Gå til innhold

Venninnes samboer: "Jeg ville heller hatt deg!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en annen tråd her med lignende problematikk, here comes another..

Jeg har en god ungdomsvenninne, vi er i tjueåra. Hun har en samboer som er eldre. Hun sier hun elsker ham over alt og at om det hadde blitt slutt hadde det tatt henne årevis å komme over. De eier hus og prøver å få barn nå. Jeg har vært mye i nærheten av samboeren i festsammenheng etc, og har syntes han var hyggelig - til nå..

Et par ganger har han gjort rare ting. Én gang sa han plutselig til meg på fest: "Du er så fordømt vakker". Ukomfortabelt, men jeg tenkte han bare var full og ekstra jovial. En annen gang skulle han gi meg en klem da vi møttes på byen, og strøk hånda ned mot rumpa mi.. Men lot også da tvilen komme ham til gode og sa ikke noe.

Men for litt siden satt vi alene sammen på en bar mens min venninne sto i barkø. Vi småprater, og han spør om jeg har en fyr i sikte. Jeg svarer: "er det noen her du synes jeg skal gå for da?" og ser mot resten av klientellet. Hvorpå han svarer: "Ja - MEG!". Jeg blir forfjamset og ler det bare bort, men han fortsetter: "Siden første gang jeg så deg har det vært noe spesielt ved deg, jeg beundrer deg og skjønnheten din sånn, jeg har tenkt mye på deg, fantasert om deg.." og så videre. Jeg prøver temmelig svett å tulle det bort og skifter tema til hvor flott hans kjæreste er, men han bare fnyser. Heldigvis kommer hun tilbake til bordet, og han holder kjeft..

I etterkant vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Om jeg sier det, blir hun helt knust. Jeg er også redd for at siden hun er så ekstremt glad i ham, så ender hun opp med å tro på en forklaring han finner på, og mistror meg. Hjelp! Men samtidig er det jo fælt hvis hun planlegger å dele livet og få baby med ham, når han kan si sånne ting til hennes venninne. :/

Hva hadde dere gjort? Bare glemt det, eller sagt det?

Anonymous poster hash: c1a25...871
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt det, fordi at om de har lagt sånne planer, så er det bedre at hun får vite det NÅ, før etter at de har fått barn.

• Liker 10
Gjest New_Girl
Skrevet

Si fra nå før hun rekker å bli gravid. Vil du virkelig at venninna di skal være sammen med en sånn type? Kanskje hun ikke tror deg eller velger å fortsette likevel, men da har hun i hvert fall tatt et valg.

• Liker 5
Skrevet

Hun kommer til å hate deg.

Anonymous poster hash: 0c3e0...d80
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor tuller du det bort hele tiden? Om kjæresten til veninna mi hadde sagt noe sånt, så hadde jeg blitt rimelig forbanna. For en dust. Ja det er greit at han ha følelser for deg, men da burde han ikke være sammen med veninna di. I tillegg så prøver de faktisk å få barn sammen.

Si det til veninna di.

Anonymous poster hash: 9d7c1...337
  • Liker 5
Skrevet

Ikke lett dette. Vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Trur ikke jeg hadde sagt noe til henne, men helelr tatt en alvorsprat med han at han må slutte med det tullet. Og du er veldig glad i venninna di, og vil hun skal ha det bra. Og ikke ha en kjæreste som holder på sånn..

Anonymous poster hash: e6232...89c
  • Liker 1
Skrevet

Hmm, har du en mulighet til å ta opp at han sier sånne ting? For ellers tror jeg ikke hun vil tro deg.

På den annen side, vil hun egentlig vite, tror du...?

Anonymous poster hash: ad97d...6d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror hun kommer til å takke deg før eller siden om du forteller henne dette. Ingen vil vel leve med (og ha barn med) en person som gjør slike ting bak ryggen? Det kan jeg ikke forestille meg i såfall. Jeg ville fortalt henne det; vær ærlig med henne, ellers må hun leve resten av livet med en person som flørter bak ryggen hennes, og muligens gjør verre ting...

• Liker 4
Skrevet

TS her.

Jeg tullet det bort fordi jeg ble så paff. Hadde ikke lyst til å lage en scene når venninna mi kunne komme tilbake når som helst, og at saken dermed hadde eksplodert midt i offentligheten liksom. Men var veldig tydelig på at det han pratet om var helt uaktuelt for meg. Jeg sa også at "xxx er så utrolig glad i deg, du må ta godt vare på henne" flere ganger. Men han bare ristet på hodet og fortsatte å snakke om hvordan han hadde mistet pusten første gangen jeg kom inn i stua hjemme hos ham (hvilket var når min venninne skulle introdusere ham for oss i vennegjengen, altså da de nylig var blitt sammen og han burde vært stormforelsket i henne..!).

Hadde det vært en av mine andre venner, hadde jeg klart å si noe og stolt på deres fornuftssans. Men akkurat når det gjelder denne venninna og hennes forhold er det vanskelig.. Hun er liksom så ekstremt oppslukt av ham og er ikke et øyeblikk i tvil om at han er den hun ønsker å dele livet med. De siste årene har virkelig handlet om ham for henne, hun savner ham intenst bare de må være borte fra hverandre noen dager. Jeg ser for meg at selv om hun hadde skjønt at historien jeg fortalte var sann, hadde det å bryte med ham vært så smertefullt at hun hadde gått inn i en slags selvbeskyttelse og funnet på en unnskyldning, og blitt værende med ham. Og da hadde det vel lett blitt jeg som hadde fått svi, ved at hun hadde tatt avstand fra meg pga sjalusi og redsel, ikke tatt kontakt så ofte mer, etc. Og hun har betydd mye i livet mitt, vi er ofte sammen, så det ville vært tungt!

Det skal også sies at for alt jeg vet, kan hun være gravid allerede. De er i en aktiv prøvefase, og vi i omgangskretsen får nok ikke vite det før et stykke inn i svangerskapet. Huff..

Anonymous poster hash: fb793...2a4
Skrevet

Du må ta det opp med ham og høre hva i helvete det er han tenker på. Det blir helt forferdelig for venninnen din om de får barn, og at han dumper henne da... Brudd er forverdelig vondt og vanskelig, men det blir uendelig mye verre når det er barn inne i bildet.

Hvis du var henne, hva hadde du ønsket? Regner med at du hadde hatt lyst til å vite det....

• Liker 2
Skrevet

Mannfolk ass..

Anonymous poster hash: 57dfe...970
  • Liker 2
Skrevet

Hadde sagt til ham at hvis han ikke fortalte henne om tankene sine så gjør du det.

Ellers så kan du konstruere en situasjon der du får spilt inn dette tullet hans, slik at hun får høre selv.

• Liker 1
Skrevet

Si til ham at om han noengang nevner noe slik igjen, prøver seg på deg eller prøver seg på noen andre så kommer du til å si det til venninna di. Si samtidig at du aldri ALDRI kunne gått for noen med en så frastøtende personlighet som behandler partneren sin så dårlig.

Anonymous poster hash: 96305...c6d
  • Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tatt en prat med ham jeg,først og fremst.

Lurt på hva han egentlig mener,og om det er noe i det han sier. At du vil han skal være ærlig med din venninne.

Så hadde jeg ut fra den samtalen vurdert om jeg skulle snakket med venninnen min.

Anonymous poster hash: ba902...547
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har også vært i en lignende situasjon og satte øynene i ham og spurte ham rett ut: "Hva tror du egentlig at du vinner på å fortelle meg det her,?", "det er ikke akkurat sånn at du har en sjanse, jeg rører aldri fyrer en venninne har vært sammen med eller har barn med, det er et prinsipp".

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ha sagt til ham at jeg hadde tenkt å fortelle henne dette. Gjerne på meldig slik at du har bevis hvis det blir spørsmål om det faktisk skjedde etterpå. Eventuelt kan du skrive at du har tenkt mye på det han sa, og få han til å utdype før du sier at dette er noe han enten får fortelle selv eller så gjør du det.

Makan for en idiot!

Vær en god venninne og ikke la henne fortsette i dette forholdet uvitende om hvilken dust hun er sammen med.

Skrevet

Hvis kjæresten min hadde oppført seg sånn hadde jeg ville vite det. Greit nok at det er sykt sårende der og da, men vil jo ikke være i et forhold med en sånn fyr. Syntes hun fortjener å vite det når han fører henne bak lyset på denne måten. Han virker helt syk.. "fantasert om deg"? man sier da ikke sånn når man har dame??? Greit nok at han kanskje TENKER det.. men å gå rundt å si sånn er jo bare kvalmt.

Skrevet

Vis interesse tilbake --> få det på et eller annet opptak--> presenter bevisene til henne.

Hvis hun er så forelsket som du sier vil hun aldri bare ta deg på ditt ord

Anonymous poster hash: 12bf5...bd6

Skrevet

Ikke hør på de som sier at du skal ta det opp med han, trur dere virkelig det kommer til å forandre personligheten hans?

Nei, få venninnen din vekk fra den fyren her

Anonymous poster hash: 12bf5...bd6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også en sånn venninne, TS. Hun er så oppslukt i kjæresten sin og er uten tvil om at han er den rette. Hvis det var han som prøvde seg sånn på meg, så hadde jeg likevel sagt det.

Ja, jeg ville ha vært redd for at hun valgte å trekke seg vekk fra meg men jeg ville faktisk ha tatt den sjansen. Det er viktigere for meg at hun får informasjonen om hvordan typen hennes er, enn hva det vil gjøre med vennskapet vårt. Før eller senere ville hun (forhåpentligvis) fått nok av hans oppførsel og dumpet han. Og da ville jeg gjort det klart for henne at hun kan komme tilbake til meg når hun er klar.

Poenget: viktigere at hun VET om dette, enn at jeg beholder vennskapet (hvis det måtte gå så langt).

Anonymous poster hash: 11b41...3fc
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...