Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er på min femte mnd som syk. Har operert i hodet, og går hjemme. Jeg holder på å fly på veggen om dagen. Kjeder meg veldig, da jeg ikke skal se på tv eller lese som operert.

Har noen venninner over på kaffe innimellom, men ellers går jeg bare hjemme og strikker, vasker og rydder eller går i skogen med hunden.

Er så glad når det er helg, for da vil jeg hygge meg med samboeren. Problemet er at i det siste har han vært så mye borte.

I går dro han rett fra jobb og på lønningspils, i dag dro han hjemmefra klokka tre for å se fotball. Selv om jeg hadde tatt opp kalkun fra fryseren, hadde nyvasket leilighet og planer om en fin kveld hjemme.

Er så utrolig skuffet.

Vil ikke behøve å be om at han skal være hjemme. Vil jo helst at han skal ønske å tilbringe tid med meg selv.

Gråter, og føler meg egentlig litt lite verdt

Anonymous poster hash: a9ea0...49c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal ta det opp med ham? Skjønner at du er såret, men det er jo ofte slik at man må fortelle partneren sin at noe er galt.

• Liker 1
Skrevet

Hva sier han til det, da? Handler ikke nødvendigvis om at han ikke ønsker å tilbringe tid til deg selv om han ikke tenker over din ensomhet når han drar ut til folk i helgen. Han har ikke gjort noe galt, selv om jeg skjønner at det er sårt, så jeg anbefaler deg å bare sette deg ned og forklare det du beskriver her.

Anonymous poster hash: 1d20e...a9c
  • Liker 3
Skrevet

Er ikke sikkert han er klar over det. Men drar han vekk hver eneste helg da? Så du må sitte alene? Skjønner han vil gjøre noe sammen med kompisene også, og ikke sitte hjemme hver eneste da.

Mulig jeg er egoistisk selv altså. Men hadde min samboer vært operert og måtte sitte så mye hjemme, så hadde jeg håpet på forståelse til å finne på noe innimellom ilag med vennene mine enn å måtte sitte hjemme med han hver eneste kveld.

Men jeg hadde så klart ikke vært vekke hver kveld eller hver helg. Lønningspils hadde jeg nok dratt på ja, for det er jo noe sosialt sammen med jobben. Det må jo være greit vel? Men skjønner jo det blir kjedelig for deg å sitte alene hjemme også, men håper det ikke er så ille som du gir utrykk for at dette skjer hver helg, og mesteparten av kveldene..

Anonymous poster hash: fab51...421
Skrevet

Du kommer ingen vei med mindre du tar det opp med ham. Kanskje han tror at du foretrekker fred og ro og alenetid når du er syk?

Skrevet

Han er borte hver helg.

Ikke så mye på hverdagene.

Jeg synes også det er litt kjipt at han må ut og drikke hver helg. For som "kjip og edru" er det så utrolig turn-off med en hikkende mann som kommer hjem med kebabrester på skjorta, stinker øl og promper. Blir rett og slett litt turn-off for meg.

Legger vel ikke så godt merke til dette når man er på fest selv, men det gjør jeg veldig nå som jeg er hjemme og syk.

TS

Gjest LongJohnson
Skrevet (endret)

Du skal ikke se på TV, men du kan se på en dataskjerm? :klo: Men uansett, du kan lytte til podcasts. Her er noen forslag: Kommisjonen, Radioresepsjonen, The Ricky Gervais Show, Bill Burr's Morning Podcast. Eller alt mulig av lydbøker. Det blir feil å infisere ham med kjedsommeligheten i det å være syk, og ikke kunne gjøre ting, så se etter andre underholdningsmuligheter.

Endret av LongJohnson
  • Liker 2
Skrevet

Føler med deg!

Du er syk og får ikke gjort så mye,og klart at du da føler deg litt sveket av mannen når han kan leve som normalt.

Tror som andre her også sier,at du må ta det opp med ham. Han trenger jo ikke gå ut h v e r helg?

Snakk med ham du,så håper jeg det blir en løsning. Klem på deg!

Anonymous poster hash: c0825...247
Skrevet

Så leit! Det høres ikke noe greit ut. Vet han om at du føler deg sånn? Det kan jo hende at han tenker du trenger ro og fred, og føler han går litt i veien for deg. Ta det opp med han, og si at du syns det er litt leit å være så mye alene. Han må da klare å finne en balanse mellom kompiser og deg. Håper det ordner seg!

Skrevet

Han er borte hver helg.

Jeg synes også det er litt kjipt at han må ut og drikke hver helg. For som "kjip og edru" er det så utrolig turn-off med en hikkende mann som kommer hjem med kebabrester på skjorta, stinker øl og promper. Blir rett og slett litt turn-off for meg.

Legger vel ikke så godt merke til dette når man er på fest selv, men det gjør jeg veldig nå som jeg er hjemme og syk.

TS

Da er jeg enig med deg. Hadde det vært ei eller anna helg han gikk ut. Men hver helg. Da kan han godt bruke noen helger ilag med deg også.

Anonymous poster hash: fab51...421

• Liker 1
Gjest Blanchefleur
Skrevet

Hei.

Jeg er på min femte mnd som syk. Har operert i hodet, og går hjemme. Jeg holder på å fly på veggen om dagen. Kjeder meg veldig, da jeg ikke skal se på tv eller lese som operert.

Har noen venninner over på kaffe innimellom, men ellers går jeg bare hjemme og strikker, vasker og rydder eller går i skogen med hunden.

Er så glad når det er helg, for da vil jeg hygge meg med samboeren. Problemet er at i det siste har han vært så mye borte.

I går dro han rett fra jobb og på lønningspils, i dag dro han hjemmefra klokka tre for å se fotball. Selv om jeg hadde tatt opp kalkun fra fryseren, hadde nyvasket leilighet og planer om en fin kveld hjemme.

Er så utrolig skuffet.

Vil ikke behøve å be om at han skal være hjemme. Vil jo helst at han skal ønske å tilbringe tid med meg selv.

Gråter, og føler meg egentlig litt lite verdt

Du tror ikke at typen din blir litt lei av at han må sitte hjemme hver kveld? Han må vel få lov til å ha et normalt liv selv om du er syk`

• Liker 4
Skrevet

Hva slags operasjon er det du har hatt, når du fortsatt, fem måneder etter, verken får se tv eller lese? Lurer også, som Long Johnson gjorde, på hvordan pc-skjerm er ok når tv ikke er det.

Dette høres slitsomt og langvarig ut, og du må ikke bure kjæresten inne sammen med deg! Selvsagt er det hyggelig om han er der for deg, men han må få gå ut med venner innimellom også.

Jeg tenker han er mye hyggeligere å være sammen med også, dersom han ikke føler seg innelåst!

Skrevet

Du hadde planer om kalkunmiddag... Men hadde dere avtalt dette da? Han er jo ikke tankeleser. Om forholdet deres er liv laga kan dere vel snakke sammen. Kommunikasjon.. Hvis ikke kan du jo pakke sekken.

Anonymous poster hash: 23b37...138

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du være hjemme så mye? Det er noe som skurrer her. Kan ikke du dra til venner, finne på noe? Jeg forstår at du har tatt en operasjon og fremdeles er sykemeldt men hvorfor må du være innendørs i eget hus?

Anonymous poster hash: 4fdcd...ee3

Skrevet

Hvorfor må du være hjemme så mye? Det er noe som skurrer her. Kan ikke du dra til venner, finne på noe? Jeg forstår at du har tatt en operasjon og fremdeles er sykemeldt men hvorfor må du være innendørs i eget hus?

Ser forresten at du går turer i skogen med hunder, hva hindrer deg i å være litt sosial utenfor husets fire vegger?

Skrevet

Du vasker, går tur, så hvorfor sitter du hjemme og synes synd på deg selv når du tydeligvis kan være mer sosial? Kan det være typen din drar mye ut fordi du syter og klager vel mye? Begynner han å gå lei? Også litt rart du kan sitte ved dataen når du ikke kan se tv...

Anonymous poster hash: aab67...10e
Skrevet

Han er borte hver helg.

TS

Da er han jo mye hjemme med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...