AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Del Skrevet 18. januar 2014 Hvor får jeg tak i ost og smør som er upasteurisert og uhomogenisert? Det er visstnok ikke bra med pasteurisert og homogenisert. Jeg vil også at kyrne spiser gress og urter i stedet for korn og kraftfor. Takk. Anonymous poster hash: fe60f...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 18. januar 2014 #2 Del Skrevet 18. januar 2014 Hvor får jeg tak i ost og smør som er upasteurisert og uhomogenisert? Det er visstnok ikke bra med pasteurisert og homogenisert. Jeg vil også at kyrne spiser gress og urter i stedet for korn og kraftfor. Takk. Anonymous poster hash: fe60f...287 Da må du nok kjøpe direkte av en bonde som driver med det. Såvidt jeg vet er det ikke tillatt å selge slike produkter i butikken. Kanskje noen på http://www.oikos.no kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Del Skrevet 18. januar 2014 Ikke tillatt?? Men det er jo mye sunnere!! Anonymous poster hash: fe60f...287 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Del Skrevet 18. januar 2014 Skal sunn mat forbys nå`?? Anonymous poster hash: fe60f...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Del Skrevet 18. januar 2014 En prosess som reduserer de farlige organismene til et ubetydelig nivå gjør altså varen mye mer usunn. Alternativbølgen vil virkelig ingen ende ta. Anonymous poster hash: f0a11...bf6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Del Skrevet 18. januar 2014 Vet det er noen utlendinger som selger geitost på Hardangervidda. Du kan spørre dem. Med tanke på hvor slitte bobilene deres er tviler jeg på om de er pasteuristert og homogenisert. Anonymous poster hash: ef5f3...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Del Skrevet 18. januar 2014 En prosess som reduserer de farlige organismene til et ubetydelig nivå gjør altså varen mye mer usunn. Alternativbølgen vil virkelig ingen ende ta. Anonymous poster hash: f0a11...bf6 Farlige organismer er ikke bra, men tror du virkelig det er sunt med melk og ost fra tine? Anonymous poster hash: fe60f...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #8 Del Skrevet 18. januar 2014 Farlige organismer er ikke bra, men tror du virkelig det er sunt med melk og ost fra tine? Anonymous poster hash: fe60f...287 Jepp. Sunnere enn upasteuriserte alternativer. For jeg tror på vitenskapen, ikke på Nyhetsspeilet og healere. Anonymous poster hash: f0a11...bf6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 18. januar 2014 #9 Del Skrevet 18. januar 2014 En prosess som reduserer de farlige organismene til et ubetydelig nivå gjør altså varen mye mer usunn. Alternativbølgen vil virkelig ingen ende ta. Anonymous poster hash: f0a11...bf6 Jepp. Sunnere enn upasteuriserte alternativer. For jeg tror på vitenskapen, ikke på Nyhetsspeilet og healere. Anonymous poster hash: f0a11...bf6 Det er lov å selge upasteurisert ost. Homogenisering er ikke nødvendig. Det er mange som selger uhomogeniserte melkeprodukter. F.eks. Rørosmeieriet. Pasteurisering finnes i flere varianter og høy temperatur vil denaturere proteinene slik at de blir vanskeligere å fordøye. Det er mange som reagerer på pasteuriserte meieriprodukter som ikke reagerer på upasteuriserte. Det er vel å bra å beskytte oss mot f.eks. listeria, men det det er ikke en helt ensidig sak dette. En kan jo se litt på hva f.eks. http://www.westonaprice.org/ skriver om meieriprodukter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stud.nhh Skrevet 18. januar 2014 #10 Del Skrevet 18. januar 2014 Sjekk ut tidsporten.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå