinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tanker her...

Barnet mitt er snart to år og har et søskenbarn som er ca halvannet. Når de er sammen er det mye krangling om leker og hvem som skal gjøre hva HELE tiden!

Dette er veldig slitsomt :( Siden min er den eldste, blir det alltid h*n som må gi seg hele tiden... Føler ikke alltid dette er riktig, men min svigerinne gjør ikke tegn til at hennes barn skal gi fra seg... Greit nok at min er eldst, men de er jo allikevel riimelige tette i alder...

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 66d6f...71f
Videoannonse
Annonse
Gjest secondfloor
Skrevet

Jeg har ikke barn, så kan ikke si så mye. Men jeg synes i alle fall ikke det er riktig at den minste skal vinne på det grunnlag at den er minst. Men ser at det kanskje er en enkel løsning da størstemann gjerne vil ha større forståelse...?

Skrevet

Nei det er ikke riktig.

Hvis den minste har tatt noe fra den eldste, så er det mors oppgave å ordne opp i dette hvis de ikke klarer det selv. Det vil si gi leken tilbake til den som hadde den, og forklare at man ikke tar fra andre.

Samme gjelder andre veien.

Skrevet

Jeg var størst i en søskenflokk på to, lillebroren min vant ALLTID. Ikke til å anbefale! Den yngste blir bortskjemt og utspekulert, den eldste frustrert og lei.

Anonymous poster hash: 1ac86...1b7
Skrevet

Vi kjører at den som hadde leken først, har den. Man må vente til leken blir ledig før man kan ta den. Det er ikke lov å ta ut av hånda. Hvis begge absolutt skal ha samme leken, kan vi etterhvert si de må bytte på og vente på tur, eller legger den vekk. Minsten må også lære seg å ikke alltid få viljen sin. Hvis du følger at den som hadde leken først får leke med den objektivt, kan du fint si det til begge barna.Så kanskje svigerinnen din plukker opp at det er ålreit og rettferdig. Min på 18 mnd skjønner dette nå, gir seg når han får påpakning for å knabbe andres leker, kjemper som en ulv når noen prøver å ta hans :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...