Gjest Hillary.. Skrevet 20. mai 2004 #1 Skrevet 20. mai 2004 Det gis en del råd blant annet her (f.eks. under samliv) om at kvinner som er interessert i en mann må vise en viss kostbarhet, må være passiv i riktig doser (hva nå det er) og i det hele tatt være tilbakeholden og "utilnærmlig" ... Jeg har lest så mange slike innlegg nå at jeg begynner å lure på om vi i det hele tatt har beveget oss noe særlig når det gjelder "forholdene mellom kjønnene"! For meg stinker dette 50-tallet. Mannen skal jakte på kvinnen og vi skal være passive og gi et inntrykk av å være dydige (selv om få er det). Det er en dobbeltmoral her, vil jeg hevde: 1) Kvinners aktive instinkter gir inntrykk av sexuell energi - noe vi ikke skal vise - før vi er i sengen... 2) Kvinners aktive instinkter viser potensiell giftelyst - noe vi ikke skal vise, samtidig som vi skal være koneemner... Kvinner som viser aktiv interesse er jo enten (satt på spissen) "et ligg" eller desperate... Selv Mats Larsen kan ikke få meg til å endre oppfatning om at vi er altfor styrt av menn og deres tenningspotensiale. Kvinner duller med menn og lar seg føre inn i et spesielt handlingsmøster for å få den de elsker... For mange kvinner er det helt unaturlig å være så passiv - spille "hard to get", ikke vise interesse, ikke gi noe...For mange passer ikke den kvinnerollen som vi lærer om blant annet her av andre kvinner og noen menn. Må vi tape? Har jeg rett?
Gjest Pterodactylkake Skrevet 20. mai 2004 #2 Skrevet 20. mai 2004 noe sier meg at du har kommet hit fra en annen dimensjon - ut av 50 tallet, for slik har vi det ikke i dag.
Gjest Lizbet Skrevet 20. mai 2004 #3 Skrevet 20. mai 2004 Kan ikke si jeg deler den oppfattelsen... Jeg jaktet meget aktivt på min mann - tre uker og fangsten var i land. Og der befinner den seg fremdeles...
Gjest Hillary.. Skrevet 20. mai 2004 #4 Skrevet 20. mai 2004 Jeg bare leser innlegg og stusser, jeg. Har ikke dere lest alle disse rådene? Jeg gjør også en del observasjoner /erfaringer ellers... Det er fantastisk hvis det ikke er sånn. (Men hvordan det er kan være annerledes enn hvordan vi vil ha det...)
Gjest Lizbet Skrevet 20. mai 2004 #5 Skrevet 20. mai 2004 Leser ikke noe særlig av de trådenen lengre må jeg innrømme. Kanskje nettopp fordi de er litt like i lengden....
Gjest Hillary.. Skrevet 20. mai 2004 #6 Skrevet 20. mai 2004 Leser ikke noe særlig av de trådenen lengre må jeg innrømme. Kanskje nettopp fordi de er litt like i lengden.... Det høres ut som god mentalhygiene!!
Gjest TomKrus Skrevet 20. mai 2004 #7 Skrevet 20. mai 2004 Selv har jeg aldri mistet interessen for en kvinne (jeg liker) som viser sterk interesse for meg. Tilbakeholdenhetsstrategien fungerer hvis du ønsker oppmerksomhet, for ja, selv vil jeg nok "jage" lenger for å finne ut mer om deg, men til slutt må du uansett ha mer å fare med enn tilbakeholdenheten. Så tilbakeholdenhet eller ikke, liker jeg deg så liker jeg deg. hmmm, skjønte jeg egentlig selv noe av det jeg skrev nå?
Gjest Poirot Skrevet 20. mai 2004 #8 Skrevet 20. mai 2004 Jeg bare leser innlegg og stusser, jeg. Har ikke dere lest alle disse rådene? Jeg gjør også en del observasjoner /erfaringer ellers... Det er fantastisk hvis det ikke er sånn. (Men hvordan det er kan være annerledes enn hvordan vi vil ha det...) Jeg har også lest disse rådene, og undrer meg litt. Men jeg TROR det kan være lurt å holde litt igjen hvis man er redd for å miste kjæresten sin som vil ha pause, da det lett vil bli sett på som mas.
Gjest Hillary.. Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 hmmm, skjønte jeg egentlig selv noe av det jeg skrev nå? Jeg skjønte det, jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Helt enig med Hillary. Det samme som ofte blir svart her inne, finnes også i div samlivsbøker. Jeg er en slik type kvinne som ikke er istand til å "spille" kostbar. Er jeg først forelska så klarer jeg ikke å skjule det. Tror nok at hvis mannen er interessert så trekker han seg ikke unna fordi om dama tar initiativet. Vi som ikke har fått respons hos den utkårede har nok ikke fått det fordi Han ikke har vært tent på oss. Vi får bare vente til forelskelsen er gjensidig.... Naivt kanskje, men vi har vel ikke noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå