Gå til innhold

Er det noen maksgrense for antall alkoholenheter du kjøpe på butikken?

Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Pleier ikke å kjøpe så mange av gangen når jeg f.eks kjøper øl på butikken, men er det noen maksgrense for antall øl du kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler jeg på. Jeg handla inn to FULLE handlevogner med sixpacker en gang, og det var ikke noe problem med det.

Anonymous poster hash: 21344...595
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i Norge stiller befolkningen seg slike spørsmål. Vi godtar de merkeligste former for kontroll her i landet.

Anonymous poster hash: 24a4a...2cd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall fått kjøpt 12 kasser øl uten problem. :P Eneste er at om du skal kjøpe MASSE, så er det greit å gi beskjed til butikken først, så kan de ha det klart. Da slipper du å tømme de for det som er i hyllene og du får det i kasser. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen restriksjoner på hvor mye du kan kjøpe, bare på tidspunkter og nedre aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Annonse

Sykt at du kan kjøpe så mye øl/cider/rusbrus i butikk, men kan bare kjøpe 1pk paracet + 1pk ibux...ikke 2 pk paracet eller 2pk ibux... på 24timer...

Skulle nesten vært en max grense på alkohol også...Helst med en kode på varen slik at det ikke er mulig å kjøpe mer alkohol på det kortet...Eller ID'en, du må scanne f.eks førerkortet, om du har kjøpt max, så får du ikke kjøpe mer før neste dag..
Helst på alt mulig, "Nei beklager...du har overstigd sukker/salt innhold, har ikke lov å kjøpe mer før til neste år..."

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...